ILP lattiamallin sisäyksiköllä?

juukeli

Aktiivinen jäsen
Tarvis vanhaan matalan huonekorkeuden taloon laittaa uusi ILP ja paras vaihtoehto olisi lattiamallin sisäyksikkö. Keltäs näitä löytyy? Neliöitä lämmitettäväksi reilut 70m2 joten ei tarvitsisi olla mikään mahdottoman iso mylly. Halvin kelvollinen laite toki mielessä.
 

Eräilves

Aktiivinen jäsen
Itsekin tätä pitempään jo miettinyt.

Panasonic ja mitsu maksaa jo lähemmäs pari tonnia, mutta tämä cooper&hunter olisi kohtuu hintainen kyllä.


Lukee että "Tehokas lämmöntuotto jopa -25 °C:n olosuhteissa". Mutta kokemuksia ois kiva tuosta tietää vähän enemmän..


Joitain tietoja tuolla löytää kyllä. Ja 5V takuun saisi pikku lisähinnalla.
 

Jule

Vakionaama
No kyllähän myös nuo halvemmat ilpit toimii pakkasessa, hyötysuhde ei todennäköisesti ole yhtä hyvä..

Eihän varsinaisia laitekohtaisia kokemuksia oikein löydy kuin noista suosituimmista malleista.
 

Rivimies

Tulokas
Tulipa rekattua nyt tännekin, vieraana ei voine vastata.

Meillä ollut tuo C&H Consol saunarakennuksen tupa-puolta lämmittämässä noin vuoden. Ei moitittavaa. Pitää tasaisesti lämpötilan. Ainakaan viime talven pakkaset (Uusimaa) eivät vaikuttaneet mitenkään. Ehkä ulkoyksikön ääni on 5% isompi kuin kahdessa Toshibassa muualla meillä. Ei paha minusta, toki tuolla saunalla ei juurikaan yövytä yms. Jäähdytystä en käytä. Asentaja (riippumaton, tekee näitä paljon) ei myöskään mitenkään dissannut merkkiä oman kokemuksensa puolesta.
 

Eräilves

Aktiivinen jäsen
Tulipa rekattua nyt tännekin, vieraana ei voine vastata.

Meillä ollut tuo C&H Consol saunarakennuksen tupa-puolta lämmittämässä noin vuoden. Ei moitittavaa. Pitää tasaisesti lämpötilan. Ainakaan viime talven pakkaset (Uusimaa) eivät vaikuttaneet mitenkään. Ehkä ulkoyksikön ääni on 5% isompi kuin kahdessa Toshibassa muualla meillä. Ei paha minusta, toki tuolla saunalla ei juurikaan yövytä yms. Jäähdytystä en käytä. Asentaja (riippumaton, tekee näitä paljon) ei myöskään mitenkään dissannut merkkiä oman kokemuksensa puolesta.
Itseäni kiinnostaa miten pärjää jos pakkasta yli -20, ja jos on yli -30, niin tuottaako lämmintä enään ollenkaan? Joillain valmistajilla toimii vielä -35 pakkasellakin.

Tuo hinta houkuttelisi kyllä (tuplasti mitsu, daikin yms). Kesällä se jäähdyttäisi yläkertaa myös sitten.
 

juukeli

Aktiivinen jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #7
Normaalin ILPinkin voi asentaa näköjään lattian rajaan, tämä todettu AirBnB-kämpässä maalimalla. Ei näytä hyvältä mutta toimii.
 

Eräilves

Aktiivinen jäsen
Nyt tarjouksia parista paikasta kysellyt. Kun ei tuohon seinustalle mitenkään sellaista perinteistä yksikköä saa mahtummaa varmaa..

Tuo patteri lähtee siitä pois, eli siellä olisi tilaa lattiamallin yksikölle.

yläkerran paikka.jpg


Ensimmäiseltä vastaajalta tuli tälläinen viesti "Valitettavasti meidän laitetoimittajien (Mitsubishi, Gree ja Toshiba) lattiamallin pumpuilla ei päästä kuin tuohon -25 asteeseen, minkä laitevalmistaja lupaa. Tavallisilla ilmalämpöpumpuilla kyllä päästään siihen -35 jopa, mutta noille lattiamallin pumpuille valmistaja ei lupaa samaa".

Eli taitaa olla panasonic ja daikin ainoat jotka toimii yli -30 pakkasillakin...?
 

Eräilves

Aktiivinen jäsen
Tsekkaa Fujitsu
Ei ole edustajaa täälläpäit valitettavasti. Mutta laitoin kyselyä sinnekin varmuuen vuoksi.

Nämä mallit nyt mietinnässä:

Fujitsu Nordic AGEG12KVCB/AOEG12KVCBN

Toshiba BI-FLOW 13

Daikin Lattiamalli N

Mitsubishi Electric MFZ-KW35

Gree Console

C&H Console 12 lattiamalli

Panasonic Z25UFEA Tämä olisi tehokkain yli -30 pakkasilla

 

nikiad 40

Jäsen
Ei ole edustajaa täälläpäit valitettavasti. Mutta laitoin kyselyä sinnekin varmuuen vuoksi.

Nämä mallit nyt mietinnässä:

Fujitsu Nordic AGEG12KVCB/AOEG12KVCBN

Toshiba BI-FLOW 13

Daikin Lattiamalli N

Mitsubishi Electric MFZ-KW35

Gree Console

C&H Console 12 lattiamalli

Panasonic Z25UFEA Tämä olisi tehokkain yli -30 pakkasilla

Kyllä se Daikin on nuista tehokkain pakkasilla.
Lämmitystehot -25c pakkasilla.
Panasonic 2.4kw
Daikin 3.05kw
 

Eräilves

Aktiivinen jäsen
Kyllä se Daikin on nuista tehokkain pakkasilla.
Lämmitystehot -25c pakkasilla.
Panasonic 2.4kw
Daikin 3.05kw
Kiitoksia, pisti silmään tuo vaan että lämmittää vielä -35 pakkasellakin tuo panasonic. Daikin -31 luvattu, ja muut -25.

Tuohon alas se ulkoyksikkö kait on laitettava, ei tuonne ylöskään voi laittaa kun talvella jäätyy vesi sitte..
1750437607724.png
 
Viimeksi muokattu:

Eräilves

Aktiivinen jäsen
Tuli mittailtua tuota yläkerran paikkaa tarkemmin. Jos hyödyntäisi tuota ilmanvaihtoreikää, niin mahtuisiko tuohon mikään normaali mallinen ilppi? Vai onko liian pieni paikka.
Ilmanvaihto aukon saan kyllä muuallekin tehtyä tarvittaessa.
Tuo kapoisuus taitaa ainut probleema olla? Tuon verhokappa hässäkän kyllä saa pois tarvittaessa, mutta siellä reippaasti kapenee tila vua enemmä mitä ylemmäs mennää..

yläkerran aukko mitat.png
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Jos hyödyntäisi tuota ilmanvaihtoreikää, niin mahtuisiko tuohon mikään normaali mallinen ilppi?
Tuota läpivientiä käytettäessä putkiliitokset jäävät todennäköisesti seinän sisään. Läpivienti pitäisi olla sisäyksikön jommassa kummassa alareunassa jotta kondessi poistuisi.
 

Eräilves

Aktiivinen jäsen
Tuota läpivientiä käytettäessä putkiliitokset jäävät todennäköisesti seinän sisään. Läpivienti pitäisi olla sisäyksikön jommassa kummassa alareunassa jotta kondessi poistuisi.
Hmm, mutta jos tuon läpiviennin tukkii ja tekisi ilpille oman reiän sinne reunaan? Pystyisikö sitten tuohon asentamaan vaikka GREE SP-X Nordic 25-A/W mallin, kun on alle 80cm leveäkin?

 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Hmm, mutta jos tuon läpiviennin tukkii ja tekisi ilpille oman reiän sinne reunaan? Pystyisikö sitten tuohon asentamaan vaikka GREE SP-X Nordic 25-A/W mallin, kun on alle 80cm leveäkin?
Sitten varmaankin onnistuu, kun hieman tinkii minimi mitoista. Kake-mittaus on must, koska tuossa tulee paljon "oikosulkua" puhallusilmassa.
 

Eräilves

Aktiivinen jäsen
Sitten varmaankin onnistuu, kun hieman tinkii minimi mitoista. Kake-mittaus on must, koska tuossa tulee paljon "oikosulkua" puhallusilmassa.
Pitääpä kattoa suostuuko liikkeet asentammaa tuoho sitä. Ja että onko tuossa GREE SP-X Nordic mallissa kaukosäädin mittausta.

Edit. Suostuvat asentamaan tuon gree sp-x nordic 25 mallin, kunhan tukin tuon reiän keskeltä. Tarjouksen antoivat.
Tuossa pitäisi olla se ifeel säätö, että mittaa kaukosäätimestä lämpötilan sitten?

1750609950918.png
 
Viimeksi muokattu:

juukeli

Aktiivinen jäsen
Cooper&Hunter tuli sitten tilattua Kliimamarketista ja asennutettua. Alkuun vaikuttaa ainakin ihan lupaavalta värkiltä. Softapäivitystä ehdottelisi, mutta toisaalta kaikki toimii, niin katsellaan ainakin muutama päivä ennen päivitystä.
 

eeteet

Jäsen
Cooper&Hunter tuli sitten tilattua Kliimamarketista ja asennutettua. Alkuun vaikuttaa ainakin ihan lupaavalta värkiltä. Softapäivitystä ehdottelisi, mutta toisaalta kaikki toimii, niin katsellaan ainakin muutama päivä ennen päivitystä.
Miten tuo asennus heillä tapahtuu kun on virolainen yritys? Entä millaiset takuut lupaavat? Mikä CH malli tuli?
 

juukeli

Aktiivinen jäsen
CH-S12FVX2-NG tuli. Asennuksen hoisi paikallinen urakoitsija jonka tekosia oli entisen Toshiban asennus. Entinen normimallin pumppu huonossa paikassa eikä toiminut oikein koskaan kunnolla, joten purettiin se pois ja laitettiin tuo lattiamallin pumppu keskeiselle paikalle taloon. Takuu pitäisi pelata kun on todistus asennuksesta ja sen lupasi asentaja toimitella.
 
Back
Ylös Bottom