Kokemuksia Niben takuukäsittelystä

TimoTei

Aktiivinen jäsen
Ei ollut sammuttamassa, vaan niinkuin totesin niin oli taas aloittelemassa sulatusta, ja jostakin syystä tiputti tehon alle rajatun.

Taajuuseston siis pitäisi juurikin ottaa huomioon aina, paitsi silloin kun sulatus alkaa (aloittaa aina 25hz teholla kun nelitieventtiili on kääntynyt), sekä silloin kun asteminuutit on ajettu kiinni ja laite saa sammumiskäskyn. Kummastakaan ei ollut tässä tapauksessa kyse.

Laitan käyriä vaikka huomenna niin kerkeää tasoittumaan käytös ja helpompi havannoida.

Nibelle nyt turha mitään laittaa, vaikka heidän edustaja seisoisi vieressä niin sormi menee niillä suuhun.

TimoTei

Aktiivinen jäsen
Hyvä pointti, jos pätkii niin ei auta valmistajan edustajan selitellä että se kuuluu asiaan.
Ei saa tässä uudemmassa sisäyksikössä en pakkosulatusta aktivoitua.. olisi ollut tälle nimittäin välillä käyttöä…

Ps. Tässä odottelen Nibeltä vastausta edelleen kun viimeviikolla toimitin heille pyytämänsä videomateriaalin laitteen näytöltä sekö usb loggaukset johon nuo sulatusherjat tallentuivat muutamaan kertaan.

Yllätys kyllä ettei ole kuulunut. No heidän tyyliinsä perjantaina kello 15.55 tulee puhelu tai sähköposti ja pyritään minimoimaan mahdollisuus keskustelulle.

Viimeksi muokattu:

JuhoW

Jäsen
Ei saa tässä uudemmassa sisäyksikössä en pakkosulatusta aktivoitua.. olisi ollut tälle nimittäin välillä käyttöä…
Olikos meillä samat sisäyksiköt? Mulla 4.11.3 valikosta löytyy puhaltimen sulatus. Olen kuvitellut, että se olisi juuri tuo pakkosulatus, mutta ei ole koskaan ollut tarvetta testata.

Liitteet

• Screenshot_2025-02-10-18-02-09-17_97d2da0217864af787b25dc6a3e2f222.jpg
    Screenshot_2025-02-10-18-02-09-17_97d2da0217864af787b25dc6a3e2f222.jpg
    197,4 KB · Katsottu: 57

TimoTei

Aktiivinen jäsen
Olikos meillä samat sisäyksiköt? Mulla 4.11.3 valikosta löytyy puhaltimen sulatus. Olen kuvitellut, että se olisi juuri tuo pakkosulatus, mutta ei ole koskaan ollut tarvetta testata.
Onko sullakin ams ulkoyksikkö? Sisäyksikkö vvm320s, sellainen käsitys että joissakin oikeissa Niben ulkoyksiköissä on tuo puhaltimen sulatus, mutta ams pohjaisissa käsittääkseni sitä ole.

TimoTei

Aktiivinen jäsen
Palataanpas taas hetken tuumailujen jälkeen asian pariin.

Ongelmat edelleen samoja, eikä niille ole tehty mitään sitten viimeisimmän kirjoitukseni.

6.2 toimitin Nibelle heidän pyytämänsä usb loggauksen, sekä videon josta ongelma käy ilmi suoraan sisäyksikön näyttöpaneelilta.
Tähän päivään mennessä kukaan ei ole vaivautunut vastaamaan vaikka useaan otteeseen olen pyytänyt asialle selitystä tai väliaikatietoja tapaukseen.

Myyjäliikkeen toimarin kanssa keskustelin tovin asiasta, ja ovat ilmeisesti Nibellä siinä lopputulemassa etteivät tiedä onko laitteessa vikaa vaiko ei.
Eivätkä osaa kuulemma kertoa missä suhteessa ulkoyksikkö/sisäyksikkö keskustelee keskenään ja kumman laitteen tekemät päätökset priorisoidaan.

Että jos joku harkitsee vielä näitä vehkeitä takuunlaadun perusteella, niin ei ainakaan oman kokemuksen mukaan Nibe ole yhtään paremmassa asemassa verrattuna esim Panaan tai Mitsuun.

Back
Ylös Bottom