Ilmalämpöpumpun etäohjaimet

ddude

Jäsen
Omistan Midean pumpun jossa mukana wifin yli toimiva etäohjaus.
Systeemi osoittautunut kuitenkin epäluotettavaksi koska jos laite on käyttämättä pidempään menee se "offline" tilaan josta pääsee pois vain IVO bootilla.

Mietinnässä nyt jos vaihtaisin tuon Midean tekeleen 3rd party ohjaimeen ja kaipaisin kokemuksia ko. laitteista.
Hakusessa siis laite jossa toimintavarmuus on tärkein, ei niinkään kulutuksen seuranta tms.

Wifin kautta toimivia laitteita on ainakin:
Air Patrol wifi V3, ei ole ainakaan verkkiksessä saanut kovin hyviä arvosteluita:

M Climate wifi, sama homma ei kovin hyvät arvostelut Amazonissa:

Sensibo Sky, näistä kolmesta selkeästi paras ainakin arvioiltaan:

Onko foorumilla kokemuksia noista kolmesta tai onko muita mitä voisi harkita?

Bem-Ari

Tulokas
Tuosta M Climate Melissasta reilun parin vuoden kokemus.Ihan moitteettomasti on mökin Ultin pumppua ohjaillut.
Näkee lämpötilan ja kosteusprosentin ja piirtää lämpökäyrää,helppo naittaa wifiin ja luuriin.

hemaris

Aktiivinen jäsen
Omistan Midean pumpun jossa mukana wifin yli toimiva etäohjaus.
Systeemi osoittautunut kuitenkin epäluotettavaksi koska jos laite on käyttämättä pidempään menee se "offline" tilaan josta pääsee pois vain IVO bootilla.

Mietinnässä nyt jos vaihtaisin tuon Midean tekeleen 3rd party ohjaimeen ja kaipaisin kokemuksia ko. laitteista.
Hakusessa siis laite jossa toimintavarmuus on tärkein, ei niinkään kulutuksen seuranta tms.

Wifin kautta toimivia laitteita on ainakin:
Air Patrol wifi V3, ei ole ainakaan verkkiksessä saanut kovin hyviä arvosteluita:

M Climate wifi, sama homma ei kovin hyvät arvostelut Amazonissa:

Sensibo Sky, näistä kolmesta selkeästi paras ainakin arvioiltaan:

Onko foorumilla kokemuksia noista kolmesta tai onko muita mitä voisi harkita?

Minulla oli Sensibo Sky käytössä kunnes pumppu meni yllättäen vaihtoon ja uudessa pumpussa onki wifi. Eli Sky jäi työttömäksi.
Pelkästään hyviä kokemuksia. Itselläni se oli kotiautomaatiossa kiinni, mutta käytin sitä esim kesällä myös jäähdytyksen etäohjauksessa. Ei mitään ongelmia ja asentaminenkin oli todella yksinkertainen juttu.

Voisin itse asiassa laittaa sopuhinnalla myyntiin kun en tuolla mitään tee. Vuoden vanha laite, voin myydä puoleen hintaan + toimituskulut. Kiinnostuneet laittakoon YV:n.

ddude

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
No mä sain Midean myyjältä kompensaationa noista Midean tikuista tuollaisen Air Patrol wifi v3.
Pakko sanoa nyt kun olen tunkannut toista tuntia siihen asetuksia ja väitän olevani keskimääräistä parempi näissä niin tuosta p***asta kannattaa pysyä kyllä erossa.
Screenshot_20210226-110728.jpg

Liitteet

• Screenshot_20210226-110722.jpg
    Screenshot_20210226-110722.jpg
    25,9 KB · Katsottu: 200

ile74

Jäsen
Olen ollut sitä mieltä nämä air patronit ovat aika kalliita. Varmaan seuraavassa hankinnassa pitää olla sisäänrakennettu wifi. Kait ne paraneekin.. No nyt käytän broadlinkin "pikkubokseja" rm mini laitteita kaukosäätöön. Toki yhdensuuntainen liikenne. Toiminut kuitenkin suht ok. Toisen laitteen johdossa on lämpötilamittarinkin. Apissa on erilaisia ajastus ja triggausmahdillisuuksia.

Ruubertti

Jäsen
Jos haluaa tehdä helpon ja halvan etäohjaimen ilpille niin ostaa esim. tuay tukevan lämpötila/kosteusanturin sekä wifi IR säätimen.

Itselläni on tuollainen systeemi. Hintaa noi 25e. Eli opetat wifi IR ohjaimelle tarvittavat säädöt kauko-ohjaimesta. Lisäksi voi tehdä erilaisia sekvenssejä. Itse laitoin tallin pumpun meneen ylläpitomoodiin kun ulkona on yli -7 astetta pakkasta ja kun ulkona lauhtuu -3 niin nostaa tallin lämmöt +18. Tää siis auton sulatusta varten kun tulee plussa keleillä kosteutta. Tuon voisi tehdä myös kosteusprosentin mukaan.

Panasonicin hz25xke:ta mitä käytän toisessa paikkaa on etäohjaus, mutta tälläisiä sekvenssejä ei voi yhtä helposti tehdä. Toki siinäkin comfort cloud app käyttää panasonicin ohjelmistorajapintaa mitä pystyy hyödyntämään jos haluaa tehdä jotain tarkempia logiikoita. Ihan simppeli rest api kyseessä. Tuli tuossa yksi päivä testattua ja näytti toimivan.

-T

Aktiivinen jäsen
Kenelläkään sensibo sky myydä? Voisi testailla. Amazon ei enää saanut. Saako siinä opetettua omia siiven asentoja jne myös?

AirPatrol oli tuokin toiminta. Ostin nyt uuden kännykän eikä vain kirveelläkään enää saa asennettua. Näytti olevankin netissä kommenttia että ei toimi ompun kanssa yhteen.

Yv saa laittaa jos on joku hyvä laite myynnissä? AirPatrol ja climate nyt testattu. Ei niitä enää

Sammypiru

Vakionaama
AirPatrolliin tullut sähköenergian hinnan näyttö. Ilmeisesti lähettää viestin sen mukaan mitä itse asetat rajoiksi, mutta ei automaattisesti säädä lämmityspyyntiä hinnan mukaan.

5A3377FA-DBFE-4A66-8914-E375D5697FDC.jpeg

C539E196-2D21-4125-8BB9-07D734566B17.jpeg

Back
Ylös Bottom