Kommentti: Sähkön tuleva hinta hirvittää – ”monsteri” sai asiantuntijatkin ymmälleen

jussi

Vakionaama
Sopii mulle toi uuden systeemin harjoittelu. Ihan rauhassa voipi hakea tasoa, mulla ei mikään muutu vielä hetkeen. Tänäänkin oli näköjään jopa edullista.

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Kyllähän tässä kieltämättä hiukka arveluttaa tuo tuleva talvi kaikkinen uudistuksineen ja varsinkin kun allekirjoittaneellakin tuo olisi se 1. talvi ikinä pörssissä. Mutta tässä on nyt joka ainoasta vimosimmasta kiinteästä sopparista otettu nokkaan, jostain enempi ja toisesta vähempi mutta joka kerta olisi pörssi ollut sitten kuitenkin se edullisempi vaihtoehto. No juu, Ukrainan aloituksen kriisitalvi nyt oli iso poikkeus tuossa, mutta onnekseni olin jo hintasuojannut itseni kiinteällä sopparilla juuri ed. syksynä, vaan siltikin kun tuota sopparia sitten laskeskeltiin jälkeenpäin 24kk jälkeen, niin silti olisi pörssi ollut kokonaisuudessaan se edullisempi.

No katsotaan kuin tässä tulee käymään. Nyt on vielä hiukan aikaa kasvattaa noita taloudenkin puskureita ja näin parantaa sitä varautumistaan mahd. piikkihintoihinkin. We'll see :eek:

Jule

Vakionaama
Joskus kyllä nuo iltapulun klikkiotsikot ärsyttävät.

Hirveä pelottelu sähkön hinnalla, ja samaan aikaan sähköenergiaa myydään maailman halvimmalla hinnalla, niin ettei uusia voimaloita enää kannata rakentaa.

-Teme-

Vakionaama
Klikkiotsikko jolla myydään mainoksia sivulta.
Itse jättänyt iltapäivälehtien sivut ostamatta ja klikkaamatta jo yli 10 vuoden ajan.
Pääsääntöisesti pelkkää negatiivisuudesta vedettyä dramaattisia otsikoita.
Suosittelen samaa myös muille
Samassa kategoriassa seiskan, hymyn, apun, seuran jne kanssa joihin en myös kajoa

ML

Vakionaama

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Sähkö maksaa aina 4,3snt/KWH -"Norjan hinta",raivostuttaa Ruotsissa ja Suomessa tästä voi vain unelmoida( UusiSuomi)
Öljyä, kun löytyy on varaa millä mällätä.
No onhan tuo nyt melkoinen lisäpotku sähköautoiluunkin, alkaa ne vimosetkin polttikset pikkuhiljaa jo katoamaan ja sitä kautta valtion päästötasotkin tipahtaa, vaikka Norja ei (vielä) EU-jäsen olekaan. Tuo meinaan saattaisi Suomessakin kannattaa laskea läpi, paljonko tälläinen "sponssi" maksaa vs. paljonko sillä saataisiin talouteen lisäpotkua, sähköautoja tienpäälle ja kenties EU:n langettamiin päästösakkoihinkin helpotusta. Voisi meinaan hyvinkin olla noin kokonaisuuden kannalta kannattavakin sijoitus :hmm:

Kellarinlämmittäjä

Oppimiskäyrällä
Tuo sähköautojen tukeminen ja päästösakot ovat perin kummallinen juttu. Aikoinaan oli oikein kunnon autovero, joka esti valuutan karkaamista ulkomaille. Henkilöautto kauppa tuotti valtiolle hyvin, kun auton hinnasta 2/3 osaa oli veroa, yksin autoveroa jo yli puolet hinnasta. Nyt pitäisi sitten ostella uudet kalliit autot, niin kalliit, ettei suomalaisilla ole niihin rahaa edes verottomina vaan pitäisi vielä tukea.

• Tykkää
Reactions: ML
Back
Ylös Bottom