Vs: IVT lämpöpumput
Maksoin helmikuussa IVT NORDIC 12 FR-N asennettuna 2350,-, jossa laskussa asennuksen osuus oli 700,-. (kotitalousvähennyksen jälkeen 1650€) Pakkohan tässä johonkin on uskoa, eli pohjoismaiseen tietämykseen (nordic) ruåtsalaisessa suunnittelussa. Ihmettelen edelleen, että foorumilla edelleen käydään epätietoista keskustelua onko Sharp-IVT ihan sama laite keskenään. Niin kauan kun kukaan ei ole purkanut ja verrannut 1-1:een laitteita myös ohjelmistojen osalta, minun on uskottava, että laite on nimenomaan suunniteltu (ohjelma) arktisiin olosuhteisiin. Tätähän testienkin kautta saatavat cop arvot tukevat. Markkinoiden ainoa / yksi muutamasta pumpusta jossa ei ole pakkasrajaa sekä cop yli 2, -18C pakkasilla.
Eteläsuomen lievempiin pakkasiin tuskin on niin tarpeen hankkia IVT:tä jos se nyt siitä muutamasta satkusta on kiinni. Oma puolen vuoden käyttöni vahvistaa täysin laitteen pystyvän siihen mitä mainoksissa luvataan. Ja ennekaikkea seurasin muutamaa keväällä ollutta yli -20 asteen pakkasjaksoa. Tähän mennessä ilmastoinnin viilennystä en ole tarvinnut täällä Oulun korkeudella. Ja vaikuttaa etten tarvitsekaan näillä keleillä. Kokeillut toki olen, että toimii.
Täällä foorumilla on niin vahva asiantuntemus näistä asioista, että odotan vesi kielellä jonkun levittävän pari laitetta ja kertovan aukottoman 'totuuden' eetteriin ilman epäilyksen häivää. (IVT ja Sharp´han kun vaikenevat asiasta kuin muuri)
Lieköhän Nokiakin jo pahasti leimautunut halpiskapulaksi, kun ylivoimainen osuus kännyköistä tehdään Kiinassa. Samoin Olympus ja monet muutkin laatulaitteet tehdään myös siellä. Olin itse aikoinani siirtämässä Nokian laitteiden kytkentä ja koonta käsityövaiheita ja testausta alihankkijoille maakuntiin. Siirtotyö ja tuotannon nosto kesti useita vuosia kunnes yhteistyökumppani hallitsi sen mitattavalla laatutasolla täydellisesti. Tuskimpa se muillakaan tuotteilla sen kummallisempaa touhua lienee. Modifiointi ei ole mystiikkaa, paitsi jos siitä ei kaikkea markkinoille kerrota muutakuin mitä laitteesta ominaisuuksien puolesta luvataan.