Invertteri On-Grid, 48v lataus, 3-vaihe onko sellaista?

En mä nyt tiedä kannattaako pienen 2kWh akun kaveriksi kovin kummoisiin automaatioihin panostaa.

Aurinkopaneeleitakin lienee kuitenkin vain 9kWp edestä..? :cool:
Eikö se ole juuri toisin päin, mitä pienempi akku niin sitä enemän se hyötyy automaation optimoinnista. Äärettömän suuri akku ei tarvi automaatiota ollenkaan, tai no SOC mukaan lataa tai purkaa.

Eikö se ole juuri toisin päin, mitä pienempi akku niin sitä enemän se hyötyy automaation optimoinnista. Äärettömän suuri akku ei tarvi automaatiota ollenkaan, tai no SOC mukaan lataa tai purkaa.
No joo, periaatteessa, mutta silloinhan automaatio ei akkuun liity mitenkään.

Jaa.. No onhan siinä sitten jo vähän mielekkäämpi määrä akkukapasiteettia jos 32kWh saa talteen.

Tuolla kapasiteetilla ei kyllä varmaan sitten muuta automaatiota tarvitakaan kuin talvikaudella latauksen ajoitus edullisille tunneille.

Noissa kaupallisissa kotiakkupalveluissahan tuollainen on leivottu diiliin, mutta onko tuollaista sitten saatavilla omaan akkuun?

Mä olen omaa 15kWh akkua viime talven käyttänyt ihan vaan käsin vuorokausikelloilla ajastaen latauksia ja käyttöä. Akun sähköä siis käytetty vain ilppiin.

Vertiks sit varmaan joku näistä..deye,solis tai growatt..3vaihe versio varmaan..nykyinen 5 kw fronius käy ja kukkuu 8 vuotta.onko noista kokemuksia deyestä tais jotain juttua olla.tuleeko millään noista mittarointia mukana? Kostal olis ollut kiva 3mmp säätimellä mutta ei taida onnata noille akuille.

Takaisin
Ylös Bottom