Joko käyrät kääntyvät laskuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dippa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
D

Dippa

Vieras
Kaveripiirissä tekemäni mutu-indeksitutkimuksen mukaan tänävuonna asennetaan selkeästi aikaisempaa vähemmän potkurikaappeja rumentamaan talon ulkoseiniä, mikähän mahtaa olla tilanne laajemmin otettuna? Ts. olisiko buumi ehkä vähän hiljentynyt?

Vs: Joko käyrät kääntyvät laskuun?

Päinvastoin 8)

Eiköhän nuo sähköyhtiöt taas ensi syksynä muista korotuksella => vettä ILP/VILP-myllyyn.
Massat ovat vielä heräilemässä ILPeihin ja erityisesti VILPeihin.
Alku kesäkin voi aina olla todella helteinen => taas vettä ILP-myllyyn. 8)
Ja jos ei mikään muu auta, niin valtiovalta laittaa ILPeillä ja VILPeille vielä jotain tukiaisiakin.

=> Ei tässä näytä mikään olevan jarruna.

Jos sähkön ja öljyn hinta alkaisi laskemaan, niin sitten ehkä hiukan ABS-rytkyttelisi vauhtia. ;D

Olen usein ihmetellyt yleistä epäilevää suhtautumista lämpöpumppuihin keskustellessani ihmisten kanssa.

Prosessihan pyritään selvittämään ihmisille hyvin kansanomaisesti lähes rautalankamalleilla. Juttu ei kuitenkaan mene perille, koska yleensä ymmärrys ei riitä siihen, että kylmästä voi siirtää lämmintä. Pumppua pidetään melko yleisesti huuhaahommana ja ihmisten huijaamisena. Tätä suhtautumista ruokkivat monet pumpun hankkineet, jotka eivät ole osanneet sitä käyttää ja kulkevat kertomassa, että pumppu nostaa energiakustannuksia. 8)

Luulen, että sitten kun päästään kauppamiesten kehuvista jutuista virallisempaan totuuteen, suuri joukko epäileviä lähtee mukaan. Johan se Pekkarinen lupaili, että energia yhtiöiden tuulen tuomat päästövoitot pannaan verolle ja raha käytetään lämmitysmuotojen jalostamiseen.

On kummallista, että vielä tyrkytetään suoraa sähkölämmitystä uudisrakennuksiin! ???

On totta, että monet yksittäiset liikkeet asentavat aiempaa vähemmän ilppejä tänä vuonna. Se johtuu siitä, että myyjiä ja maahantuojia on tullut reippaasti lisää. Myynnin kasvun veikkaisin olevan prosentteina suunnilleen viimevuotista luokkaa. Myyjien/maahantuojien keskimääräinen asiantuntemus ja rehellisyys ovat romahtaneet pohjalukemiin. Näin käy valitettavasti aina, kun jostain laitteesta tulee nopeasti suosittu.

Itse olen kyllä havainnut eräänlaista kiihtymistä asennusten suhteen. Liikkuipa missä tahansa päin , niin pumppuja näkee seinissä.
Vielä 2006 ei pumppuja pahemmin näkynyt. Nyt niitä ei voi olla näkemättä. Kyllä niitä on paljon ja lisää vaan näyttää tulevan.

Kyllä kauppa käy aikalailla paremmin kuin viime vuonna kaavailtu kasvu itselläni 50%-100%
Ja kysyntä lisääntyy vielä huimasti tuostakin lähitulevaisuudessa!

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=11596&sort=false

Takaisin
Ylös Bottom