IVT

A

Alarik

Vieras
Mikä kummajainen on tämä IVT ? Mitä se antaa korkean hintansa katteeksi ?
Asennus huolimaton, toiminta epävarmaa, huolto hidas, teho keskinkertainen, yhteydenottoihin ei vastata ?

Onko joku jossakin saanut rahoilleen katetta ?

Kone on vuoden vanha ja kaikki on pielessä.
 

VesA

In Memoriam
Vs: IVT

Alarik sanoi:
Mikä kummajainen on tämä IVT ? Mitä se antaa korkean hintansa katteeksi ?
Asennus huolimaton, toiminta epävarmaa, huolto hidas, teho keskinkertainen, yhteydenottoihin ei vastata ?

Onko joku jossakin saanut rahoilleen katetta ?

Kone on vuoden vanha ja kaikki on pielessä.

IVT on uudelleentarrattu Sharp jonka mukana myydään (kalliilla) 5v takuuta varten sveitsiläinen? vakuutus. Lisäksi Suomen putiikin vetäjä on hyvin aktiivinen monella tapaa ja onnistuu mainiosti olemaan jonkinlaisena mielipidejohtajana julkisuudessa. Eipä kai aktiivisuudesta saa moittia.. muiden pitäisi vaan olla yhtä ahkeria, mutta kyllä IVT+vetäjä ärsyttää erinäisiä kansanosia.
 

evarcha

Aktiivinen jäsen
Vs: IVT

Tämän päivän Etelä-Saimaassa on juttu sähkönkulutuksesta pakkasella ja samassa yhteydessä pienempi otsikko "Pakkanen haittaa ilmalämpöpumppujen asennusta". Ei ainakaan hyvää mainosta IVT:lle, kun Kouvolan IVT-centerin myymäläpäällikkö sanoo näin: Niilläkin jotka ovat ostaneet ilmalämpöpumpun viisi vuotta sitten alkavat jo pumput poksahtaa.
 
P

Peksujeff

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #4
Vs: IVT

VesA sanoi:
Alarik sanoi:
Mikä kummajainen on tämä IVT ? Mitä se antaa korkean hintansa katteeksi ?
Asennus huolimaton, toiminta epävarmaa, huolto hidas, teho keskinkertainen, yhteydenottoihin ei vastata ?

Onko joku jossakin saanut rahoilleen katetta ?

Kone on vuoden vanha ja kaikki on pielessä.

IVT on uudelleentarrattu Sharp jonka mukana myydään (kalliilla) 5v takuuta varten sveitsiläinen? vakuutus. Lisäksi Suomen putiikin vetäjä on hyvin aktiivinen monella tapaa ja onnistuu mainiosti olemaan jonkinlaisena mielipidejohtajana julkisuudessa. Eipä kai aktiivisuudesta saa moittia.. muiden pitäisi vaan olla yhtä ahkeria, mutta kyllä IVT+vetäjä ärsyttää erinäisiä kansanosia.
En kyllä ymmärrä tällaisia kirjotuksia, itselläni on kaksi IVT laitetta toinen 5 v ja toinen 2 v.
Ei niitä ole tarvinnut huoltaa, jos olisi tiedän mistä saan apua. Toisesta loppui takuu syksyllä.
Myyjä puhui aikoinaan järjestelmälaadusta = oikea kone, oikeaan paikkaan, asennettuna, pikällä takuulla
Eipä nuo hintaerotkaan ole tänään kovin suuria, jos edes koskaan ovat olleet.
Jos 5 vuoden aikana posahtaa joku kortti, niin kortin hankinta + asennus maksaa varmaankin paljon enemmän kun tuo tässä keskusteltu hintaero.
Laite (myös tällaiset laitteet) pitää voida hankkia ja sen jälkeen unohtaa. :)
Ei kai se vetäjän aktiivisuus ainakaan pumppuja huononna?
 
P

Peksujeff

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #5
Vs: IVT

Alarik sanoi:
Mikä kummajainen on tämä IVT ? Mitä se antaa korkean hintansa katteeksi ?
Asennus huolimaton, toiminta epävarmaa, huolto hidas, teho keskinkertainen, yhteydenottoihin ei vastata ?

Onko joku jossakin saanut rahoilleen katetta ?

Kone on vuoden vanha ja kaikki on pielessä.
Ota yhteys maahantuojaan
Sinullahan on huimat neljä vuotta takuutakin jäljellä
 
J

jule-

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #6
Vs: IVT

Maahantuoja ei ota mitään vastuuta pumpuista sekä niiden ongelmista. Näin minulle huudettiin luuriin maahantuojalta pari vuotta sitten.
Omamyyjä on se , jonka kanssa pitää yrittää hommat selvittää IVT:n tapauksessa.
Onneksi oma IVT on toiminut ongelmitta eri kiemuroiden jälkeen. Pakkasella -23°C alkaa vaan sulatella turhan paljon ja turhan pitkään.
 
H

hype

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #7
Vs: IVT

IVT:n myynnissä valttina tuo takuu, tosin taitaa olla hinnassa valmiiksi jo maksettu!
 
I

IVT 12 GR-N

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
  • #8
Vs: IVT

Peksujeff sanoi:
IVT on uudelleentarrattu Sharp jonka mukana myydään (kalliilla) 5v takuuta varten sveitsiläinen? vakuutus. Lisäksi Suomen putiikin vetäjä on hyvin aktiivinen monella tapaa ja onnistuu mainiosti olemaan jonkinlaisena mielipidejohtajana julkisuudessa. Eipä kai aktiivisuudesta saa moittia.. muiden pitäisi vaan olla yhtä ahkeria, mutta kyllä IVT+vetäjä ärsyttää erinäisiä kansanosia.

En kyllä ymmärrä tällaisia kirjotuksia, itselläni on kaksi IVT laitetta toinen 5 v ja toinen 2 v.
Ei niitä ole tarvinnut huoltaa, jos olisi tiedän mistä saan apua. Toisesta loppui takuu syksyllä.
Myyjä puhui aikoinaan järjestelmälaadusta = oikea kone, oikeaan paikkaan, asennettuna, pikällä takuulla
Eipä nuo hintaerotkaan ole tänään kovin suuria, jos edes koskaan ovat olleet.
Jos 5 vuoden aikana posahtaa joku kortti, niin kortin hankinta + asennus maksaa varmaankin paljon enemmän kun tuo tässä keskusteltu hintaero.
Laite (myös tällaiset laitteet) pitää voida hankkia ja sen jälkeen unohtaa. :)
Ei kai se vetäjän aktiivisuus ainakaan pumppuja huononna?


Kaikki ilmalämpöpumput pitää huoltaa sillä niiden kylmäaineen määrä vähenee vähitellen samalla tavalla kuin auton ilmastointilaitteen kylmäaineen määrä vähenee eli jos kylmäaineen määrä on vähentynyt niin ilmalämpöpumppu ei enää toimi täydellä tehollaan ja lämpöä ei synny enää samaa määrää kuin ilmalämpöpumppu synnytti lämpöä uutena ollessaan.

Kun ilmalämpöpumppuun vaihdattaa uuden kylmäaineen niiin kannattaa poistattaa vanha kylmäaine pois ennen uuden kylmäaineen laittoa eli ei lisätä ainoastaan kylmäainetta vaan laitetaan kokonaan uusi kylmäaine tilalle.
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: IVT

IVT 12 GR-N sanoi:
Kaikki ilmalämpöpumput pitää huoltaa sillä niiden kylmäaineen määrä vähenee vähitellen samalla tavalla kuin auton ilmastointilaitteen kylmäaineen määrä vähenee eli jos kylmäaineen määrä on vähentynyt niin ilmalämpöpumppu ei enää toimi täydellä tehollaan ja lämpöä ei synny enää samaa määrää kuin ilmalämpöpumppu synnytti lämpöä uutena ollessaan.

Kun ilmalämpöpumppuun vaihdattaa uuden kylmäaineen niiin kannattaa poistattaa vanha kylmäaine pois ennen uuden kylmäaineen laittoa eli ei lisätä ainoastaan kylmäainetta vaan laitetaan kokonaan uusi kylmäaine tilalle.

Oletko aivan tosissasi, vai kirjoititko kieliposkella? :cool: xmas3
 
J

jule-

Vieras
Vs: IVT

IVT 12 GR-N sanoi:
Kaikki ilmalämpöpumput pitää huoltaa sillä niiden kylmäaineen määrä vähenee vähitellen samalla tavalla kuin auton ilmastointilaitteen kylmäaineen määrä vähenee

Oletko nyt ihan tosissasi? :D
 
J

JAAHAS

Vieras
Vs: IVT

Kun noita Mitsubishi Electriccejä on tullut jokunen asenneltua, niin eipä ole tullut vastaan pumppua josta olisi kylmäaine vuosien kuluessa vähentynyt - jos se on oikein asennettu. Tai sitten on kylmäaineletkut kumia. Tiedä noista IVT:stä
 

Ilpisti

Vakionaama
Vs: IVT

Ei ainakaan mun IVT:ssä ole "väsymistä" havaittavissa näin muutaman vuoden ikäisesä koneessa. Itseasiassa nyt kun miettii niin sen softahan on melko fiksu, nuo kellosulatukset iskevät tosiaan vasta -23°, kun Fujitsussa ne napsahtavat päälle -15° kohdalla.
 
Back
Ylös Bottom