M
Mehujää
Vieras
Tervehdys,
Sisäyksikkö on mallia AY-XP12FR-N ja ulkoyksikkö mallia AE-X12FR-N. Ongelmana on se, että ulkoyksikkö ei sulata ollenkaan ja muuttuu parissa päivässä valtavaksi jääkuutioksi. Minkäänlaisia sulatusyrityksiä ei tapahdu missään vaiheessa. Laite huollettiin viime kesänä, koska jo viime talvena alkoi olla ongelmia jäätymisen kanssa, mutta tuolloin sulatus sentään vielä jotenkin toimi. Mitään virhekoodeja ei ole, lämpöä tulee kun kennon on itse sulattanut... kaikki muu tuntuu toimivan, paitsi sulatus.
Huoltomanuaalista löytyy maininta "The defrost operation starts when the compressor operating time exceeds 20 minutes during heating operation, as shown below, and the outside air temperature and the outdoor unit heat exchanger temperature meet certain conditions." Mistään en löytänyt tälle "certain conditions" mitään määritelmää, mistä olisi ehkä voinut alkaa ongelman syytä hakemaan.
Mahtaisiko täältä löytyä ideoita tai ajatuksia syystä tai tarvittavista korjausoperaatioista? Laite on tällä hetkellä pois käytöstä, koska se on niin täydellisen jäässä kuin vain voi olla.
Sisäyksikkö on mallia AY-XP12FR-N ja ulkoyksikkö mallia AE-X12FR-N. Ongelmana on se, että ulkoyksikkö ei sulata ollenkaan ja muuttuu parissa päivässä valtavaksi jääkuutioksi. Minkäänlaisia sulatusyrityksiä ei tapahdu missään vaiheessa. Laite huollettiin viime kesänä, koska jo viime talvena alkoi olla ongelmia jäätymisen kanssa, mutta tuolloin sulatus sentään vielä jotenkin toimi. Mitään virhekoodeja ei ole, lämpöä tulee kun kennon on itse sulattanut... kaikki muu tuntuu toimivan, paitsi sulatus.
Huoltomanuaalista löytyy maininta "The defrost operation starts when the compressor operating time exceeds 20 minutes during heating operation, as shown below, and the outside air temperature and the outdoor unit heat exchanger temperature meet certain conditions." Mistään en löytänyt tälle "certain conditions" mitään määritelmää, mistä olisi ehkä voinut alkaa ongelman syytä hakemaan.
Mahtaisiko täältä löytyä ideoita tai ajatuksia syystä tai tarvittavista korjausoperaatioista? Laite on tällä hetkellä pois käytöstä, koska se on niin täydellisen jäässä kuin vain voi olla.