IVT:n kulutus ja sulatus?

Ajattelin kysyä teiltä muilta paljonko teidän IVT ilpit vievät sähköä?
Mulla on ollut kulutusmittari kaverilta lainassa ja kun täällä pakkasta on ollut 7 ja 3 välillä IVT on vienyt about 25 kWh yhdessä vuorokaudessa.

Asetukset koko ajan:
asetettu lämpötila = 24 °C
puhallusnopeus = 3 (max)
lämittetävä pinta-ala = n. 160 m2 (kaksikerroksinen)
varaavatakka ei ole (avotakka on mutta harvoin päällä)

Niin ja sulatus intervaali, pumppu on ollut noin 50-70 min lämmitys hommissa ja 10-12 min suorittanut sulatusta.

Hyvin lämpöä on riittänyt ja patterit ovat olleet pois päältä (paitsi kylpyhuoneen ja saunan lattialämmitykset)

Onko muilla samanlaiset kulutukset?

R-410A

Aktiivinen jäsen
mertsi1340 sanoi:
Ajattelin kysyä teiltä muilta paljonko teidän IVT ilpit vievät sähköä?
Mulla on ollut kulutusmittari kaverilta lainassa ja kun täällä pakkasta on ollut 7 ja 3 välillä IVT on vienyt about 25 kWh yhdessä vuorokaudessa.

Asetukset koko ajan:
asetettu lämpötila = 24 °C
puhallusnopeus = 3 (max)
lämittetävä pinta-ala = n. 160 m2 (kaksikerroksinen)
varaavatakka ei ole (avotakka on mutta harvoin päällä)

Niin ja sulatus intervaali on ollut noin 50-70 min päällä ja 12min sulatus.

Hyvin lämpöä on riittänyt ja patterit ovat olleet pois päältä (paitsi kylpyhuoneen ja saunan lattialämmitykset)

Onko muilla samanlaiset kulutukset?
Ajatellen sinun lämmitettäviä m2 kulutus on siihen nähden kohtuulinen, kunhan saisit vielä takkasi muutettua varaavaksi ( vaikka takkasydämmellä, huonompi vaihtoehto).
Täällä Pirkanmaalla lämpömittarilukemat ovat olleet marras-joulukuun aikana + 5 ja -8°C asteen välillä, eli aika lämmintä.
Minun IVT-SHAR NORDIC INVERTER 5 kW, toimii mielestäni erittäin hyvin.
Pyynti kapulasta on vaihdellut ilmojen mukaan 24-25 asteen välillä, sisälämpötilan pysytellessä 100 m2 ILP:n lämmittävällä alalla leivinuunin avustamana ( pakkasella 2 kertaa viikossa ), noin + 22°C, patteritermostaatit avautuvat vasta noin 20 asteen tuntumassa.
Tässä tietokonehuoneessa jossa tätä naputtelen oven ollessa auki, niin toinen Radiaattori on lämmin yläosastaan.
Lämpöpumppu on päällä keskimäärin noin 17-20 h/vrk, yöllä sammuksissa noin 4 h, joskus päivälläkin, lämpimällä säällä.
Energiamittarin mukaan syyskuussa 57 kWh on 2 kWh/vrk
Lokakuussa 80 kWh on 3 kWh/vrk
Marraskuussa noin 75 kWh on 2,5 kWh/vrk
Marraskuun lopussa ja Joulukuun alkupäivien kulutus on ollut 8- 10 kWh/vrk, pakkasta 5-8 astetta.

Lämpötila-asetus on Mode painikkeella LÄMMITYS ( auringon kuva ) ei automaatilla vaihtoehdot ( auto, lämmitys, jäähdytys, kosteuden poisto, vain puhallin ), ei lainkaan numerointia.
Puhallusta olen pitänyt Fan painikkeella AUTO asennossa vaihtoehdot ( auto, nopea, matala, pehmeä ).
Sulatus viime päivinä, noin kerran tunnissa ja kesto 8-10 min. ja toimin on ollut pommin varmaa, jäätä ei näy lainkaan, koska vesi lorisee suoraan viemärin suppiloon
Ps. kulutusmittarin takana on; eli kulutuksessa on mukana myös itserajoittuvan kaapelin kuluttama virta noin 150 W.
Virta on kaapelissa ainoastaan pumpun käydessä, ja syö virtaa vaan, jos sillä on ”vilu” eli kylmä :cool:

Katso täältä ILP:ni painikkeet:
http://www.ivtlampopumput.fi/media/ivtsharpk-net.pdf

Justeeri

Jäsen
Täällä on kulutus ollut 29 kWh /vrk. Lämpötilaksi asetettu 24 ja puhallus automaatilla. Leivinuunia on lämmitetty joka toinen päivä.

Sulatus ei toimi ollenkaan, joku vikahan tuossa vehkeessä on. Ivt selvittää syytä. Raportoin tänne heti kun asia selviää. Kuvia jäätyneestä kennosta on kiintolevy puolillaan.

Ivt:ssäkin taitaa olla sulatuskaapeli siellä pohjapellissä vaikka sitä ei paljon mainosteta.

R-410A

Aktiivinen jäsen
Pitää paikkansa

Asuja sanoi:
R-410A. Sun linkissä on vanhan mallin ohjeet. Ei mulla tommosia nappuloita ole.
Kirjoitin:
>Minun IVT-SHAR NORDIC INVERTER 5 kW, toimii mielestäni erittäin hyvin. <
Mutta nimessä on pieni ero ( SHARP ) minun ILP on asennettu 21.1.2003 :cool:

IVT on lanseerannut Ko. pumppua omalla nimellä, muistaakseni 2004 alusta.
Samalla pumppuun tuli joitakin muutoksia, ulkonäkö ja esim. lämmityspyyntö + 10°C kesämökkien ylläpitolämpötilaa silmälläpitäen.
Ja näyttäähän ne kapulan "namiskat" erilaisilta.
Joku epäili että uudessa IVT:ä olisi myös pohjapellin sulanapitokaapeli, epäilen moista, tässä ote; "nerokas sulanapitojärjestelmä ilman jälkiasenteisia sähkökaapeleita"
Muuten kun eräiden ILP pumppujen nimessä on "NORDIC" eikö tämä edellytä nimenomaan sitä että Ilmalämpöpumppu on tarkoitettu Pohjoisiin olosuhteisiin, ja jos nyt esim. IVT:n lamellit/pohja jäätyy niin tämä on mielestäni yksi argumentti valituksen aiheeseen.
Mitä olette mieltä :?:

Joku kirjoitti IVT:n kovasta 2500 € hinnasta, ja onko kartelli, voisi kyllä näin sanoa, koska ei ole kilpailua Helsingin IVT:n Jussi Hirvonen määrää hinnan.
Tässä olisi markkinarako jollekin rohkealle, joka alkaisi tuomaan Sharppia, ilman Ruotsin Bosch/IVT kautta kiertämistä ( Saksalainen BOSCH omistaa nykyään IVT:n )

Back
Ylös Bottom