Ilmalämpöpumpu ei sovellu kuivaamiseen syksyllä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pahhi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
P

pahhi

Vieras
Ilmalämpöpumpun yhtenä hankintaperusteena oli ilman kuivaustarve loppukesällä.

Nyt kun ilmat ovat viilenneet ja on ollut sateista, niin sisäilman kosteus on pyörinyt 60%:n paikkeilla. Tästä johtuen lattiat natisevat ja pyyhkeet pysyvät kosteina. Olisi siis kiva vähän kuivattaa ilmaa pumpullla, mutta sitten tulee kylmä. Pumppu puhaltaa +5 asteista ilmaa. pitäisi siis varmaan laittaa lattialämmöt päälle tai vuorotella pumpulla lämmityksen ja kuivauksen välillä.

Parempi hankinta olisi kuivaukseen ollut pelkkä kosteudenpoistaja.
http://www.mitsubishielectric.fi/index.php?dry=kosteudenpoistaja&ominaisuudet=tekniset_tiedot

Vs: Ilmalämpöpumpu ei sovellu kuivaamiseen syksyllä

Kyllä soveltuu kunhan ostaa Daikinin Ururu Sararan.  ;)
http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=1742.msg31364#msg31364

Tai sitten pitää ILPin lisäksi hankkia pikku kuivain.

janti sanoi:
Kyllä soveltuu kunhan ostaa Daikinin Ururu Sararan. ;)
http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=1742.msg31364#msg31364

Tai sitten pitää ILPin lisäksi hankkia pikku kuivain.

Minä olen kuivaillut jäähdytysmoodilla... vettä lorisee aika ronskisti silläkin. Ei ole tullut vilu. Mutta talossa on massaa..

VesA sanoi:
Minä olen kuivaillut jäähdytysmoodilla... vettä lorisee aika ronskisti silläkin. Ei ole tullut vilu. Mutta talossa on massaa..

Sisäilma on siis ollut niin lämmintä, että on ollut varaa jäähdyttää.

Eilen kun pumppu oli puoli päivää kuivauksella, niin lämpömittari näytti 20 astetta. Se alkaa oleman vähän liian viileä näin kesällä.

Tossun kuivausmoodi tuntuu toimivan ja vettä lorisee. Tosin ilmavirta mitä laite lykkää on aika viileää. Tuntuu pyynti lämpötila vain vaikuttavan puhallustehoon.

EDIT: pyynti 23 astetta ja vettä tullut about 1 litra reilussa puolessa päivässä. Lämpötila on pysynyt 23 tietämissä.

pahhi sanoi:
VesA sanoi:

Sisäilma on siis ollut niin lämmintä, että on ollut varaa jäähdyttää.

Eilen kun pumppu oli puoli päivää kuivauksella, niin lämpömittari näytti 20 astetta. Se alkaa oleman vähän liian viileä näin kesällä.
Pistät takkaan tulet ja pidät pumpun kuivauksella. Pitäisi kosteuden pudota.

Nyt kun on kaksi ilppiä samassa tilassa niin toisella voi lämmittää ja toisella kuivattaa. Hölmöläisten hommaa mutta tuntuu toimivan jossain määrin. ::)
Fiksumpi ratkaisu on parin sadan ilmankuivain.

JKK sanoi:
Pistät takkaan tulet ja pidät pumpun kuivauksella. Pitäisi kosteuden pudota.

Tänään lämmitinkin leivinuunia, että saa sitten sähköllä viilentää. ;D

Rassaaja sanoi:
Nyt kun on kaksi ilppiä samassa tilassa niin toisella voi lämmittää ja toisella kuivattaa. Hölmöläisten hommaa mutta tuntuu toimivan jossain määrin. ::)
Fiksumpi ratkaisu on parin sadan ilmankuivain.

Minulla juurikin tämä "fiksumpi" ratkaisu käytössä. Eli Sanyo hurisee seinällä kuivausmoodilla ja Gree ilmankuivain lattialla. Toinen jäähdyttää ja toinen lämmittää, molemmat kuivaavat = lämpötila pysyy hallinnassa ja kuivaustehossa löytyy. :D

Takaisin
Ylös Bottom