IVT ILP: Kylmäaineen vajaus!

Moi,

Noin kuukauden ajan pumppu ei ole tuottanut lämpöä kuten ennen.

Pumppu antaa vikakoodin 2-3 joka ilmeisesti tarkoittaa kylmäaineen vajausta.

Onko normaalia, että kylmäaine vähenee iän/käytön myötä?

Pumppu on toiminut kohta 7 vuotta ilman ongelmia.

Pumpun merkki on IVT ja malli AE-X09DR-N.
 
W

wasp

Vieras
Vs: IVT ILP: Kylmäaineen vajaus!

Jos kylmäaine katoaa, niin jossain on vuoto. 0,2 g/vrk on vuodessa ~80g ja kymmenessä vuodessa 800g eli ilppi on tyhjä. Näin pientä vuotoa ei yleensä havaitse piipparilla eikä vuodonilmaisinvaahdolla.
Jossakin liitoksista on toden näköisesti hiukan öljymäistä likaa joka paljastaa vuotokohdan.
Myös ulkyksikön pattereita on rikkoutunut ajan saatossa toistuvien jäätymisten (ja sulatuksien) takia.
Patterin putken seinämä on vain 0,3mm eli se on heikko kohta.
Jos öljyinen kohta löytyy niin loppu kylmäaine talteen, liitos uusiksi, tyhjiöinti, täyttö uudella aineella nesteenä ja taas pelittää.
 
Back
Ylös Bottom