IVT 12 FR-N

T

tapio50

Vieras
Tulipa hankittua moinen laite Kouvolan ITV Centeristä, asennus keskiviikkona, tarjous 1890 €.
Nyt kun olen lueskellut tätä foorumia niin huomasin että laite on ollut markkinoilla jo useamman vuoden,
eli ostiko jonkun susikoneen joka poistuu markkinoilta, vai voiko luottaa että se toimii ainakin muutaman vuoden.
Talo on -35 rakennettu 1,5 kerrosta alle 100 neliötä, sisäyksikkö avorappuun yläkerran lattiatason yläpuolelle.
 
H

hype

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #2
Vs: IVT 12 FR-N

Eiköhän laatupeli ole, IVT:n riasana ei taida muuta olla kuin hiukan kovat hinnat. jotenkin kyllä foorumilla hiljaista IVT-osastolla ::)
 
L

Lämpö

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #3
Vs: IVT 12 FR-N

FR-N malli on ihan hyvä, toki todella vanhaa mallia. Eka taisi tulla markkinoille 2005
 

jarip

Vakionaama
Vs: IVT 12 FR-N

tapio50 sanoi:
Tulipa hankittua moinen laite Kouvolan ITV Centeristä, asennus keskiviikkona, tarjous 1890 €.
ostiko jonkun susikoneen joka poistuu markkinoilta, vai voiko luottaa että se toimii ainakin muutaman vuoden.
Jos tuo 1890 e on kokonaishinta asennuksineen, niin halvalla sait kovan vehkeen. Ei nämä ole niin suuresti muuttuneet tässä ajassa, joten ehkä mitään olennaista ei ole menetetty. Itsekin ostaisin poistuvan mallin, jos halvalla saisin. Susikone se ei missään tapauksessa ole.
 

mml

Jäsen
Vs: IVT 12 FR-N

Moi,

itse ostin vastaavan laitteen 2,5 vuotta sitten ja maksoin siitä 2300 € joten hinta on siitä jonkunverran tippunu. Hyvä laite on ainakin minulla toistaiseksi ollut. Ei taida tällä hetkellä olla enää niin "hyvä" kuin pari vuotta sitten verrattuna nykyisiin uusiin kilpailijoihin, mutta hinnan alennus kompensoi jonkun verran. ;)
 
I

IVT 12 GR-N

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #6
Vs: IVT 12 FR-N

tapio50 sanoi:
Tulipa hankittua moinen laite Kouvolan ITV Centeristä, asennus keskiviikkona, tarjous 1890 €.
Nyt kun olen lueskellut tätä foorumia niin huomasin että laite on ollut markkinoilla jo useamman vuoden,
eli ostiko jonkun susikoneen joka poistuu markkinoilta, vai voiko luottaa että se toimii ainakin muutaman vuoden.
Talo on -35 rakennettu 1,5 kerrosta alle 100 neliötä, sisäyksikkö avorappuun yläkerran lattiatason yläpuolelle.

Meille hankittiin 2007 vuoden keväällä IVT 12 GR-N ja se maksoi asennuksineen 2500 euroa ja työn osuus oli 500 euroa josta sai kotitalousvähennyksen :)

Meillä on IVT 12 GR-N jatkuvassa toiminnassa ja omakotitalomme on 117 m².

Jos hankkii ilmalämpöpumpun niin kannattaa harkita montako sisäyksikköä kannattaa hankkia sillä hyvän ulkoyksikön kanssa voi asentaa 1 - 3 sisäyksikköä, jolloin saa lämmön jakaantumaan tasaisemmin eri huoneisiin ja
saa tarvittaessa muutettua eri sisäyksiöiden lämpötiloja / viilennyksiä halunsa mukaan :)
 

kimmok

Vakionaama
Vs: IVT 12 FR-N



Jos hankkii ilmalämpöpumpun niin kannattaa harkita montako sisäyksikköä kannattaa hankkia sillä hyvän ulkoyksikön kanssa voi asentaa 1 - 3 sisäyksikköä, jolloin saa lämmön jakaantumaan tasaisemmin eri huoneisiin ja
saa tarvittaessa muutettua eri sisäyksiöiden lämpötiloja / viilennyksiä halunsa mukaan :)


Kannattaa ihan oikeesti harkita monta kertaa et haluaako niitä sisäyksiköitä useampia.
Tommoiset multit niiden ainoa hyvä puoli on yksi ulkoyksikkö.
Huonoja puolia huomattavasti kalliimpi hinta
ja vika tapauksessa yleensä koko laite tehoton/mykkä.
Osien saanti on hitaanpaa koska on harvinaisempia maahantuojat
ei pidä kovin paljoa erikosempien mallien osia hyllyssä.

[/quote]
 
T

tapio50

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #8
Vs: IVT 12 FR-N

Kuukausi mennyt uuden pumpun kanssa (vanhaa ei ollutkaan), kaiken kaikkiaan IVT on pelannut ihan hyvin.
Lämpö pysyy erittäin tasaisena koko talossa, vaikka puhallus on ykkösellä. Nyt pakkasta 15, pyynti 19,
imuilma 20, puhallus 35, sähköä pyytää 790w.
Kummasti se vanha lumikola täyttyy jäästä, joka toinen päivä saa olla tyhjentämässä.
 

jarski73

Aktiivinen jäsen
Vs: IVT 12 FR-N

tapio50 sanoi:
Kuukausi mennyt uuden pumpun kanssa (vanhaa ei ollutkaan), kaiken kaikkiaan IVT on pelannut ihan hyvin.
Lämpö pysyy erittäin tasaisena koko talossa, vaikka puhallus on ykkösellä. Nyt pakkasta 15, pyynti 19,
imuilma 20, puhallus 35, sähköä pyytää 790w.
Kummasti se vanha lumikola täyttyy jäästä, joka toinen päivä saa olla tyhjentämässä.
minulla samainen pumppu ollut tasan viikon ja olen kans erittäin tyytyväinen, täällä pakkasta -18,6 astetta ja 110 neliön alakerta pysyy pelkän pumpun voimin 21 asteessa,eli hyvin toimii sharppi jossa on IVT tarrat ulkoyksikössä. Smiley211008
 

mml

Jäsen
Vs: IVT 12 FR-N

mml sanoi:
Moi,

itse ostin vastaavan laitteen 2,5 vuotta sitten ja maksoin siitä 2300 € joten hinta on siitä jonkunverran tippunu. Hyvä laite on ainakin minulla toistaiseksi ollut. Ei taida tällä hetkellä olla enää niin "hyvä" kuin pari vuotta sitten verrattuna nykyisiin uusiin kilpailijoihin, mutta hinnan alennus kompensoi jonkun verran. ;)

Nyt olen alannut tarkemmin seuraamaan että miten sähkönkulutuksen kanssa käy kun "vaatii" pumpulta tehoja. Ennen käytössä oli yösähköllä lämpiävät lattialämmitykset, mutta nyt ne on säädetty noin 16-18C ja pumppu lämmittää pakkasista riippumatta ja yösähkökulutus on tippunut n.1000 kWh/kk noin 500-600 kWh/kk ja takassa poltettujen puiden määrä viimevuoteen verrattuna on puolittunut-> eli kyllä se IVT:kin toimii vaikka kyllä se oli vajaa 300€ (se 5vuoden takuu "teki" ostopäätöksen)kalliimpi kuin kilpailijansa kun sen hankin. No, itse olen kyllä kuitenkin tyytyväinen tähänkin.
Hyvää Joulua kaikille ja kiitos hyvistä vinkeistä yms. tiedoista aktiivijäsenille! :D ;) :) ;D
 
Back
Ylös Bottom