U
ulmis
Vieras
Viime viikolla ympärivuotisessa viikonloppukäytössä olevaan 50-luvun puutaloomme asennettiin IVT 9 FR-N.
Ilmeisesti ko. mallia ei ole myyty Suomessa aiemmin(?)
Teholtaan hieman pienempi kuin 12 FR-N, muuten sama laite.
http://www.ivt.fi/download.asp?pt=pdf&fn=Pr_bl_09FR-N.pdf
Valitsin laitteen koska siinä on 10 asteen peruslämpömahdollisuus sekä etäkäyttö puhelimella.
http://www.rexnaturvarme.dk/download/3600_Bruksanvisning_IVT_GSM_Varmepumpestyring.doc
Etäkäyttö onkin kätevää koska 6 tuntia ennen maalle menoa lähetän pumpulle tekstiviestin ja perille päästessä lämpöä on sopivasti 21C.
Ohessa muutama kuva systeemistä.
Vasemmalla ylhäällä infrapunamoduuli joka ohjaa pumppua,
oikealla ylhäällä kosteusmittari joka kytkee pumpun tarvittaessa päälle ja
alimpana gsm-yksikkö joka vastaanottaa tekstikomentoja ja lähettää pyynnöstä tilanneraportteja puhelimeeni.
Tietysti olisi kätevämpää jos nuo kolme koteloa olisi integroitu yhdeksi koteloksi.
Mutta olen oikein tyytyväinen tuohon etäohjaussysteemiin jo ensimmäisen käyttökerran jälkeen.
Olemme riittävästi palelleet perjantai-iltaisin tullessamme illalla kämppään jossa lämpömittarissa +10C.
Ilmeisesti ko. mallia ei ole myyty Suomessa aiemmin(?)
Teholtaan hieman pienempi kuin 12 FR-N, muuten sama laite.
http://www.ivt.fi/download.asp?pt=pdf&fn=Pr_bl_09FR-N.pdf
Valitsin laitteen koska siinä on 10 asteen peruslämpömahdollisuus sekä etäkäyttö puhelimella.
http://www.rexnaturvarme.dk/download/3600_Bruksanvisning_IVT_GSM_Varmepumpestyring.doc
Etäkäyttö onkin kätevää koska 6 tuntia ennen maalle menoa lähetän pumpulle tekstiviestin ja perille päästessä lämpöä on sopivasti 21C.
Ohessa muutama kuva systeemistä.
Vasemmalla ylhäällä infrapunamoduuli joka ohjaa pumppua,
oikealla ylhäällä kosteusmittari joka kytkee pumpun tarvittaessa päälle ja
alimpana gsm-yksikkö joka vastaanottaa tekstikomentoja ja lähettää pyynnöstä tilanneraportteja puhelimeeni.
Tietysti olisi kätevämpää jos nuo kolme koteloa olisi integroitu yhdeksi koteloksi.
Mutta olen oikein tyytyväinen tuohon etäohjaussysteemiin jo ensimmäisen käyttökerran jälkeen.
Olemme riittävästi palelleet perjantai-iltaisin tullessamme illalla kämppään jossa lämpömittarissa +10C.