Minulla on nyt toimiva hybridi konsepti. Ford Focus polttari + Renault Zoe (vm2017, 44 kwh) laitteet pihalla. Näillä mennään. Meikäläisen tulot ei näin eläkkeellä riitä sen tason sähkäreihin, joissa range on vaikkapa 500 km. Zoella pääsee 44 kwh akulla ehkä n. 250 kilsaa kesällä. Talvella nyt lyhyen kokemuksen perusteella oltaneen n. 150 km paikkeilla. Aika näyttää tarkemmin. Elikkä on täysin selvä juttu, että Zoella ei pelkästään tulla pärjäämään. 22 kw latauskin vaatii n. 2 tuntia, että akku täyttyy tyhjästä täyteen. Focuksella pääsee tankillisella n. 600 kilsaa talvellakin ja tankkaus kestää muutaman minuutin. Voi olla, että tulevaisuudessa asetelma muuttuu, mutta näillä mennään ainakin lähivuodet.
Sen verran kuitenkin on sanottava, että Zoe on tosi herkullinen ajettava. Ennenkuulumaton kokemus ja mielellään ajaisin sillä kaikki ajot pitkienkin matkojen päähän. On ihan uutta, että tuollaiseen pienehköön pakettiin saadaan noin hienot ajo-ominaisuudet. Lisäksi myös muita hienouksia. Todella hiljainen auto. Taitaa olla hiljaisin minun historiassa. Saattaahan tuossa kuulossakin jo tässä iässä olla hapen puutetta.
Sen verran kuitenkin on sanottava, että Zoe on tosi herkullinen ajettava. Ennenkuulumaton kokemus ja mielellään ajaisin sillä kaikki ajot pitkienkin matkojen päähän. On ihan uutta, että tuollaiseen pienehköön pakettiin saadaan noin hienot ajo-ominaisuudet. Lisäksi myös muita hienouksia. Todella hiljainen auto. Taitaa olla hiljaisin minun historiassa. Saattaahan tuossa kuulossakin jo tässä iässä olla hapen puutetta.
Viimeksi muokattu: