Ilmalämpöpumppu 115m2+varaava takka

M

MH70

Vieras
Tervehdys kaikille. Kinkkinen kysymys kumpi malli raadin mukaan kannattaa laittaa otsikon kokokoiseen asuntoon. Mallit Mitsubishi FD25 vai GE25-35.
Rakennus on yksitasoinen suoralla sähkölämmityksellä toimiva. Asunto länsisuomessa eli ei pakkaspäiviä hirveästi. Vaiko onko samanhintaisia muita mitä vois ajatella.
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Ilmalämpöpumppu 115m2+varaava takka

Pohjapiirros auttaisi laitteen valinnassakin.

FD25 olisi hyvä valinta, varsinkin jo puut on ostopuita.
 
H

HKP

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #4
Vs: Ilmalämpöpumppu 115m2+varaava takka

Hitachi summit 35 mahtuu hyvin hinta haarukkaan. Mitsuista FD on laadukkaampi valinta.
 
R

Russel

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #5
Vs: Ilmalämpöpumppu 115m2+varaava takka

Ehdottomasti FD...mutta sinuna harkitsisin vakavasti myös Toshiban PAVP10-ND mallia joka kuulemma on selkeä voittaja uusimmassa RM:n testissä (ilmestyy 7.7)!

Toshiban toiminta järkevämpää takan kanssa kuin Mitsulla... :)
 
L

Lämpö

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #6
Vs: Ilmalämpöpumppu 115m2+varaava takka

Mitsu FD25, toimii :)
 
M

MH70

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #8
Vs: Ilmalämpöpumppu 115m2+varaava takka

Hmm miksi FD kun siinä näyttäis olevan toi osacop huonompi kuin GE. Me lämmitämmä aikas paljon takkaa ja polttopuut ei maksa mitään. Tämän takan lämpöä pitäisi saada paremmin hyödynnettyä. FD:ssä ihmettyttää myös toi I-See toiminto onko siitä mitään järkeä maksaa ylimääräistä. Toshiba olisi ihan varmasti hyvä valinta mutta hinta pikkasen yläkanttiin tällä hetkellä tohon budjettiin.
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Ilmalämpöpumppu 115m2+varaava takka

MH70 sanoi:
Toshiba olisi ihan varmasti hyvä valinta mutta hinta pikkasen yläkanttiin tällä hetkellä tohon budjettiin.

07PAVP-ND irtoaisi 1600 €:lla asennettuna eräältä jälleenmyyjältä.
 
L

Lämpö

Vieras
Vs: Ilmalämpöpumppu 115m2+varaava takka

Eikös tuo 07PAVP-ND ole vähän alimitoitettu noille neliöille ?
ja kalliimpi se silti on kuin FD25 ja huonommalla takuulla ;)
 
V

vth-kylmä

Vieras
Vs: Ilmalämpöpumppu 115m2+varaava takka

Lämpö sanoi:
Eikös tuo 07PAVP-ND ole vähän alimitoitettu noille neliöille ?
ja kalliimpi se silti on kuin FD25 ja huonommalla takuulla ;)
Toshiban 07 Lämmitysteho 2,5 KW riippuu paljon siitä kuinka montaa neliötä talossa pystyy lämmittämään tässä tapauksessa noi 90
 
F

felon

Vieras
Vs: Ilmalämpöpumppu 115m2+varaava takka

Tiedän tapauksen jossa hitachin 18SX:llä lämmitetään 120 neliön taloa. käytännössä 100-105 neliötä pystyy siitä pumpulla painamaan ja toimii tosi hyvin takan kaverina. Patterit päällä säädöt 17 ja pysyvät kiinni. Jos on vähäkin uudehko talo ,niin lämmöneristys asiat kunnossa niin silloin tuo tossun 7 riittää kyllä tuohon ihan kivasti Mikäli se pääsee lähellekkään Hitachia tosi toimissa. Saman kokoluokan koneitahan nuo suunnilleen on.
 
Back
Ylös Bottom