Kommentti ja kysymys Sanyo CO2 4,5kW -VILPistä

ER

Jäsen
Satuin tuossa jutustelemaan erään tuollaisen Sanyon omistajan kanssa. Laite on ollut vajaan vuoden käytössä ja omistaja oli tyytyväinen. Talo oli n. 150-neliöinen Oulun leveysasteella ja öljyä oli palanut 3000 litraa vuodessa (eli olettaisin että huonossa kunnossa oleva kattila tai huono lämpöeristys talossa). Sanyo oli riittänyt hyvin pitämään lämmöt talossa viime talvena, joka ei tosin ollut niitä kaikkein kylmimpiä. Mielenkiintoista oli se, että omistaja piti laitteen vastuksen käännettynä aina pois päältä joten tuotto oli pelkällä pumppupuolella. Tarkkoja kulutuslukemia ei ollut laskenut.

Sitten se kysymyspuoli. Hänellä tuntui tuo pumppu pitävän varaajan lämmöt jossakin 60 asteen kieppeillä, mikä riitti siis käyttöön. Mutta mikä on sitten tilanne legionellan yms. pöpöjen kanssa? Eikös homma mennyt jotenkin niin, että lämpimän veden pitäisi olla mielellään vähän yli 70 astetta tuosta syystä? Vai sekoitanko asioita tässä?

J

Joppe112

Vieras
Vs: Kommentti ja kysymys Sanyo CO2 4,5kW -VILPistä

Eipä kysyvä tieltä eksy sen vanhan hyvän hokeman mukaan... :)

Meillähän on jo mukava ketju infoa dokumentoitu valmiiksi Legionellan aiheesta täällä:

* http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=2768.msg50002#msg50002

ER

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja

Kiitos. Itse asiassa löysinkin tuon ketjun ennen vastaustasi mutta oman kysymykseni jälkeen. Se on tuo kysymisen liipaisinherkkyys hyvässä kunnossa... ;)

Itse olin muuten aika yllättynyt siitä, että heillä tuo pikku-Sanyo vastasi 3000 litraa ja vieläpä ilman vastuksen käyttöä. Se saattaisi riittää omaankin torppaani, vaikka olen harkinnut isoveljeä kun ollaan siinä kintaalla virallisen suosituksen suhteen.

VesA

In Memoriam

ER sanoi:
Kiitos. Itse asiassa löysinkin tuon ketjun ennen vastaustasi mutta oman kysymykseni jälkeen. Se on tuo kysymisen liipaisinherkkyys hyvässä kunnossa... ;)

Itse olin muuten aika yllättynyt siitä, että heillä tuo pikku-Sanyo vastasi 3000 litraa ja vieläpä ilman vastuksen käyttöä. Se saattaisi riittää omaankin torppaani, vaikka olen harkinnut isoveljeä kun ollaan siinä kintaalla virallisen suosituksen suhteen.

öljykattilat voivat olla aika huonoja. Itse poltin 3000 litraa kevään ja kesän aikana, Muuten on mennyt näin:

http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=1981.0

J

Joppe112

Vieras

ER sanoi:

Täältä löydät niitä arvioita pikku Sanyo:n tehon riittävyydestä & kokonaistaloudellisuudesta COPeissa:

* http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=3464.0

Noi käppyrät tietysti perustuu siihen Sanyo:n omaan tunnettuun vesivaraajaan ja tilanne vähän muuttuu jos kytket oman pömpelin sen paikalle. :cool:

Back
Ylös Bottom