Ilpin ohjauskortti –projekti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauski
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Rauski

ilppi-guru kouluttaja
Onko olemassa projektia, jossa on tehty ilppiin ohjauskortti tai muokattu/puukotettu olemassa olevan kortin ohjelmaa? Mielenkiinnon ja oppimisen kannalta olen asiasta kiinnostunut. Kaiken tiedosta kiitollinen.

Vs: Ilpin ohjauskortti –projekti?

Taitaa olla aika pitkä ja kivinen tie kuljettavana, jos tosissaan meinaa päästä käsiksi noiden mikrokontrollerien softaan. Homma olisi huomattavasti helpompaa, jos alkuperäinen lähdekoodi, softatyökalut ja ohjelmointityökalut olisivat saatavilla.

Mulla on työn alla projekti jolla pumppua pääsee etäohjaamaan IR-koodeilla verkon yli. Rautana Arduino + Ethernet shield + IR-ledi. Nyt mä olen siinä vaiheessa että Panasonic E12-CKP ja E12-DKE tottelevat etäohjausta. Tuolla pystyisi kaiketi ohjaamaan mitä tahansa pumppua, kunhan ensin selvittää protokollan.

Vs: Ilpin ohjauskortti –projekti?

ILPissä on useampikin kortti ja niiden välillä kommunikaatiota. Veikkaisin ettei sisäyksikön kortin teko itse uudelleen ole tekemätön paikka kunhan on ensin reverse-engineerannut rajapinnat. Sisäyksikössä pääasiallinen äly kuitenkin on. Ei vanhan kortin softia kannata edes ruveta muuttelemaan, tekee samantien itse paremmat!

Takaisin
Ylös Bottom