VanhempiPumppaaja
Jäsen
IVT490 toiminut hyvin tähän saakka noin 14 vuoden ajan. 2007 rakennettu talo sijaitsee Vantaalla ja asuintila on kooltaan 100m2 + 27m2 autotalli jotka kummatkin lämpiää vesikiertoisella lattialämmityksellä. Tuloilma hoituu raitisilmaventtiileillä. Vaihtoehtoja on varmaan vaikka kuinka mutta jos lähtis vaikka vertailemaan niben F750 ja E370 malleja.
Halvempi E370 (5600e) riittäisi neliöiden mukaan hyvin mutta F750 (8290e) on vissiin huomattavasti tehokkaampi. Nopsalla laskutoimituksella 2700e erotuksen takaisin maksuaika olisi noin 3,2-6,4 vuoden paikkeilla. Laskelma perustuu yhden firman kertomaan "Tämmöisessä kohteessa se säästää noin 3000-6000 KW verrattuna F370 malliin". Realistisesti se takaisinmaksu aika on varmaan lähempänä kuutta kuin kolmea vuotta.
Selvittely on aika alkuvaiheissa ja kaikki kommentit ovat tervetulleita.
IVT490 härvelistä pimeni näyttö joten en tiedä mitä siellä nyt tapahtuu ja olen sen laittanut käsikäytölle, että saadaan lämmintä vettä.
Halvempi E370 (5600e) riittäisi neliöiden mukaan hyvin mutta F750 (8290e) on vissiin huomattavasti tehokkaampi. Nopsalla laskutoimituksella 2700e erotuksen takaisin maksuaika olisi noin 3,2-6,4 vuoden paikkeilla. Laskelma perustuu yhden firman kertomaan "Tämmöisessä kohteessa se säästää noin 3000-6000 KW verrattuna F370 malliin". Realistisesti se takaisinmaksu aika on varmaan lähempänä kuutta kuin kolmea vuotta.
Selvittely on aika alkuvaiheissa ja kaikki kommentit ovat tervetulleita.
IVT490 härvelistä pimeni näyttö joten en tiedä mitä siellä nyt tapahtuu ja olen sen laittanut käsikäytölle, että saadaan lämmintä vettä.