Itsepalvelukassat

Jule

Vakionaama
Mulla meni joskus selllaisen 2x1,5l limpparipakkauksen kanssa niin että kone onnistui lukemaan sekä pullon kyljen ja pahvin viivakoodin ikään kuin mulla olisi ollut 4,5l limua. Niitä virheellisiä lukujahan ei itse voi poistaa, vaan pitää odotella että viereinen kassa vapautuu ja tulee näpäyttämään virherivin pois.

Sinänsä hölmöä, koska jos jotain haluaa ottaa koneen ohi sen voi vaan jättää lukematta, sen sijaan lukee ja deletoi rivin.

Harrastelija

Vakionaama
Tuon ässän lukijasysteemin heikoin lenkki on se kapulan hommaaminen.
Korttia kun näyttää lukijalle niin piippailee monta kertaa jolloin tulee siirrettyä kortti pois. Mutta kapulaapa ei olekaan varattu minulle. Pitää odotella vielä kolmaskin (vai kuinka mones lienee) piippaus ja ”klonk” jolloin käsilukijaan tulee minun nimi ja saan kapulan irti telineestä.
En ymmärrä miksi noita piipityksiä pitää olla noin monta. Ja korttia pitää tyrkyttää siis monta sekuntia piippauksista välittämättä.

K

korsteeni

Vieras
Tuon ässän lukijasysteemin heikoin lenkki on se kapulan hommaaminen.
Korttia kun näyttää lukijalle niin piippailee monta kertaa jolloin tulee siirrettyä kortti pois. Mutta kapulaapa ei olekaan varattu minulle. Pitää odotella vielä kolmaskin (vai kuinka mones lienee) piippaus ja ”klonk” jolloin käsilukijaan tulee minun nimi ja saan kapulan irti telineestä.
En ymmärrä miksi noita piipityksiä pitää olla noin monta. Ja korttia pitää tyrkyttää siis monta sekuntia piippauksista välittämättä.
kerran kokeilin ja en saanut kapulaa kännykällä kun ei ollut kortteja mukana, siihen tuli joku viisas ja sanoi ettei toimi kuin kortilla, ei kännykällä, enpä ole sen jälkeen kokeillut.......eskortti

Lurkus

Vakionaama
Ikävä vain todistaa kyseessä olleen vahinko. En itse näihin sotkeudu. Kassatätien kanssa on paljon mukavampi asioida.
Jep, ja samalla tavalla ihmisillä jää kärreihin tavaraa. Vahingossa. Eiköhän ne oo historiankin aikana osattu ihan hyvin todistaa mitkä on vahinkoja. Aika harvoin lehdissä paisutellaan että varasti vahingossa ja sai väärän tuomion.

Lurkus

Vakionaama
Itsepalvelussa vois oikeastaan mennä siihen että ostat verkosta ja noudat laatikosta sapuskat, kuten on jo mahdollistakin monessa paikassa. Riskit näille vahingoille vähenee kummasti, ellei sitten kauppa unohda pakata kassiin jotain. Sekin on tosin vahinko, ei varkaus.

Nihan

Aktiivinen jäsen
Prisman keräilyä on hyödynnetty jo 4 vuotta ja eipä tuosta enää luopuisi. Jopa ilmaisia aikoja löytyy helposti jos myöhäisilta yms kelpaa. Isompi satsi otetaan kerran viikkoon tuolta ja sitten piipahdellaan kyllä hakemassa sitä sun tätä pientä pitkin viikkoa. Tykkään kun ei tarvitse vaeltaa poimimassa vakiobulkkia ja yrittämässä muistaa mitä kaikkea tarvitaan ja mistä se löytyy. Itsepalvelukapula ei kiinnosta yhtään vaikkakin itsepalvelukassaa saatan käyttää jos on jonoja.

-Teme-

Vakionaama
Prisman keräilyä on hyödynnetty jo 4 vuotta ja eipä tuosta enää luopuisi. Jopa ilmaisia aikoja löytyy helposti jos myöhäisilta yms kelpaa. Isompi satsi otetaan kerran viikkoon tuolta ja sitten piipahdellaan kyllä hakemassa sitä sun tätä pientä pitkin viikkoa. Tykkään kun ei tarvitse vaeltaa poimimassa vakiobulkkia ja yrittämässä muistaa mitä kaikkea tarvitaan ja mistä se löytyy. Itsepalvelukapula ei kiinnosta yhtään vaikkakin itsepalvelukassaa saatan käyttää jos on jonoja.
No todellakin, jos vaimolla jotakin tiettyä ostettavaa mielessä kaupasta niin olen ohjeistanut tekemään noutotilauksen niin haen sen kyllä samalla kun hoidan muita ostiksia.

Käsiskannerin hyöty on mielestän siinä, että tuotteet voi latoa kärryyn niin kuin itse parhaaksi kokee eikä niitä yleensä tarvi enää mankeloida, litistää ja puristaa jätepuristimen kaltaisella kuljetushihnalla metallipäätyä vastaan toisten tuotteiden kasaan käsikassan tyyliin. Tuotteiden nostaminen kerran kärryyn ja sieltä autossa odottaviin kuljetuslaatikoihin sekä niistä kotona kaappeihin riittää, eikä tarvitse pinota niitä erikseen hihnalle ja mankeloinnin jälkeen takaisin kärryyn. Käytännössä pahin vika on siinä, että ostosten rahastus hoidetaan automaattipikakassoilla ja heti kun kassoille tulee ruuhkaa, myös automaattipikakassoille alkaa kertyä yhä hitaammin eteneviä jonoja, kun yhä useampi asiakas tulee suurempien tavaravuorten kanssa pikakassoille. Käsiskannereille pitäisi olla aivan oma maksuntarkastuspisteensä, jossa ei tarvittaisi kuin maksupääte ja valvoja (mahdollisesti useamman vastaavan maksupäätteen yhteisenä valvojana tai sen ohella jaettuna valvojana myös automaattipikakassojen ja automaattikassojen kanssa).
Itsellä on pari kestokassia mukana jo kauppaan saapuessa, niin lataan ostokset suoraan kapulalla piippamisesta kassiin niin on valmiina autoon nostamiseen.

Ja sulla on siitä S-Mobiilista aktivoitu se digitaalinen S-Etukortti? Meinaan itse olen jo jonkin aikaa kuitannut tuon lukijan pelkästään kännykällä, heti kun tuon S-Etukortin kännykkään ylipäätään sai liitettyä.

Tuo vaatisi myös ladattavat ostoskärryt, jollaisia on käytössä mm. Tokmannilla. Sinällään olisihan se kiwa jos se lukija olisi kärryssä kiinteästi jo valmiina ja samalla kun otat sen kärryn, kirjaudut tuohon lukijaan omalla S-Etukortillasi. Taikka sitten joskos mentäisiin Ikea-tyyliin, jossa se lukijakin on jo siinä kännykässä itsessään samalla. Lueskelet ne viivakoodit omalla kännykälläsi ja ostosten päätteeksi kerrot jotta valmista tuli ja pikakassalla lukaset kännyn näyttämän QR-koodin, maksat ostoksesi ja ei kun autoa pakkaamaan.
S-Mobiilin NFC toimii vain androidilla, iLuurilla on viivakoodi jonka alla ao tieto
Saa tuon skapulalle on varattu kärryissä teline ainakin täällä paikallisessa Prismassa, näppärää kyllä olisi jos kärryssä olisi mahdollisuus skannata suoraan, mutta vaatinee että ihmiset ottaisivat tuon omaskannauksen laajemmin käyttöön.
1703805708711.jpeg

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
kerran kokeilin ja en saanut kapulaa kännykällä kun ei ollut kortteja mukana, siihen tuli joku viisas ja sanoi ettei toimi kuin kortilla, ei kännykällä, enpä ole sen jälkeen kokeillut.......eskortti
Android-kännykässä S-Mobiili, jossa on digitaalinen S-Etukortti aktivoituna ja toimii. Tuota on eräskin kaupan henkilökunnasta ja S-Kapulan opastajasta ihmetellyt, jotta onko mull akännykässä kuoret, jossa se fyysinen S-Etukortti. Vaan olen sitten opastanut heitäkin, jotta tietävät edelleen opastaa asiakkaitakin tuosta toiminnallisuudesta.
Saa tuon skapulalle on varattu kärryissä teline ainakin täällä paikallisessa Prismassa, näppärää kyllä olisi jos kärryssä olisi mahdollisuus skannata suoraan, mutta vaatinee että ihmiset ottaisivat tuon omaskannauksen laajemmin käyttöön.
Juu, tuo teline on silleen näpsä ettei tartte kanniskella sitä skanneria taskussa. Tosin jos on pikkuostoksilla liikkellä, niin oma ostoskassi kannossa tai viriteltynä vetokoriin ja näin se skannerikin on sitten kannettava taskussa. Menee meinaan sähläämiseksi kun on S-Ostoslista kännykässä ja skanneri vuoronperään oik. kädessä ja vasurissa roikkuu jatkuvasti se ostoskassi, vaan siltikin tulee se skanneri aina kuitattua vaikka tuon "ongelman" jo etukäteen tietääkin.

Tietty tuosta eteenpäin voisi tosiaan olle se Ikea-tyylinen skannaus itse kännykässä ja näin tuo osaisi autom. merkata myös tuolta S-Ostoslistalta ko. tuotteen poimituksi. Samaten olen huomannut että joidenkin tuotteiden kohdalla se viivakoodin skannaaminen on melko hankalaa, esim. kopparbergin holiton sidukkatölkki kiiltää liikaa tai hiivapaketin koodi on rypyssä, niin tällöin sen saman viivakoodin voi skannata näpsästi myös siitä hyllyn reunassa roikkuvasta hintalapusta, jossa se on selkeästi näkyvissä.

fraatti

Hyperaktiivi
Tuttu käytti tuota keräilyä kanssa aikansa. Nyt otti kuitenkin askeleeen eteenpäin ja tilaa ruuat suoraan kotiin. Kirosi että kaupan pihassa ruuokatilausten noutajille varatut ruudut olivat aina joiden lukutaidottomien ihmisten autojen valloittamia.

repomies

Hyperaktiivi
Itsepalvelukassoissa ongelma on asiakkaan kannalta siinä, että ne on rampautettu perusteellisesti verrattuna normaaliin kassoihin. Jos epäilee, niin voi kokeilla ostaa vaikka saunaoluen ja tupakka-askin itsepalvelukassalta ja pari ale-tarrallista tuotetta ja maksaa käteisellä ja katsoa miten onnistuu.
Toisaalta jos ei juo olutta, ei tupakoi eikä käytä käteistä juuri koskaan, pärjää suht usein ihan ok. Alennustenkin osalta se on vain tekninen ongelma joka jossain kaupoissa on ratkottu (uudet viivakoodit) ja joissain valitettavasti ei ole. Käyttämässäni kaupassa punalaput taitavat ilmestyä lähinnä vasta sitten, kun pikakassat on pistetty säppiin, eikä niille enää pääse.

Se taas sitten on ihan oikein, että tupakoijat jonottavat kassoille. Ehkä siinä on jollekin se lopullinen niitti tupakoinnin lopettamiseen. :D

HiTec

Toisaalta jos ei juo olutta, ei tupakoi eikä käytä käteistä juuri koskaan, pärjää suht usein ihan ok.
Mutta kun siihen kassaan jää kiinni kaikki mahdollinen jossa on alkkomaholia edes muodollisesti, simapulloista lähtien. No eihän tuo nyt silleen mikään ongelma ole, mutta tavis kassalla eipä ole papereita simapullon vuoksi allekirjoittaneelta koskaan kyselty ;)

-Teme-

Vakionaama
Mutta kun siihen kassaan jää kiinni kaikki mahdollinen jossa on alkkomaholia edes muodollisesti, simapulloista lähtien. No eihän tuo nyt silleen mikään ongelma ole, mutta tavis kassalla eipä ole papereita simapullon vuoksi allekirjoittaneelta koskaan kyselty ;)
mm.lakupiippu on k18 tuote

Nobody

Aktiivinen jäsen
Itsepalvelukassoissa ongelma on asiakkaan kannalta siinä, että ne on rampautettu perusteellisesti verrattuna normaaliin kassoihin. Jos epäilee, niin voi kokeilla ostaa vaikka saunaoluen ja tupakka-askin itsepalvelukassalta ja pari ale-tarrallista tuotetta ja maksaa käteisellä ja katsoa miten onnistuu.
Tässä olikin kaikki itsepalvelukassojen heikkoudet. Kun tämän tietää niin miksi sinne itsepalvelukassalle pitää mennä. Itse en käytä noista mitään niin ongelmiakaan ei ole. Sama kun yrittäisi sähköautojen latauspisteelle mennä tankkaamaan bensa auton ja valittaa että täysin rampautettu latauspiste.

kotte

Hyperaktiivi
Itsellä on pari kestokassia mukana jo kauppaan saapuessa, niin lataan ostokset suoraan kapulalla piippamisesta kassiin niin on valmiina autoon nostamiseen.
Itsellä taas on pakasteille valmiiksi kylmennetty pakastin ja pari eri lämpötiloihin varaajilla jäähdytettyä kylmälaukkua mukana autossa, enkä viitsi raahata noita kauppaan (pakastin tarvitsee sähköäkin). Järjestelen tuotteita vielä autoon pakatessa, jotta pakastettavaksi tarkoitetut tuotteet esikylmenevät ja hiukan ehkä jo jäätyvätkin matkalla. Noin toimien tuotteiden järjestelemisen säilytyspaikkoihina kotona (tai mökillä) sujuu hyvin rauhallisesti.
Tuttu käytti tuota keräilyä kanssa aikansa. Nyt otti kuitenkin askeleeen eteenpäin ja tilaa ruuat suoraan kotiin. Kirosi että kaupan pihassa ruuokatilausten noutajille varatut ruudut olivat aina joiden lukutaidottomien ihmisten autojen valloittamia.
Itse en tohdi edes kokeilla, ellen voi tutkia vihannesten ja hedelmien ym. laatua kaupasta sekä vertailla, mikä on ostoshetkellä tarjolla olevien tuoretuotevaihtoehtojen laatu-kustannussuhdevaikutelma. Muu sopisikin keräiltäväksi, mutta eipä juuri hyötyäkään ole edes muutaman euron edestä. Kaikenlainen ylimääräisten kertakäyttöpakkausten tai kierrätettävien pakkausten kanssa pelaaminen aina harmittaa eikä toinen edes osaa pakata kuljetuslaatikoita niin, että lataus kodin säilytystiloihin olisi yhtä helppoa kuin itse kerättyjen tuotteiden, kun noudattaa omaa organisaatiotaan tavaroille. Omalla tyylillä myös pärjää tutussa ruokakaupassa kirjoittelematta ostolistoja, mitä pidän ilona sinällään (varsinkin listojen täyttäminen tietokonevalikosta on erikoisen ärsyttävää, jonka pyhittäisin talotekniikan ja vastaavien asennusprojekteille, joista ei ilman tuollaisten listojen suunnitelmallista täyttelyä ja tarkkaa suunnittelua muutenkaan selviä ainakaan tuhlaamatta suunnittelun laiminlyönnin aiheuttamiin muutoksiin projektin edetessä).

Nobody

Aktiivinen jäsen
Ei ole Prisman kerää ja skannaa itsepalvelu yhtään kätevä. Viisi kertaa nyt käyttänyt ja kolme kertaa olen joutunut tarkistukseen. Onko tämä kätevää palvelua. Palaan normaali kassan käyttäjäksi.

tumppi88

Jäsen
Merkittävänä syynä varkauksien lisääntymiseen ovat itsepalvelukassat. Kriminologian professorin Emmeline Taylorin mukaan tyypillinen keskiluokkainen ihminen ei yleensä varastaisi esimerkiksi piilottamalla tavaraa takkinsa taskuun, mutta itsepalvelukassan huijaaminen koetaan hyväksyttävämmäksi.
Melkoinen on logiikka taas näillä varkailla. Eli on ok, jättää piippaamatta tuote itsepalvelukassaan, mutta ei ole ok laittaa tavaraa taskuun ja painella kassojen ohi.
Kyllä tuossa itsepalvelukassalla saa moni tyydyttää varastamisen himonsa. Ei tarvitse mummojen kävellä miehitetylle kassalle suklaalevy piilotettuna kassiin.

tj86430

Vakionaama
Niin, jokuhan oli mm. perustellut sillä, että kun kauppa säästää työvoimakuluissa niin on ok antaa itselleen "alennus" tällä tavalla.

Varmaan se sama logiikka on niilläkin, jotka kusettaa itsepalveluvaaoilla.

HiTec

Niin no kyllä siinä saa jo silmä kovana seurata jos lataa vaikkapa kotimaista tomaattia pussiin, punnaa ne perunoina ja piippaa tarran ihan normaalisti ip-kassalla. Toki tarkastuksessa tuo kyllä jää kiinni jo pussin sisällön väristä. Mutta että oliko siinä pussissa kallista kotimaista puikulaa vaiko jotain halpis pottua, kotimaista tomaattia vaiko espanjalaista halpista jne... Kaikista käsiskannereiden tuomista huijauksen lisämahiksista nyt sitten vielä puhumattakaan :hmm:

jalittam

Aktiivinen jäsen
Täydellisessä, tai ees liki, maailmassa kaikki toimii. Tässäkin säikeessä älykärryjä sun muuta.

Mä neppailen työkseni robottien kanssa. Perus kappaleensiirtokoodi ei ole pitkä. Mut lisääppä siihen liki kaikki virhetilanteet. Sekä perseilyneston - kun ihmisoletettu sitä roboa käyttää. Pitää mennä, kassoilla, ihmismielen syvimpiin sopukoihin, ja yrittää keksiä liki aukoton perseilynesto. Hinta on x*n.

Täälläkin yhdes toisessa ketjussa kerrotaan, ettei parkkisakkoa mukamas tarttis maksaa, kun sejase.
Meistä löytyy tyhmiä, narsisteja, psykopaatteja, lapsellisia, nimeäitse...

Perseilynesto-koodaus/disablointi maksaa. Sen maksaa viimepeleis kaikki.

HiTec

Mä neppailen työkseni robottien kanssa. Perus kappaleensiirtokoodi ei ole pitkä. Mut lisääppä siihen liki kaikki virhetilanteet. Sekä perseilyneston - kun ihmisoletettu sitä roboa käyttää. Pitää mennä, kassoilla, ihmismielen syvimpiin sopukoihin, ja yrittää keksiä liki aukoton perseilynesto. Hinta on x*n.
Itse taasen olen jo 20+ vuotta työskennellyt softatestauksen parissa = minä olen siis se ammatti-perseilijä, joka yrittää ihan työkseen keksiä niitä kikkoja miten ikinä näitä systeemejä voikaan käyttää väärin :bileet:

M-J-B

Aktiivinen jäsen
On se toisaalta myös älytöntä resurssien tuhlausta viedä käräjille joku 0,30 euron näpistys josta poliisi on jo sakottanut.

janhunen

Aktiivinen jäsen
Huomasin että S-ryhmän kauppa on laskutanut samat banaanit kahteen kertaa... petos?
Vetäisin oikeuteen ne. Nimittäin toi IS:n linkissä oleva juttu, jossa viedään joku 16-v likka oikeuteen jonkun rinkelin takia osoittaa kyllä täydellistä terveen järjen puutetta aikuisilta ihmisiltä. Ne on varmaan helvetin ylpeitä siitä. Samaa kaliiberia kuin Erin Brockovich.

kotte

Hyperaktiivi
On se toisaalta myös älytöntä resurssien tuhlausta viedä käräjille joku 0,30 euron näpistys josta poliisi on jo sakottanut.
Ja valtion rajojen tuottamuksellista tuhlausta selvässä standarditapauksessa. Rikoshan on tullut jo kirjatuksi, kun poliisi on määrännyt sakon eikä se enää teknisellä vatvomisella muuksi muutu.

jiikoo

Vakionaama
Ja valtion rajojen tuottamuksellista tuhlausta selvässä standarditapauksessa. Rikoshan on tullut jo kirjatuksi, kun poliisi on määrännyt sakon eikä se enää teknisellä vatvomisella muuksi muutu.

"Ne bis in idem

Ne bis in idem on latinankielinen fraasi ja oikeusperiaate, joka tarkoittaa "ei kahdesti samassa (asiassa)". Sisällöllisesti se tarkoittaa prosessioikeudessa sitä, että samasta asiasta ei voida antaa kahta tuomiota eli tuomioistuin ei saa ottaa uudestaan käsiteltäväksi sellaista seikkaa, joka jo on lainvoimaisella päätöksellä ratkaistu. EU-kontekstissa fraasin merkitys on se, että sääntö estää toiseen kertaan tapahtuvan syyttämisen toisessa jäsenvaltiossa, jos yhdessä jäsenvaltiossa asia on jo saatettu lopullisesti päätökseen. Poikkeuksena tästä pääsäännöstä ovat eräät rikostyypit, muun muassa sotilas- ja virkarikokset.

Euroopan ihmisoikeussopimuksen 7. lisäpöytäkirja määrittää ne bis in idem -periaatteen seuraavasti ...."

Sitä en tiedä miten sakkojen lisäksi samasta asiasta voidaan viedä toistamiseen käräjille. Siinä on joko oikeus mokannut viimeisen päälle perusteellisesti tai sitten toimittaja keksinyt omiaan juttuun.

kotte

Hyperaktiivi
Sitä en tiedä miten sakkojen lisäksi samasta asiasta voidaan viedä toistamiseen käräjille. Siinä on joko oikeus mokannut viimeisen päälle perusteellisesti tai sitten toimittaja keksinyt omiaan juttuun.
Eihän kyse ole kaksinekrtaisesta tuomiosta, vaan siitä, että asianomistaja ilmaisee tyytymättömyytensä poliisin virkatyönä tekemään rangaistusehdotukseen ja vie asian oikeuden päätettäväksi. Oikeus sitten määrää tuollaisessa tilanteessa rangaistuksen poliisin ehdottaman tilalle (usein jokseenkin saman, minkä poliisi oli jo määrännyt; tyyppirikoksissahan poliisi tietää varsin tarkkaan vallitsevan oikeuskäytännön).

Ellei asianosainen olisi nostanut (jokseenkin turhaa) oikeusjuttua, poliisin ehdottama tuomio olisi saanut valitusajan umpeuduttua lainvoiman.

Lähinnähän kaikki on jokseenkin turhaa työtä, jota usea osapuoli (syyttäjä, epäilyn asianajaja, oikeuden jäsenet, todistajat eli poliisit ym. sitten tekevät valtion varoilla ilman, että asia ei siitä muuksi muutu). Epäselvissä tapauksissa toki olisi perusteita, että oikeus tekee harkinnan siitä, millainen rikos on tehty ja onko tehty rikosta ensinnäkään ja mikä on laissa säädetty kohtuullinen rangaistus, jos rikoksen todetaan tapahtuneen. Esillä olevassa tapauksessa tuskin on mitään epäselvää poliisin laatiman esitutkinpöytäkirjan valmistuttua.

Harrastelija

Vakionaama
Olisi siinä eroa jos edes pariksi päivää joutuisi putkaan kuulusteluja varten.
Ainakin rehellisen näkökulmasta. Mutta joka tuolle tielle on lähtenyt niin ei paljoa taida kiinnostaa.

HiTec

Vaan tulisiko siitä pelkästään poliisin kirjaamana sakko ilman mitään sen kummallisempaa, mutta oikeuden päätöksellä ihan jopa rekisterimerkintä, joka sitten mahd. haittaa rikoksen tekijää myöhemmässäkin elämässä = rangaistus olisi kovempi :hmm:

No ei sillä mitä itse olen noiden IP-kassojen henkilöstön kanssa turissut, niin kuulemma varsin tapauskohtaisesti noita käsitellään ihan siinä samointein, skannataanko vain ne "unohtuneet" tuotteet ja se siitä vai lähteekö asia eteenpäin poliisille jne. Henk.koht. jo muutamaan kertaan ihmetellyt kuinka perhanan usein nuo tarkastukset omalle kohtaa oikein napsahtavatkaan, vaikka kuinka kuulemma ihan satunnaisesti niitä tehdään, liekkö noissa kuitenkin joku "karvanaama" kerroin tms, kaveri kyttää valvomossaan kameralla ja merkkaa allekirjoittaneen. No useimmiten se on vain se 3-4 tuotteen satunnaistarkastus, mutta onpahan pari kertaa osunut myös ns. täysi tarkistus, josta on sitten molemmilla kerroilla annettu Fazerin sininen vaivan palkkana kun mitään sanottavaa ei ole löytynytkään. No tokalla kertaa ihan erikseen mainitsin tuosta että "silloin sain..." ja näin tämäkin kassahlö kävi sitten sen suklaalevyn lopulta hakemassa :p

Arisoft

Hyperaktiivi
Henk.koht. jo muutamaan kertaan ihmetellyt kuinka perhanan usein nuo tarkastukset omalle kohtaa oikein napsahtavatkaan, vaikka kuinka kuulemma ihan satunnaisesti niitä tehdään

Itse käytän tiuhaan ip-kassoja eikä omalle kohdalle ole koskaan sattunut minkäänlaista tarkastusta. Asioitko kenties sellaiseen aikaan että kassalla ei ole ollut jonoa ja henkilökuntaa riittää tekemään näitä tarkastuksia?

tj86430

Vakionaama
Itse käytän tiuhaan ip-kassoja eikä omalle kohdalle ole koskaan sattunut minkäänlaista tarkastusta. Asioitko kenties sellaiseen aikaan että kassalla ei ole ollut jonoa ja henkilökuntaa riittää tekemään näitä tarkastuksia?
Eikös ne kassat itse arvo kelle tarkastus tehdään ja kelle ei? En usko että kassa tietää jono/henkilökuntatilannetta. Toki algoritmissä voi olla jotenkin huomioitu kellonaikoja tms, mutten usko sitäkään.

Arisoft

Hyperaktiivi
Eikös ne kassat itse arvo kelle tarkastus tehdään ja kelle ei? En usko että kassa tietää jono/henkilökuntatilannetta. Toki algoritmissä voi olla jotenkin huomioitu kellonaikoja tms, mutten usko sitäkään.

Olisko tässä nyt kyse siitä että asioimme eri liikkeissä? Joissakin valvonta varmaan tehdään kameroilla ja toisissa taas ei?

tj86430

Vakionaama
Olisko tässä nyt kyse siitä että asioimme eri liikkeissä? Joissakin valvonta varmaan tehdään kameroilla ja toisissa taas ei?
Voi hyvin olla. Olin siinä uskossa, että kaikissa itsepalvelukassoissa kassajärjestelmä arpoo noita tarkastuksia, mutta varmaankin väärässä.

Tietysti kassajärjestelmästä riippumatta henkilökunta voi tehdä tarkistuksia.

Esäätäjä

Vakionaama
Noinhan toimii ainakin cittarin ip kassa, tulee se punainen myyjä kutsuttu ja yleensä kuittaa lätkällä pois.

HiTec

No omat kokemukset näistä tarkastuksista on vain ja ainoastaan Prismoista ja näistäkin useimmiten tarkistukseen olen joutunut Jumbossa. Noissa kun palautat sen lukijan, niin siellä kassajärjestelmässä tulee henkilökunnan näytölle nootti asiakkaan etunimen kera ja jos asiakas kerkiää ihan maksupäätteelle saakka, se ei päästä eteenpäin "Myyjä kutsuttu" ja tarkistus suoritetaan joko osittaisena tai kokonaisena, jonka jälkeen myyjä kuittaa tuon pois ja homma jatkuu.

Arisoft

Hyperaktiivi
Tämä kärryyn skannaaminen tuntuu itsestä jotenkin hämärältä siksi, että siinä on suuri mahdollisuus tehdä itse virheitä.
Onnisella tuotteet skannataan itse, mutta ne tarkastetana kassalla aina, niin siinä ei ole mitään säätöä sen suhteen.

Back
Ylös Bottom