ILP talviteloille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CoccoBill
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
C

CoccoBill

Vieras
Oma ilppimme (Pana TE9) toimii kerrostaloasunnossa pelkästään jäähdytyskäytössä, ulkoyksikkö parvekkeella jossa parvekelasit. Mitä suosituksia/huomioita liittyy "talvisäilytykseen", voiko vaan jättää odottamaan kevään ensimmäistä käynnistystä vai pitääkö talven aikana tehdä jonkinlaisia huoltotoimia?

Vs: ILP talviteloille

Töpseli pois seinästä. Ei muuta.

Ei ainakaan mitään muovihuppua ulkoyksikön päälle, että ilma pääsee kiertämään, ja kosteus siinä mukana.

Juu, töpseli vaan irti ;)
Mulla toi Ulti on myöskin vain viilennyskäytössä. Voihan pumppua toki vähän pyörittää esim. kerran kuussa ihan vain sen takia ettei pääse pahasti jumittamaan. Itse olen pyörittänyt pumppua lämmitys moodilla esim puolisen tuntia, jos olen muistanut. Muuten se nököttää terassin laattaan pultattuna vesisateesa ihan toimettomana koko talven ::)

Pitkän jäähdytyskäytön jälkeen kannattaisi varmaankin puhdistaa suodattimet ja huuhdella kennosto, ehkä kennonpuhdistusainettakin voisi käyttää. Tämän jälkeen kunnon pitkä Hemmo-testi jotta saadaan kenno kuumaksi ja pöpöt kuolemaan. => talviteloille töpseli irrottamalla.

Kondessivesiputken tarkastuskin ja puhditus tulisi näin samalla tehtyä, ettei yllätä sitten kesän kynnyksellä kun alkaa jäähdyttämään.

Takaisin
Ylös Bottom