IVT ja ionitasapainotus

J

jule-

Vieras
Miten teillä toimi tuo ionitasapainotus.
Itse en edes saa sitä päälle. ???
Ohjekirjassa se neuvotaan laittamaan päälle Plasmakluster painikkeella.
1. painallus = ilmanpuhdistus / sininen merkkivalo palaa
2. painallus = ionitasapainatus / vihreä merkkivalo palaa
3. painallus = off / normaalitila

Omassa tuo on on/off valintainen sinisellä merkkivalolla.
Vai onko tämä juttu vain jäänne manuaalissa jostain aikaisemmasta mallista?
 

Joutomies

Jäsen
Vs: IVT ja ionitasapainotus

Jule, samaa ihmettelin minäkin syksyllä. Minulla on samoin vain on/off ja pirun kirkas sininen valo. Olisi edes punainen, olisi syntisemmän oloinen. Toinen juttu on sitten se, että onko niistä ioneista iloa: tutkittua ja puolueetonta tietoa lienee näistä ILPPI-ionisaattoreista vähänlaisesti. Mutta on se sininen valo yövalona ihan hyvä...
 
Vs: IVT ja ionitasapainotus

Uusista mallista en tiedä mutta meillä ion-painikkeen painallus tuottaa juuri Julen viestissä kuvailtua merkkivalon värien vaihtoa.
 

tet

Hyperaktiivi
Vs: IVT ja ionitasapainotus

Joutomies sanoi:
Toinen juttu on sitten se, että onko niistä ioneista iloa: tutkittua ja puolueetonta tietoa lienee näistä ILPPI-ionisaattoreista vähänlaisesti.

Tämä ioni-asia onkin aika mielenkiintoinen. Ionisaattorinhan pitäisi saada aikaan pölyn kerääntymistä isommiksi hiukkasiksi, jotka putoavat herkemmin lattialle. Tuossa Sanyossa ei mitään sähköistä ionisaattoria ole, mutta tiettävästi etupanelin "ION inverter" teksti ei ole aivan tuulesta temmattu: kuulemma ilmanohjaimessa olevan teipinpätkän pitäisi vapauttaa ioneita puhallusilmaan. ;D Noh, kuvittelin tuon olevan aivan humpuukia, mutta onkohan se sittenkin toimiva "ihmeteippi"? Nimittäin nyt muutaman kuukauden käytön jälkeen on selkeästi huomattavissa, että pöly kertyy lähes pelkästään isoiksi mustiksi pölykoiriksi lattialle, mutta ei juurikaan muualle (esim. hyllyille, sälekaihtimiin).

Olen tuota miettinyt, että mahtaako tämä pölykoirien kertyminen johtua nimenomaan tuosta jaappaninihmeestä eli ioniteipistä vai tapahtuuko samaa myös ilpeillä joissa ei mitään ionisointitoimintoa varmuudella ole? Kertokaapa tuollaisten laitteiden omistajat, tai ne jotka eivät ionisaattoria pidä päällä, onko pölynkertymisessä havaittavissa ero tilanteeseen ennen ilppiä?
 

Joutomies

Jäsen
Vs: IVT ja ionitasapainotus

Piti ihan käydä kysymässä eukolta, hän kun tietää kaikkia asiat paremmin kuin minä.... Kyllä oli sitä mieltä, että ilmanlaadussa tapahtui muutosta. ILPpi kävi asennuksen jälkeen viikon pelkällä ionisaattorilla ja hän oli sitä mieltä, että jotain oli ilmassa, muutakin kuin lempeä. Suotimissa ei ole kovin paljon pölyä, olen putsannut ne lokakuun startin jälkeen pari kertaa. Tosin imuri on sitä varten, että sitä käytetään, pentuna oppi pitämään huushollin siistinä.
 
A

Alex

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #6
Vs: IVT ja ionitasapainotus

Olen tuota miettinyt, että mahtaako tämä pölykoirien kertyminen johtua nimenomaan tuosta jaappaninihmeestä eli ioniteipistä vai tapahtuuko samaa myös ilpeillä joissa ei mitään ionisointitoimintoa varmuudella ole? Kertokaapa tuollaisten laitteiden omistajat, tai ne jotka eivät ionisaattoria pidä päällä, onko pölynkertymisessä havaittavissa ero tilanteeseen ennen ilppiä?

Olen löytänyt villakoiria (ionisoimattoman) perusilppini alta. Olisikohan niin, että suodattimet keräävät pölyä joka sitten tippuu alas lattialle? Olen aika laiska puhdistamaan suodattimia ;)
 
D

Drummer

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #7
Vs: IVT ja ionitasapainotus

Minullakin kertyy pölykoiria ilpin alle, vaikkei ionosaattoria olekaan. Luulen että ilpin ilmavirta kerää ne aina samaan kohtaan. Aika ärsyttävä ominaisuus :(
 
J

jule-

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #8
Vs: IVT ja ionitasapainotus

mertsi1340 sanoi:
Uusista mallista en tiedä mutta meillä ion-painikkeen painallus tuottaa juuri Julen viestissä kuvailtua merkkivalon värien vaihtoa.
Taitaa olla eri kone , mutta sama ohjekirja.
Ei ainakaan koneen esittelyn yhteydessä asentaja sanonut mitään poikkeavaa tuosta toiminnosta.
Käski pitää aina päällä tuon ionisaattorin kun se ei kuluta juurikaan sähköäkään. Sanoi ionisaattorin sitten korvaavan ne vihreät suodattimet , joilla ei ole kuulemma mitään virkaa tehtaanedustajan mielestä.
 

Asuja

Jäsen
Vs: IVT ja ionitasapainotus

Minä ne vihreät suodattimen tapaiset onnistuin imuriini melkein syöttämään, jolloin repesivät keskeltä kahtia.

Jottako niistä ei mihinkään ole? Annanpa ensi kerralla mennä sinne imuriin.
 
T

toimat

Vieras
Vs: IVT ja ionitasapainotus

Uusien IVT:n pumppujen mukana tulee jostain syystä vanhan mallin manuaali, joka ei laitteen käytön kannalta muuten poikkea vanhemmasta mallista kuin kyseisen ionisaattorin osalta.
 
Back
Ylös Bottom