N
Nuunikki
Vieras
Kuinkas nyt ilmojen hieman lämmettyä. Olen tässä pohdiskellut kannattaako energia-taloudellisista syistä laskea lämmön talteenotolla varustetun IV -koneen säädettävää tuloilman lämpötilaa pikkuhiljaa samalla kun antaa ilpin posottaa entisellään tai jopa hieman nostaa sen lämpotilapyyntiä. Vai antaako IV -koneen tuloilman lämpötilapyynnin olla entisellään ja lipsutella pikkuhiljaa ilmojen lämmetessä ilpin pyyntiä pienemmäksi?
Tavoitteenahan on vain pitää talon lämmöt entisellään. IV -koneen tuloilman lämpötilapyynnin olen pitänyt 2-3 astetta talon normaalia lämpötilaa matalampana eli 18-19 asteessa.
Muistelen jonkin palstalla olleen aiheen yhteydessä sivutun tätäkin aihetta. Mukana oli vieläpä muistaakseni jonkun teräväpäisen suorittamia laskelmiakin aiheesta. En vaan saa millään kaivettua aihetta enää luettavakseni.
Itselläni on pyynti entisellään! Maittikin tuntuu olevan koko aika päällä!
Tavoitteenahan on vain pitää talon lämmöt entisellään. IV -koneen tuloilman lämpötilapyynnin olen pitänyt 2-3 astetta talon normaalia lämpötilaa matalampana eli 18-19 asteessa.
Muistelen jonkin palstalla olleen aiheen yhteydessä sivutun tätäkin aihetta. Mukana oli vieläpä muistaakseni jonkun teräväpäisen suorittamia laskelmiakin aiheesta. En vaan saa millään kaivettua aihetta enää luettavakseni.
Itselläni on pyynti entisellään! Maittikin tuntuu olevan koko aika päällä!