Ilmalämpöpumppu autotalliin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wtf
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
W

wtf

Vieras
Eli talliin olen valitsemassa lämmitystä ja olen miettinyt ilmalämpöpumppua mutta mietityttää että miten kestää käytössä. jonkin verran hitsailua ja maalausta tulee harrastettua että miten kestää erillaisia pölyjä yms yms tallinkoko on noin 55 neliöö. sekin että uleeko se nyt loppujenlopuksi edullisemmaksi kuin esimerkiksi patterilämmitys.Lämpötila olisi jotain 15 astetta ympäri talven. täällä on keskilämpötila noin -12 astetta.

Vs: Ilmalämpöpumppu autotalliin

Itse laittaisin jonkun halvan on/off pumpun. Pumppu pois päältä ja pussi päälle kun oikein kunnolla pölytetään.

Muuten tuo 15 astetta mielestäni on liian matala lämpötila pumpulla pidettäväksi (vaikka joissakin ylläpitolämpä jopa 10 ta alle). Epäilen vahvasti sulatuksen tomintaa matalalla lämpötilalla.

Sopivalla rinnankytketyllä vastuksella (sisälämpötilan anturin kannsa) saa lähes kaikkia pumppuja huijattua pitämään lämpö alle alimman säätörajan.

Dippa sanoi:
Itse laittaisin jonkun halvan on/off pumpun. Pumppu pois päältä ja pussi päälle kun oikein kunnolla pölytetään.

Muuten tuo 15 astetta mielestäni on liian matala lämpötila pumpulla pidettäväksi (vaikka joissakin ylläpitolämpä jopa 10 ta alle). Epäilen vahvasti sulatuksen tomintaa matalalla lämpötilalla.

Sopivalla rinnankytketyllä vastuksella (sisälämpötilan anturin kannsa) saa lähes kaikkia pumppuja huijattua pitämään lämpö alle alimman säätörajan.

Minä pystyn tämän talven jälkeen kertomaan miten sulatus tulee toimimaan Argo35:ssa n. +10 asteen huonelämmössä olevassa yläkerrassa (rakenteilla).

laita ihmeessä pumppu talliin, erityisesti jos et viitsi hyvin eristää, mitä huonompi eristys, sitä enempi etua hyötysuhteesta. Matalaa lämpötilaa helpottaa pumpun osalta sisäyksikön sijoittaminen katonrajaan.

Kyllä siellä edullinen inverter mallikin toimii... Hinnat toimiville koneille alkaen 795€. Jos haluat matalamman lämpötilan kuin 16 astetta malleja löytyy esim. Argo jolla saa tiputettua 12C asteeseen, ja maahantuoja vakuuttaa, että toimii. Tai sitten hieman kalliimpi on Panasonicin NE7 995€

Takaisin
Ylös Bottom