Nyt on hankittu pumppu alakertaan niin tarvitaan sellainen myös yläkertaan. Meillä ei lämpö nouse yläkertaan, vaikka fysiikan lakien perusteella niin pitäisi tapahtua. Yläkerta on siis noin 40 m2 putkimuotoinen, eli makuuhuoneet talon päissä ja keskellä aula. Mikä olisi sopiva pumppu, ettei ole liian tehokas neliöihin ja sisäyksikkö mahdollisimman pieni? Paikka on jo katsottu, eli se tulee aulaan sivuseinälle jossa katon korkeus 190 cm. Katto siis laskee keskeltä sivuille.