Aattelinpa jakaa hiukkasen omia kokemuksia tästä nyt vallallaan olevasta kosteasta säästä. Itsellä Panasonicilla huomasin sen, että jos pyynnin tiputti vähän alemmas jolloin saatiin ottotehoja samalla alemmas, niin käytännössä torppa pysyy ihan yhtä lämpimänä kuin olisin pitänyt pyynnin yhtä astetta korkeammalla. Sähköäki kuluu vähemmän. Toki oma pumppu on niin tismalleen oikea mitoitus ku olla vaa voi
.
Ai miksi? No ihan siksi, että kun ottotehot meni alemmas, niin kenno huurtui hitaammin ja karkeasti sanoen lämmitysjaksot tuplaantui ellei enemmänkin. Eli sulatuksia harvemmin ja se mitä kukaan ei oikein huomioi omissa koticopeissa, niin oikeasti sulatuksilla cop ei ole 0 vaan negatiivinen (kun ainakin panalla kylmä ilma puhalletaan huoneistoon). Itse olen yrittänyt tuota huomioida omassa uudessa datassani, mutta vaikeaa se toki on.
Muilla kokemuksia?
Ai miksi? No ihan siksi, että kun ottotehot meni alemmas, niin kenno huurtui hitaammin ja karkeasti sanoen lämmitysjaksot tuplaantui ellei enemmänkin. Eli sulatuksia harvemmin ja se mitä kukaan ei oikein huomioi omissa koticopeissa, niin oikeasti sulatuksilla cop ei ole 0 vaan negatiivinen (kun ainakin panalla kylmä ilma puhalletaan huoneistoon). Itse olen yrittänyt tuota huomioida omassa uudessa datassani, mutta vaikeaa se toki on.
Muilla kokemuksia?