Kannattaako odottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juhapumppu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
J

juhapumppu

Vieras
Mulla on kämpässä peruspumppu jolla pärjää kyllä kun jaksaa puita polttaa ahkerasti alle -10 pakkasilla..
Olen kuitenkin harkinnut sen uusimista.

Vaihtoehdot ovat että
vielä tänä vuonna tilalle joku tosi hyvä(paras) joka toimisi -20 asti antaen n.3kw lämpötehoa..
(vaihtoehtona esim Mitsu FD35)

tai että siirtää uusimista vuodella..

Riippuu vähän siitä että onko ensi vuonna, viimeistään 2012 syksyllä, tulossa jotain "mullistavaa" (Nocria?) tai osoittautuuko tämän kauden uudet tulokkaat kuten Pana MKE tai Fujitsu LECN hyviksi?

Mitä mieltä asiasta?

Vs: Kannattaako odottaa?

Jos vanhalle pumpulle löytyy töitä jostain muualta asunnossa, niin laitteen uusiminen kannattaa tehdä nyt kun vielä saa tuon 60% kotitalousvähennyksen.
Tuppaavat nuo laitteet aina hiukan kallistuvan tuossa vuodenvaihteessa. :D

joo tämä suurempi kotitalousvähennys on yksi ääni tämän vuoden uusintaan ja toinen ääni tulee siitä että olen jo käyttänyt omavastuun tälle vuodelle eli vähennys tulisi täysmääräisenä - kaksi ääntä :)

tästä tulee asetelma että
nyt 200e käteen ja tämän vuoden paras pumppu seinään
tai vuoden odotus ja silloinen paras pumppu seinään ???

tätä asiaa olen nyt jo pari kuukautta vatvonut eikä tilannetta mitenkään helpota seikka että vuoden odotuksella voisin maksella lainoja pois tällä rahalla ja säästää tuon 200e edun koroissa :)

Oikeastaan kysymys onkin siitä, onko tulossa jotain parempia malleja ensi syksyksi?

Jos itse ostaisin nyt pumppua niin en ostaisi ihan uutta mallia. Mieluummin vuoden pari vanha malli josta löytyy paljon käyttökokemuksia. Tuntuu että joka vuosi markkinoille pukataan joku uutuusmalli joka ei sitten käytännössä olekkaan ihan yhtä hyvä kuin mainoksista voisi päätellä.

Takaisin
Ylös Bottom