R
Rollo
Vieras
Mihinkä kannattaa säätää pumpun lämpötilapyynti, jotta siitä saisi parhaan hyötysuhteen? Kannattaako pattereita pitää päällä esim. 17 asteeseen säädettynä pumpun ollessa päällä?
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Huomenta!Rollo sanoi:Mihinkä kannattaa säätää pumpun lämpötilapyynti, jotta siitä saisi parhaan hyötysuhteen? Kannattaako pattereita pitää päällä esim. 17 asteeseen säädettynä pumpun ollessa päällä?
are sanoi:Toiset jo antoikin hyviä ohjeita.
Mulla pyynti 23-24 ja puhallus enimmäkseen auto. Moni tuntuu suosivan autopuhallusnopeutta, ehkä se huolettomuuskin... Pikkupakkasilla pyyntiä saa ehkä pudottaakin.
Kovalla puhalluksella (3 tai4) saa hyvän hetkellisen COPin, mutta taitaa lisätä sulatuksia ja huonontaa kokonaisCOPpia ainakin paukkupakkasilla. Lisäksi kovemmilla pakkasilla suostuu ottamaan enemmän verkosta pienemmällä puhalluksella. Aluksi yritin 3-puhallusta, nyt on saanut olla autolla. Patteritermarit on mulla n. 18 - 19 astetta, niin pysyvät kylminä. Kovilla pakkasilla niitä pitää säädellä lämpöisemmälle kun pumpun teho ei riitä. Kun tulee pakkasraja ettei pumpun teho riitä, ei pyyntilämmön nostokaan tuota enempää.
Merkkikohtaisia eroja taitaa myös olla.
Petsku73 sanoi:Mitenkäs kesällä kannattaisi asetukset laittaa. Onko järkeä kytkeä täysin auto tilaan, ja antaa ilpin lämmittää ja viilentää tarpeen mukaan, vai itse manuaalisesti heittää jäähdytyksen, kuivauksen, taikka tuuletuksen päälle, ja muuten lämmityspuolella.
Onko tuota Coil Dry toimintoa missä vaiheessa käytellä.
Petsku73 sanoi:Mitenkäs kesällä kannattaisi asetukset laittaa. Onko järkeä kytkeä täysin auto tilaan, ja antaa ilpin lämmittää ja viilentää tarpeen mukaan, vai itse manuaalisesti heittää jäähdytyksen, kuivauksen, taikka tuuletuksen päälle, ja muuten lämmityspuolella.
Petsku73 sanoi:Ei se ole tärkeää, että aina olisi tasainen lämpötila. Kesällä saa ja pitääkin olla vähän lämpimämpää. Lähinnä mietin että jos jossain vaiheessa saadaan samanlaisia lämpötiloja kuin viime vuonna.
Eli pidetään manuaalisena, ja laitellaan sitten tarpeen mukaan aina sopivaa moodia päälle.