Käyttäkö kukaan AUTO toimintoa ilpossaan kesällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Leipuri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vs: Käyttäkö kukaan AUTO toimintoa ilpossaan kesällä?

Joskus olen kokeillut. Toimii jos on selkeä tarve lämmittää tai jäähdyttää. Jos taas ollaan rajamailla ettei tarvi kumpaakaan niin Auto pitää päällä jompaa kumpaa ja vuorotellen.
Selkeästi suunniteltu maihin joissa yöllä pitää lämmittää ja päivällä viilentää. Siellä säästää kaukosäätimen räpelöinti vaivalta.

Isovanhempien kämppään jätin tuon asetuksen kesäksi päälle, kun eivät laitteesta niin ymmärrä. Hyvin on pelittänyt niiden tarpeeseen eli normia lämpimämpään vanhaan horoon kämppään.

Mitään järjetöntä sahausta en ole havainnut mutta ei ainakaan omassa kämpässä ole lämmityksen tarvetta kesän aikana, sen verran lämpöä tuottaa asuminen.

Talvi menee niillä myös yhdellä lämpötilalla läpi ilman säätöjä eli ei ole minun tässä 4-vuoden aikana tarvinut tehdä mitään muuta kuin perus puhdistukset.

Puhallusta olen käyttänyt autolla mutta mode on aina jompikumpi. Automodea en ole koskaan edes kokeillut ::).

itsellä nyt ollut pari päivää auto modella ilpo ja tuntuis sekin toimivan et kun päivällä kuuma niin viilentää ja yöllä jos menee liian kylmäks kämppä esim. vesisateen takia niin silloin siirtyy lämmittämään. Ihmetellään lisää ja tutkitaan toimintoja :)

Joo tuo isovanhempien pumppu osaa myös puhallella järkevästi tyhjäkäynnillä (ulkoyksikkö pois päältä), kun sisälämpötila pysyy sopivana eli ei mitään jatkuvaa jäähdytystä/lämmitystä putkeen. Siinä mielessä toimii ihan sopivasti ja automaattisesti heille.

Leipuri sanoi:
itsellä nyt ollut pari päivää auto modella ilpo ja tuntuis sekin toimivan et kun päivällä kuuma niin viilentää ja yöllä jos menee liian kylmäks kämppä esim. vesisateen takia niin silloin siirtyy lämmittämään. Ihmetellään lisää ja tutkitaan toimintoja :)

Voiko kämppä mennä liian kylmäksi yöllä näin kesäisin millään kelillä? ???

teukka sanoi:

Riippuu kunkin viluisuudesta, mutta kyllä meillä ainakin menee. Välillä on vain hieman yli +19C lämmintä + lattiat tietenkin "jääkylmät". Kokeilen itsekin tuota auto modea ihan mielenkiinnosta. Sen ainakin olen huomannut, että Mitsu ei silloin ylilämmitä kuin n. 1C verran.

teukka sanoi:
ei se oikeesti liian kylmäksi mene mut testejä nyt tehdä miten laitteet lämpötilan vaihteluun reagoi

Paaki sanoi:
Riippuu kunkin viluisuudesta, mutta kyllä meillä ainakin menee. Välillä on vain hieman yli +19C lämmintä + lattiat tietenkin "jääkylmät". Kokeilen itsekin tuota auto modea ihan mielenkiinnosta. Sen ainakin olen huomannut, että Mitsu ei silloin ylilämmitä kuin n. 1C verran.
juu täällä sama että lattiat jäätää ni saa villasukilla kävellä jos antaa vaan asian olla... ja itse en ainakaan toistaiseksi hae pumpulla mitään säästöä vaan mukavuutta olemiseen kotona :)

Muutaman vuorokauden kokemuksella voin sanoa, että AUTO-mode toimii meillä suht hyvin. Ei siis ylilämmitä eikä ylijäähdytä tai edes sahaa noiden välillä. Pyyntinä oli +22C. Kulutuskaan ei ollut paljon mitään, kun kahdessa vuorokaudessa kului n. 4kWh.

Liitetiedostot

• AUTO-MODE.jpg
    AUTO-MODE.jpg
    89,8 KB · Lukukerrat: 373
Takaisin
Ylös Bottom