Jäähdytyslämpötila-asetus gallup

Mit? l?mp?tila-asetusta olette pit?neet j??hdytt?ess

• Alle 18

Ääniä: 0 0,0%
  • 18

• 19

Ääniä: 1 2,7%
  • 20

• 21

Ääniä: 1 2,7%
  • 22

Ääniä: 9 24,3%
  • 23

Ääniä: 10 27,0%
  • 24

Ääniä: 10 27,0%
  • 25

Ääniä: 2 5,4%
  • Yli 25

• Riippuu ulkol?mp?tilasta

Ääniä: 4 10,8%

• Ääniä yhteensä
    37
E

eepponen

Vieras
Mitä lämpötila-asetusta olette pitäneet jäähdyttäessä?

Jos haluat niin voit kertoa ketjun jatkoksi myös pumpun merkin ja kuinka hyvin mielestäsi pumppu on jäähdyttänyt.

E

eepponen

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Vs: Jäähdytyslämpötila-asetus gallup

Aloitanpa itse:

Pumppu on Panasonicin E9DKEW ja hyvin on jäähdytys riittänyt n. 100 neliön alueelle. Alkukesästä pidin asetusta 22-23 asteessa, mutta välillä tuli niin vilu, että olen ulkolämpötilan mukaan säädellyt. Yleensä hellepäivinä pari astetta alle ulkolämpötilan on riittänyt meidän perheelle.

VAM

Jäähdytystä tietokoneeseen ja kotiin

Mitsubishi MSZ-FA25VAH. Hyvin on jäähdytys riittänyt noin 100m2 jäähdytettäävään tilaan omakotitalossa.

:)

Y

Yittiläinen

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

LG LC12AW / AS-W126U. Helposti jäähtyy 130 neliötä x 2,6m = 338 kuutiota 23-24 asteeseen.

glocker

Aktiivinen jäsen

Ultimate 12 basic, ehkä hieman ylimitoitettu 60 neliöön. Tehokas jäähdyttäjä ja hiljainen, kun pystyn nukkumaan vaikka sisäyksikkö on viereisessä huoneessa.

Tässä tapauksessa paremmasta ei väliä.

I

ikegami

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Minulla sama kone kuin Eepposella. Asunnon pinta-ala 75 neliötä. Alkuun pidin säädön 22 asteessa, mutta kun ei olisi oikein viitsinyt pipo päässä katsella tv:tä niin nostin jäähyn 24 asteeseen ja ai kun on hyvä. :D

kimi

Jäsen

Carrier 38YL-12B-703EN-40/AHX305H, n.75 neliötä jäähtyy hyvin. Asetuksena 24-26 astetta ulkolämpötilasta riippuen, ulkolämpötilan ollessa kolmessakymmenessä 26 astetta tuntuu sisällä mukavalta. Liian kylmä aiheuttaa ikäväntuntuista vetoa eikä sisällä viitsi pitää enempää vaatetta kuin ulkona kesälläkään.
Ensimmäinen ilmastoitu auto aikoinaan opetti varomaan liian kylmästä aiheutunutta kesäflunssaa.

Luukku

Vakionaama

22-23 on pidetty ja joskus yöllä 24,kun sisäyksikkö on makkarissa.Mukavaa nukkua peiton alla helteelläkin.Hiljainen sisäyksikkö ei haittaa nukkumista.
Toinen pumppu pitää alakerran (100m2) asetetussa lämpötilassa ja toinen yläkerran (60m2).Yläkerran pumppu jäähdyttää myös hieman alakertaa.
Termostaatit pitää hyvin paikkansa,molemmat pumput ovat Luxus merkkisiä.

Kari

Aktiivinen jäsen

Mä olen pitänyt Pana E9CKP:tä lähinnä vaan kuivaus modessa ja asetus 22 astetta.
Joskus olen laittanut jäähdytykselle vähäksiaikaa että saanut nopeesti lämmöt alas.
Kuivauksella ei välttämättä ohjaile kovin tarkasti haluttuun lämpötilaan mutta mulle riittänyt.

M

makelap

Vieras

Pumppu on Panasonicin E9DKEW joka jäähdyttää n. 70 neliötä. Olen pitänyt jäähdytystä päällä vain tarvittaessa ja hyvin on toiminut.

D

Drummer

Vieras

Pumppumerkki ja talon tiedot näkyy alla. Olen pitänyt jäähdytyksellä 22-23 asteessa ainostaan sellaisina päivinä, kun lämpö alkaa nousta yli 25 asteen. Pumppu pienimmällä teholla (econo-mode + super silent) riittää enemmän kuin tarpeeksi; alussa kokeilin talon jäähdyttämistä täydellä teholla 28 asteesta 24 asteeseen, ja se tapahtui alle 2 tunnissa eli aika tehokas peli luullakseni. Kuutiotilavuus talossa on aika korkea, joten pidän tulosta ihan hyvänä. Pidän 24 astetta sopivana lämpötilana sisällä, silloin ulkoilman suhteen ei tule liian suurta eroa.

J

Jihala

Vieras

Asetus ollut 23 astetta, välillä 24.

Mutta tässä minun paras huomio! Kulutusmittari mukana ja tehonotto alussa 500-700 W, kun saa säätöön, sitten 200-300 W.

Monet ovat epäilleet, että talven säästöt ajetaan kesällä ketuille. Eli tuntuu menevän pikkutehoilla nämä jäähdytyshommat. Kesäkuun alusta tähän päivään noin 50 kWh, eipä tule hiki tätä maksaessa.

Jäähdytys ei jatkuvasti päällä, mutta käyttötunteja on kuitenkin reilusti.

M

maksa

Vieras

Nollasin kanssa kulutusmittarin ennen kesää. Tähän mennessä jäähdytyksiin on mennyt alle 20 kWh. Laite on ollut päällä vain kovimmilla helteillä ja silloinkin ainoastaan iltapäivän ja illan. N. 15 päivänä sitä on tänä kesänä käytettty.

Joten ei noita talven säästöjä kesällä saa tuhlattua!

A

audiopoika

Vieras

23 astetta Mitsun Fa-25:llä. Alakerta viilenee oikein mukavasti. Aika vähän tullut käytettyä. Oikeastaan vain kovimmilla helteillä. Yläkerrassa olisi viilennystoiminnolle enemmänkin käyttöä, mutta ei nyt viitti toista pumppuakaan hankkia.
Käytän viilennykseen pääasiassa kosteudenpoistotoimintoa.

A

apophis

Vieras

Pana E12DKE ja 24 astetta ollut pyyntönä. Tulee liian kylmä muuten. Quiet moodissa melko usein, tuossa kovimmilla helteillä oli viikon yötäpäivää jäähdyttämässä.

Back
Ylös Bottom