Kondenssivesiletkun puhdistus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja samikki
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
S

samikki

Vieras
Suoritin päivän äijävelvollisuuden ja avasin kondenssivesiletkun.

Ostin Biltemasta käsikäyttöisen imupumpun (12,99e), asensin sen letkusovittimen (1e) ja maalarinteipin avulla kondenssivesiletkun ulkopäähän ja kiskaisin kahvasta pari kertaa. Kaikki putkessa majailleet vettyneet pölyt ja muut moskat syöksyivät ulos ja nyt vesien pitäisi valua taas esteettä vaikka ilmastointia huudattaisi täysillä.

Halpa ratkaisu, lähipäivät näyttävät miten tehokas ratkaisu loppujenlopuksi oli.

Vs: Kondenssivesiletkun puhdistus

Myös kemiallisia aineita sisäyksikön puhdistukseen on saatavilla samalla myös kendenssivesiletku puhdistuu.

Rasvanpoistoaine
Frionett power RTU 0,75litraa 25€ alv 0%

Desifiointiaine
Frionett Actic RTU 0,75litraa 35€ alv 0%

+ toimituskulut

samikki sanoi:
Suoritin päivän äijävelvollisuuden ja avasin kondenssivesiletkun.

Ostin Biltemasta käsikäyttöisen imupumpun (12,99e), asensin sen letkusovittimen (1e) ja maalarinteipin avulla kondenssivesiletkun ulkopäähän ja kiskaisin kahvasta pari kertaa. Kaikki putkessa majailleet vettyneet pölyt ja muut moskat syöksyivät ulos ja nyt vesien pitäisi valua taas esteettä vaikka ilmastointia huudattaisi täysillä.

Halpa ratkaisu, lähipäivät näyttävät miten tehokas ratkaisu loppujenlopuksi oli.
Tuntuiko tuolla oikeasti lähtevän pölyä ja pask..aa putkistosta? Kuulostaa ihan asialliselta. Itse olen käyttänyt paine ilmaa ja laskenut vielä fairy/vettä kaukaloon jonka jälkeen lämpöistä vettä perään. Ja astia tietysti putken alle.

Kyllä sieltä ihan näkyvää harmaata massaa tuli. Märkiä pölykoiria.

Imaisin letkun nokasta itse. Tuli paljon paskaa ja vettä. Ehti sitä vähän tulla suuhunkin, mutta puhdasta tuli. Sisäyksikön tiputtelu loppui siihen. Halpa ratkaisu, mutta maku ei ollut paras mahdollinen.

Fairy on hyvä, jos käyttää kuoret auki ja kaataa suoraan lähtöputkeen.
Ei tartu sen jälkeen lika.
Kennonhan voi myös sumuttaa pesuaineella ja puhdasta vettä perään.
Vesi tulee kondenssivesiletkusta ulos ja ilma tulee raikkaana sisään ainakin jonkun aikaa.
Kioskeissa ja muissa vastaavissa olen joskus joutunut jäykällä piuhalla kaivelemaan pöly/vesimönjän altaan pohjasta auki
(ollut jo kokonaan tukossa ja vesi tullut sisäyksikön alareunasta alas, yleensä lehtihyllyn päälle :-).
Kovin vahvoja aineita ei kannata käyttää!

Takaisin
Ylös Bottom