Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aina pitäisi olla sähköpatterit varalla taikka saattolämmitys vesiputkissa.
Korvauksen tuossa varmaan pelastaisi se että voisi todistaa että on ollut pidempi sähkökatkos.
Pitää olla itse samassa osoitteessa.Itse kuuntelen kyllä ihmeissään niitä jotka kertovat että "pumppu on ainoa lämmönlähde, patterit/muu lämmitys sammutettu kokonaan pois päältä!"
Kuulostaa aika hurjalta touhulta.
Pitää olla itse samassa osoitteessa.![]()
Ei taida vakuukset yleensäkään korvata jäätymisiä vaan mahdollisia vuotovahinkoja ja silloinkin pitää niitä suojeluohjeita noudattaa (eli varmistaa että lämmöt on päällä). Pumpun sammumista lyhyen sähkökatkon takia tuskin pidetään lämmityslaitteen äkillisenä rikkoutumisena.
Minusta jotkut mökkiään näillä lämmittävät ovat valitelleet, ettei pumpun softa osaa nostella lämpöjä jos kämppä pääsee kylmäksi, mahtaako sitten mennä ulos säätökartoilta jos puhaltaa kennoa kylmäksi ylläpitomoodissa eikä vedontorjunta tule apuun.Alhainen ylläpitolämpötila ja pakkasessa hyytyvä lämpölähde on aika riskialtis yhdistelmä, joka ei ainakaan siedä kummoista sähkökatkoa kriittiseen aikaan.
Ei nyt sentään lähes ainaEn ymmärrä miksi kukaan ottaa vakuutuksia koska lopputulos on lähes aina juuri tämä
Ei nyt sentään lähes aina
Sama täällä, aina korvattu.Mulle on aina korvauttu kun olen vakuutuksista jotain hakenut. Ehdot on avainasemassa.
Taitaa olla myös paljon markkinointipolitiikkaa. Tiedän lukuisia tapauksia, joissa on korvattu, vaikka ehtojen mukaan olisi voinut jättää korvaamatta. Myös isohkoja korvauksia eli 10+ k€. Omissa tapauksissa on aina korvattu, mutta kotivakuutuksesta ei ole montaa kokemusta. Venevakuutuksesta olen lähinnä ihmetellyt miten vähillä tiedoilla korvauspäätös tulee.Ehdot on avainasemassa.
Menettää siinä helposti paljon muitakin asiakkaita sekä vähintäänkin saman asiakkaan kaikki vakuutukset. Ei ole varaa leimautua huonosti korvaavaksi yhtiöksi, jota kukaan ei suosittele.Suuremman korvauksen edessä kannattaa sitten vaikka menettää se asiakkuus ja tulkita pilkulleen niitä kaikkia vakuutusehtoja.
Kun vakuutusehdoissa mainitaan "vesi" on siinä aina joku "äkillinen".Mulle on aina korvauttu kun olen vakuutuksista jotain hakenut. Ehdot on avainasemassa. Korvataan jos tapahtuma on yllättävä. Mutta joo, vakuutusyhtiön ja pankin kanssa asioidessa jää tapiolle aina.
Yleisen järjen mukaan omasta mielestäni pitäisi ja lisäksi jonkinlainen kaukohälytys, ellei ole sovittu, että joku luotettu henkilö valvoo, että asiat ovat päällisin puolin kunnossa. Ei tämä ole sen kummempaa kuin, että yleensä vaaditaan, ettei tiski- tai pesukonetta saa jättää yksinään tyhjään asuntoon käymään.Siis pitääkö vakituisessa asunnossa olla automaattisesti kytkeytyvä varalämmitysjärjestelmä, jos päälämmitysjärjestelmä vikaantuu?
Lähitapiolalla taitaa olla tällaiset ehdot:Siis pitääkö vakituisessa asunnossa olla automaattisesti kytkeytyvä varalämmitysjärjestelmä, jos päälämmitysjärjestelmä vikaantuu?
Noniin.
Mökillä mitsun ILP pitänyt ylläpitolämpöä 10-12 astetta jo vuosia.
Nyt jäätyi putket. Sähkökatkoja on ollut varmaan.
Vakuutusyhtiö ei nyt vahinkoa korvaa koska pitäisi ylläpidon olla 15 astetta tai enemmän.
Tämäpä oli hyvä tietää
Yhtiö on OP
Juuri täsmälleen noin, ja lopputulos on se, että vakuutuksesta saa helpolla niitä "maksoin tonnin vakuutusmaksuja, nyt saan viidensadan tiskikoneen jee jee" -korvauksia, jotka eivät oikeasti kuulu vakuutukseen millään tavalla, ja sitten kun on se oikeasti kallis harvinainen tapahtuma niin who knows.Jos nyt muistan oikein, vakuutusmaksutuloista pyöreästi puolet menee korvauksiin. Ihan talonpoikaismarkkinointilogiikalla, jos korvaus on suuruusluokkaa vuosimaksu tai vähemmän, markkinoinnin nimissä voi olla edukasta maksaa korvaukset ellei homma nyt selvästi haise. Suuremman korvauksen edessä kannattaa sitten vaikka menettää se asiakkuus ja tulkita pilkulleen niitä kaikkia vakuutusehtoja.