ilp + kämppä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eh4991
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
E

eh4991

Vieras
Olen aika uusi ilpin omistaja niin kertokaas miksi kämppä ei lämpiä ilpillä, asunto on n. 70 neliöö ja ilpi on säädetty 27 astetta ja lämpötila on sisällä vaivaiset 21 astetta. -10 asteen pakkasella? patterit säädetty 20 astetta. testattu se että , kun ilpin säätää antaan 30 astetta niin mitattuna ilpin työntämä ilma on n. 39 astetta kun ulkona o -15 pakkasta. Missä vika?

Vs: ilp + kämppä!

ilppi on panasonic cs-e9ekeb vuodelta 2006, tuli meinaan tän ostetun kämpän mukana. Eilen laitettiin uudet aineet sisään, kun oli vajausta 30%

eh4991 sanoi:
Olen aika uusi ilpin omistaja niin kertokaas miksi kämppä ei lämpiä ilpillä, asunto on n. 70 neliöö ja ilpi on säädetty 27 astetta ja lämpötila on sisällä vaivaiset 21 astetta. -10 asteen pakkasella? patterit säädetty 20 astetta. testattu se että , kun ilpin säätää antaan 30 astetta niin mitattuna ilpin työntämä ilma on n. 39 astetta kun ulkona o -15 pakkasta. Missä vika?

Suunnilleen saman puhalluslämmön tuo mun pana antaa täydellä puhallusnopeudella. (-15 astetta)
Alkaa noilla pakkasilla vaan olemaan se tilanne, että lämpötehon tarve menee ILPin antotehon ohi... eli tarvitaan lisälämpöä muualta :)

no aika kumma ku mulla fd 25 ei hyydy vaikka pakkasta olisi 25 ja viime talvena oli yli 30 astetta. siis 65,5 neliötä lämpiää hyvin ja pyynti oli korkeimmillaan 24. viikonloppuna kun pakkasta oli -20 öisin oli pyynti 22 ja silti asunnossa oli lämmintä 21,2, paitsi makuuhuoneessa mikä on pumpun takana osittain. käänsin siipiä alaspäin ja vähän makuuhuoneen suuntaan niin nyt siellä kin on vaan asteen vähemmän kuin muualla. eli 20,1, ja muualla 24-21,2. niin ja ainoat paikat mitkä on päällä on kylpyhuone ja pikku eteinen lattialämmöllä. muuten patterit on keskuksesta kiinni.

Eipä ole hyytynyt täälläkään... suunnilleen saman lämpötilan se puhaltaa yli 20 pakkasessakin :) (ja ilmamäärä on täysillä aika suuri)
Tämä talo vaan haukkaa siinävaiheessa aika paljon enemmän energiaa kuin pumppu kykenee antamaan....
Aivan sama olisi tilanne vaikka olisikin eri merkkinen pumppu ;D

Kysyjän asunnosta en tiedä millainen lämmöntarve on, mutta jossain kohti joka pumpusta loppuu teho kun ilmat jäähtyy...
Ja lämpöähän sielläkin oli pumppu antanut...

Siis se puhalluksen lämpötilahan ei yksinään juuri mitään merkitse, siihen lisäksi imulämpö ja ilmamäärä niin voi laskea antotehon.

Takaisin
Ylös Bottom