Hyvä ja halpa halpisilppi?

B

boomerang

Vieras
Bensaa liekkeihin ;D Onko kellään myönteistä kerrottavaa kivasti toimineesta pahasti jäätämättömästä ja hyvin lämpöä pukanneesta halpisilpistä. Vain kehuja, ei haukkuja ;) Mistä sai ostaa ja millä hinnalla+ mistä asennus? Nimim. Köyhän ei kannata ostaa kuin hyvää ja halpaa...

T

teukka

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Vs: Hyvä ja halpa halpisilppi?

Luxus on toiminut ainakin minulla hyvin. :)

Pakettiin kuuluu kaikki tarvikkeet alapohjan lämmitysvastusta lukuunottamatta.

Keskinen niitä on myynyt.

V

vokke

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

itse ostin ultimate 13 basicin, makso 495 ja pelaa erinomaisesti, hyvä ja halpa harjottelu pumppu.

S

SamiR

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Luxus on työkaverilla toiminut moitteetta jo pari vuotta.

Itsellä Pana, joka ei myöskään ollut hirveän hintainen K-raudassa. Toimii :D

A

arty12

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Minulla on Luxus toiminut hyvin. Kokeilepa hakea minun viimeisimpiä kirjoituksiani, niissä mm. hieman lisätietoja siitä, minkälainen laite on käyttömukavuudeltaan. On myös hieman negatiivista, mutta kun laitteen hinta on 15% ns. laatupumpuista, niin itselläni vaaka kallistuisi edelleen Luxukseen.

K

kimm2002

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

boomerang sanoi:
Bensaa liekkeihin ;D Onko kellään myönteistä kerrottavaa kivasti toimineesta pahasti jäätämättömästä ja hyvin lämpöä pukanneesta halpisilpistä. Vain kehuja, ei haukkuja ;) Mistä sai ostaa ja millä hinnalla+ mistä asennus? Nimim. Köyhän ei kannata ostaa kuin hyvää ja halpaa...

Mulla on Chunlan. Maksoi alle 400. Mainio peli lämmittää hyvin, viilentää hyvin, kuluttaa vähän, ei jäädy. Kaikin puolin tyytyväinen. Ollut n. 1,5 vuotta.
Ostettu LPR:sta Sähkö Väylästä, asennus K-ilmastoinnsta n. 200€.

kapsu

Aktiivinen jäsen

Kuinkas käy hiljaista sisäyksikköä haluavan.. saako rahalla hiljaisemman vaiko ihan saman äänentason?

P

pumppuhullu

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Ei prkle :mad:, nyt harmittaa, olis pitäny sittenki laittaa vaikka 4 halpispumppua seinään tuolla hintaa mitä maksoi ns. laatupumpusta, jos ne kerta ovat noin hyviä mitä käyttökokemukset antaa ymmärtää.
( kylmälaite myyjä testaili jotain sanoi kalliimman luokan(n.700-800€)Ultimatea viime talven, oli lyöny toimipisteen seinään ja jokainen näki omin silmin toiminnan ja pystyi toteamaan sisäyksikön ohjaukset ynnämuut puutteet näin hän näytti ja kertoi , kertoi kaataneensa pakkasilla usean ämpärin ulkoyksikön päälle kuumaa vettä jotta sai sulaksi) eli varoiteltiin kovasti halpispumpuista. Myöskin ulkoyksikön sulatuksen toteuttamisesta asentaja kertoi ihmetellen kuinka onnettomasti ja ns. halvalla on toteutettu.Nyttemmin kyseisen pumpun ulkoyksikössä lukee teksti, emme myy näitä pumppuja ::)
Mutta niin vain näyttää halpispumputkin pelittävän. Onkohan tyyppi pahemmanluokan huijari ???

T

teukka

Vieras

Kyllähän tuossa jutussa saattaa olla jonkin verran perääkin. Häneltä vain on unohtunut, että ns. laatupumpuissa on usein samoja juttuja. Olen nähnyt kalliisti laitetun laatupumpun, joka oli parin päivän käytön jälkeen umpijäässä. Meni lähes pari kuukautta ennen kuin se alkoi toimia jotenkuten. Korttipeliä siinä harrastettiin... :D

S

speede

Vieras

tämä alkaa muistuttaa 70 luvun autoilua moni osti ladan ja väitti ,että sillä ajaa samat kilometrit kuin hintavimilla länsi/japsi autoilla ja yhtä laadukkaasti.
kyllä raaka totuus on ja on ollut aina ,että parempi ja laadukkaampi tuote maksaa enemmän nyt ja aina.
nyt ulltimaatumin ostajat tietysti väittävät päin vastaista,vaikeatahan se on myöntää heittäneensä ison kasan rahaa pelkkään patteriin kun piti jotain säästääkkin.

olen pahoillani huomasin heti perään että vain kehuja tähän keskusteluun.

V

vokke

Vieras

Spede varmaan tietään että mainitsemassaan ultimatessa on pääpiirteittäin samaa tavaraa sisällä kun panassa ja sanyossa yms... Taidan pitää pienen tauon tämän foorumin kanssa, kun jatkuvasti vaan spekuloidaan eri merkkien paremmuutta ja laitteiden kehittäminen faktojen kerääminen jää unholaan....

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen

Koitetaanpa pysyä otsikon mukaisessa aiheessa. Ja tätä halpis/kallis -kädenvääntöä voi varmasti jatkaa loputtomiin, mutta se harvoin on kovin rakentavaa, tai hyödyllistä keskustelua.

J

Jokeri

Vieras

Lyhyellä kokemuksella voin sanoa, että ainakin minun Ultimate 18 on pelannut kesäkuumalla. Lämpötilaeroa saa aikaiseksi sellaiset mukavat 19 astetta, kun ulkona on lämmintä +24.

Y

yep Yeppe

Vieras

Jokeri sanoi:
Lyhyellä kokemuksella voin sanoa, että ainakin minun Ultimate 18 on pelannut kesäkuumalla. Lämpötilaeroa saa aikaiseksi sellaiset mukavat 19 astetta, kun ulkona on lämmintä +24.
Lämpötilaero 19 astetta, elikkä sisällä +5 astetta, tosi hyvä. Ymmärsinkö oikein.

V

vokke

Vieras

Mun on/off ulti höökii +5 asteista sisälle kun ulkona on 27 ja sisällä 25 astetta.... ihan hyvin.... voikohan COP:tä arvioida tosta???

T

teukka

Vieras

Ei voi arvioida COPia tuosta. Ei ole mitään tietoa energiamääristä. :-X

V

vokke

Vieras

kilowatinhan se vie tunnissa ja 80% tiputtaa läpi täysillä menevän ilman lämpötilaa...

T

teukka

Vieras

Paljonko sitä ilmaa sitten menee?

Tuo sinun prosenttilaskentasi muuten ontuu - sitä ei voi tehdä celsiusasteilla.
Esim. jos lämpötila nousee nollasta asteesta kolmeen asteeseen, niin kuinka monta prosenttia se nousee...?

Sitä paitsi jäähdytyksessä ei puhuta COP-arvosta, joka on eri asia kuin jäähdytyskerroin - oliko se nyt ERR.
Menee suurinpiirtein näin:Kun höyrystimen jäähdytystehoon lisätään kompuran teho, niin saadaan lämmitysteho. Siis kompuran teho menee jäähdytyksessä ulos (harakoille) ja lämmityksessä se tulee tupaan.

Back
Ylös Bottom