Ilman laatu

O

oskari

Vieras
On puhuttu,että ilman laatu paranee ilp:iN avulla.Itse olen huomannut päinvastoin käyvän.Ilma nimittäin kuivaa aika pahasti ja aiheuttaa jo oireita,kosteusprosentti on nyt 20%.Ennen lämmitin kattolämmityksellä
ja kosteus pysyi 30%:ssa ja oli hyvä hengittää.Nyt kuivaa nenän ja suun limakalvot.pitänee alkaa pyykäämään tiheämmin ,josko sillä saisi nostettua,kun kuivais pumpun alla.

T

tuokki

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
oskari sanoi:
On puhuttu,että ilman laatu paranee ilp:iN avulla.Itse olen huomannut päinvastoin käyvän.Ilma nimittäin kuivaa aika pahasti ja aiheuttaa jo oireita,kosteusprosentti on nyt 20%.Ennen lämmitin kattolämmityksellä
ja kosteus pysyi 30%:ssa ja oli hyvä hengittää.Nyt kuivaa nenän ja suun limakalvot.pitänee alkaa pyykäämään tiheämmin ,josko sillä saisi nostettua,kun kuivais pumpun alla.

Omat kokemukseni ovat olleet sellaisia, että ilman laatu kyllä paranee, kun ei tarvitse tuulettaa hajujen takia. Ilma oli ennen ILP:äkin kuivaa kunnes vaihdoin seinälämpöpatteri öljytäytteisiin malleihin. Vanhoissa kuuma vastus oli ilman kanssa suoraan kosketuksissa. ILP:n asennuksen jälkeen olen havainnut samaa kun Oskari. Ilman kosteus on laskenut 40 % alle 20 % mikä ei ole enää terveellistä. Homma kuitenkin hoituu Ufox:lla (ilmakostutin), jonka kaivoin kaapista taas käyttöön. Sen kanssa ilman kosteus kyllä pysyy yli 30 %. Vaatteiden kuivaaminen ILP:n alla on varsin tehokas ilmankostuttaja ja pyykit kuivavat nopeasti. Saattaa kuitenkin olla, että vaikka ilma on kosteaa se ei ole niin terveellistä. Pesuainejäämät varmaan myös leijailevat hyvin ILP:n ilmavirran avulla ympäri asuntoa.

A

Ahmaboy

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Valitettavasti minulla on samoja oireita, ilma on tosi kuivaa, alle 20 %, kun ollaan pakkasen puolella. Ilmankostuttimen hankinta on kovasti mielessä.

Nyt olisi mielenkiintoista kuulla asiantuntijoiden kommentteja tästä miksi ilp kuivattaa ilmaa? Kosteudenpoistoa piti käsittääkseni tapahtua vain viilennystoiminnossa?

jklaukka

Aktiivinen jäsen
Meillä on pysynyt vielä yli 30 prosentin (tällä hetkellä 33), vaikka pakkasta on nyt ollut 15-23 astetta. Tämä on tosin hirsitalo ja luultavasti hirret luovuttavat nyt kosteutta sisäilmaan.

Back
Ylös Bottom