Kusetettiinko mua?

T

tuplis

Vieras
Piti oikein rekisteröityä tän takia tänne, elikkäs tilasin tossa alkukuusta ultimaten valmiiksi tyhjiöidyn 13 super inverterin ja siihen telineen asennussarjan yms roippeet ja sainap viel kaupanpäälle mikroaaltouuninkin ja olin ihan tyytyväinen tilaukseenikin kun kaupan sivuilla luki että niissä on talvitoimintavarusteet valmiina...

No tänään sitten soitti kiitolinja että on 10 min pääsät paikalla :mad: olipas hyvä varotusaika, mutta itse asiaan, sieltäpä tulikin tyhjiöimätön 13 thin inverteri ja tyhiöpumppu, putkineen, teline, kumit ja mikro.
Sitten kun tuli mielee kattoa ultimatemarketin sivuilta että onkos toi halvempi/kalliimpi, parempi/huonompi jne niin pisti silmään että nyt siellä myydään niitä talvivarusteita erikseen +58 euroa

Mistäs nyt tiedän onko tossa ne varusteet vai ei ja onko toi muuten hyvä vaihtis toi vähän kalliimpi thin ilman pikaliittimiä sitten... ???

M

Mävaan

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Vs: Kusetettiinko mua?

En osaa ottaa kantaa kyseiseen asiaan mutta nyt olisi Ultimaten vankkumattomilla kannattajilla mahdollisuus kommentoida heidän toiminnan laatuaan. Eli tässä tapauksessahan ei ole onnistunut oikeastaan mikään. Myynti, toimitus, opastus jne... ;D

Kari

Aktiivinen jäsen

No jos on hyvä mikroaaltouuni niin ei kai sillä väliä mikä pumppu sieltä on tullut ;)
Ite olisin tyytyväinen jos olisin saanut samaan hintaan kunnon putkilla ja tyhjiöpumpulla.
"Tosin itehän ei saa asentaa" oli sitten millaset putket vaan ::) Joku kaveri vois tehdä vaikka niin
että lätkis ite putket kiinni ja koeponnista ne putket vaikka autotallista hakemallaan migin suojakaasulla
ja vuodon ilmasu spreillä. Sitten vaan laittas kämpän niin kuumaksi mun saa ja odottelis plussan puoleelle
meneviä autinkoisia päiviä ja imuttas sillä tyhjiöpumpulla vaikka pari tunnin pätkää niitä putkia tyhjiöön
(voi kyllä olla että se ultin pumppu ei kestä tuntia imuttaa mutta voihan sitä vähän välillä kokeilla että
voiko sen päällä paistaa munia niin pistää ainakin sillon pois päältä ja imuttaa tunnin päästä uudestaa)
Ite en tietenkään niin tekis mutta joku ympäristöminesteriön säädöksestä piittaamaton huligaani saattas
niin tehdä silläkin uhalla että takuut menee ;D

T

tuplis

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

No ei tonkaan asennus niistä luvista jää kiinni, naapurilla on ilmastointifirma ;D
ja täs nyt kun jonkun aikaa pähkänny asiaa niin ei se tosiaan oo paha et on kiinteet liittimet ja putket.
Nyt on vaan oikeestaan suurin kyssäri se talvivarustus että mitä se pitää sisällään ja mistä tiedän onko tossa se ???

M

Mävaan

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Minun tietääksi "talvivarustus" pitää sisällään vain pohjalevyn sulatuskaapelin. Itse en kylläkään tiedä minkälainen se on koska omassani ei sitä ole. Eli luulen että se on jonkunlainen johto joka kiertää pohjalevyn urissa pitääkseen ne sulina.

Kari

Aktiivinen jäsen

Talvivarustus on noin metrin pätkä itsesäätyvää lämmityskaapelia joka ei todennäkösesti ole
valmiina kiinni vaan pätkä piuhaa mukana mikä pitää itse asentaa eli repiä kuoret irti ja laittaa
höyrystimen alle. Hinta "talvivarustukselle" on noin 10e ite jos pitää hakea ilman mitään alennuksia ja kaikki
päätteet tekee asiallisesti niin maksaa varmaan 50e.

F

Freeze

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

:cool:
Vastaus on kyllä sua kusetettiin. :'(
No siinhän ei ole mitään uutta. :mad:
Halusit ja tilasit valmiiksi tyhjiöidyn pikaliittimillä varustetun 13 super invertterin, mutta saitkin 13 thin perusmallin. ???
Jos et ole ennen asennellut näitä vehkeitä (kuten et todennäköisesti ole) sinulla on hyvät mahdollisuudet epäonnistua asennuksessa. Joudut joka tapauksessa tekemään enemmän töitä ennenkuin asennus on valmis.
Kaiken lisäksi se on luvanvaraista työtä.
Tämän lisäksi et tiedä onko sitä lämmitysvastuksen pätkää siellä pohjassa?
Ole jumalauta mies ja vaadi sitä mitä tilasit! :D

T

timde

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

tämä on luultavasti nettitilaus????jos on niin tuliko tilausvahvistus?????jos ei niin miten ostaja todistaa mitä rukseja on painellut?yleensä näissä kuljetuksissa jossa vaaditaan vastaanottaja kuuluu kuljetusliikkeen sopia ajat!!!tämäkin tapaus on näitä nettiajan vitsauksia!!

Aippi

Vakionaama

Kun tilaa laitteet alan asiantuntija liikkeestä asennettuna, " avaimet käteen palveluna" niin säästyy näiltä Ultin ongelmilta. Halvin ei aina olekaan halvin. Pitäisi jo ostajien herätä.

T

tuplis

Vieras

Joo nettitilaushan toi oli ja tuli sieltä tilausvahvistuskin, siinä muuten oli toimitusaikana viikko 6/2007 +/- 2 viikkoa ;D sopivan lievä aikaväli että hitaampikin kerkee..
Jollei se talvivarustus muuta tarkota kun sitä lämmityskaapelia siellä kotelon pohjalla niin senhän nyt tarkistaa käden käänteessä onko se siellä vai ei. eikä se kovin paha oo laittaakaan sinne jos tarvii, ei kuitenkaan ole peukalo ihan keskellä kämmentä.

Freeze sanoi:
Halusit ja tilasit valmiiksi tyhjiöidyn pikaliittimillä varustetun 13 super invertterin, mutta saitkin 13 thin perusmallin. ???
Jos et ole ennen asennellut näitä vehkeitä (kuten et todennäköisesti ole) sinulla on hyvät mahdollisuudet epäonnistua asennuksessa. Joudut joka tapauksessa tekemään enemmän töitä ennenkuin asennus on valmis.

Tämän lisäksi et tiedä onko sitä lämmitysvastuksen pätkää siellä pohjassa?

Niinkuin tuolla ekassa viestissä lukee niin invertteri tää thinikin on mikä sieltä tuli.
Eipä yhtään ilppiä oo tullu aiemmin asennettua, mutta kaikenlaista muuta kylläkin (kylmäaineenkin kans on oltu tekemisissä) että eiköhän toi paikalleen saada

Huomenna kyllä soitan sinne myyjälle ja keskustelen vähän tästä hommasta, mutta pakko on sanoa että en usko että ammattimaiset ilppi asentajat poikkeaa hirveästi muista rakennusmiehistä ja asentajista työnlaatunsa suhteen, eli sutta ja sekundaa voivat tehdä nekin ihan odottaessa (ja joskus tosiaan joutuukin odotteleen)

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Toivottavasti Ultimaten tilanneet muistivat lukea nämä toimitusehdot: ;)
"Valikoiman muutokset
Pidätämme oikeuden tuotevalikoiman muutoksiin sekä teknisiin muutoksiin kaikissa tuotteissamme. Voimme myös korvata valikoimasta poistuvia tuotteita uudella mallilla tai teknisesti paremmalla laitteella."

Onko tuo Ultimate 13 Super Inverter sitten poistuva tuote? Mielestäni tässä on nyt päin vastoin. Tuo Ultimate 13 Ultra Thin Inverter on se poistuva malli! :eek: ::)

T

tuplis

Vieras

;D jospa toi pitää tulkita niin että vaikka thin ois poistuva niin niiden mielestä se on teknisesti parempi ;) ei siitä ainakaan pikaliitin voi hajota

L

lämpöpojat

Vieras

Mitäa toi ulti makso kaikkineen?

T

tuplis

Vieras

Sehän makso 1029 rahteineen. ja siihen siis sisältyy jo ne nelimetriset putket, teline vaimennuskumit yms sälä. ja tulihan siinä toi ultimaten halpistyhjiöpumppukin, voi kyllä olla että tulee vähemmän harmaita hiuksia kun imasee naapurin pumpulla..

Kurkkasinpa tonne ulkoyksikönkin sisään, näyttää siellä pohjalla kiemurtelevan reilunmittanen pätkä sitä lämmityskaapelia ;D

Eli eihän tässä mitään ongelmaa ole, lauhtus vaan pakkanen (nyt -25) niin alkas asentelee

T

timde

Vieras

mistäs nyt keskustellaan kun ultikaan ei ole enää "halpis" pumppu :D hitatchin compurat ja testivoittaja.ultilla jos olis paremmat piirimyyjät niin pumppu siinä missä muutkin!!!

F

Frostman

Vieras

Ei varmaan kusetettu. Olethan mikroon tyytyväinen? ;D

T

tuplis

Vieras

Mitäs väliä sillä mikrolla on? se nyt vaan tuli kaupanpäällisinä ilman euronkaan sijoitusta niin tottakai otin sen, voihan sen survasta vaikka tonne vierasmökkiin

F

Freeze

Vieras

???
Miksi yleensäkään kysyit kusetettiinko sua?

Olet tyytyväinen saamaasi koneeseen, koet saaneesi jopa paremman kuin tilasit.
Kaupanpäälle sait vielä huippumikron.
Peukku ei ole keskellä kämmentä.
Koet pystyväsi asentamaan ILPON.
Eikun pihalle ja pumppu seinään, niin pääset antamaan kommentit koneen toiminnasta.

Eikös muuten tuolla 1030 € ja halvemmallakin saa jo ihan "merkkipumppujakin". ;D

T

tuplis

Vieras

Freeze sanoi:
???
Miksi yleensäkään kysyit kusetettiinko sua?

Jospa luet sen mun ekan viestin uudestaan niin saattasit huomata että mua vaivas se talvivarustus (joka muuten sisältää kompuran lämmittimenkin eikä pelkkää vastuskaapelia) enkä ollu viel silloin muutenkaan paremmin perehtyny mitä sieltä tuli paitsi että ei ollu tilatunlainen

Freeze sanoi:
Eikös muuten tuolla 1030 € ja halvemmallakin saa jo ihan "merkkipumppujakin". ;D

Onhan se suorastaan mahtavaa että tuollaisella kylmäkallella riittää huolenpitoa meitä tavallisia tee se itse miehiä kohtaan ettei vaan ostettas huonoa tavaraa liian kovalla hinnalla, vai kaihertaako mieltä ettet päässy vetään välistä tänkään pumpun tapauksessa ;D

Ylläpitohan voinee poistaa tän koko topicin jos ovat sitä mieltä että kyselin turhaan ja täytin nyt sitten foorumia ylimääräsellä sonnalla

tet

Hyperaktiivi

tuplis sanoi:
Freeze sanoi:

Onhan se suorastaan mahtavaa että tuollaisella kylmäkallella riittää huolenpitoa meitä tavallisia tee se itse miehiä kohtaan ettei vaan ostettas huonoa tavaraa liian kovalla hinnalla, vai kaihertaako mieltä ettet päässy vetään välistä tänkään pumpun tapauksessa ;D

Minulla ei ole lähtökohtaisesti tarvetta kehua merkkilaitteita tai haukkua halpiksia, kun en ole "alan miehiä". Mutta minustakin tuo 1030 euroa kuulostaa kovalta. Oma laitteeni (Sanyo 93EH) maksoi viime kesänä 1080 euroa, hintaan sisältyi laite + kaikki tarvikkeet: putket 7,5 metriä, muovikourut putkien kotelointiin, kondenssivesiputkisto (osan matkaa kovaa putkea), ulkoyksikön asennustelineen materiaalit (asennus erilliselle pedille) ja kaikki muut nippelit ja nappelit.

Tuohon sitten toki asennushinta vielä päälle, mutta laite ja tarvikkeet tosiaan vain 50 euroa enemmän kuin tuo Ulti. Nimellisesti tämä Sanyo on hieman pienempitehoinen kuin tuo Ultimate, mutta ottotehoa kun katsoo niin voisi luulla jopa että tilanne on toisinpäin. Eli minun mielestäni tuo Ultimate oli kallis, ei halpa. :-\

T

teukka

Vieras

Olikos, tet, tuo mainitsemasi hinta oikea myyntihinta ilman asennusta. Jos ostaa köntissä asennuksen ja pumpun, niin silloinhan on yleistä, että kotitalousvähennystä varten pumpun hinta merkitään todellista pienemmäksi, jotta siihen verottajan lappuun saadaan riittävästi nollia.

Näiden ns. laatupumppujen hinnat ovat korkeammalla tasolla silloin, jos ei osta samalta kauppiaalta asennusta, mikäli niitä edes suostutaan myymään. :cool:

tet

Hyperaktiivi

teukka sanoi:
Olikos, tet, tuo mainitsemasi hinta oikea myyntihinta ilman asennusta. Jos ostaa köntissä asennuksen ja pumpun, niin silloinhan on yleistä, että kotitalousvähennystä varten pumpun hinta merkitään todellista pienemmäksi, jotta siihen verottajan lappuun saadaan riittävästi nollia.

Näiden ns. laatupumppujen hinnat ovat korkeammalla tasolla silloin, jos ei osta samalta kauppiaalta asennusta, mikäli niitä edes suostutaan myymään. :cool:

Kyllä se juu oli nimenomaan könttihinnasta se osuus jota ei saa laittaa kotitalousvähennykseen. Vaan kun se asennushinta oli 700 euroa ja kaksi asentajaa teki päivän töitä (ns. vaikea kohde :D) niin ei se minusta ollut mitenkään hirveästi vedätetty se asennushinta. Oikeassa olet siinä että varmasti olisi pumppu maksanut enemmän ilman asennusta. Mutta jos katsoo tämän päivän hintoja näistä "rautakauppatarjouksista" niin kyllä tuo ulti silti minusta menee aivan "laatumerkkien" hinnoissa, ei sen voi sanoa olevan mikään "halpapumppu" ainakaan hinnan perusteella.

T

tuplis

Vieras

tet sanoi:
Tuohon sitten toki asennushinta vielä päälle, mutta laite ja tarvikkeet tosiaan vain 50 euroa enemmän kuin tuo Ulti. Nimellisesti tämä Sanyo on hieman pienempitehoinen kuin tuo Ultimate, mutta ottotehoa kun katsoo niin voisi luulla jopa että tilanne on toisinpäin. Eli minun mielestäni tuo Ultimate oli kallis, ei halpa. :-\

tuolta http://www.ahlsell.fi/upload/Kylm%E4n%20esitteet/SAP%20KCRV93-123EHN%20esite.pdf kun kattoo niin tehossa on aika paljonkin eroa ton sanyo 93:n ja ultimate 13:n välillä, esim se ottoteho:
-sanyo : lämmitys 995 (se 1515 suluissa oleva lienee hetkellinen huippu vai ottaako se ihan oikeasti noin paljon pidemmällä aikavälillä?
-Ultimate: 1150

ja vielä lämmitys ja jäähdytys teho: sanyossa 3,6 ja 2,65 ja ultimatessa 5,5 ja 3,7

eli jos kokoluokkaa vertaa niin toi 13 ulti lienee lähempänä sitä 123 sanyoo ja 93 sanyo ulti 10:ä

Mitä sitten tohon hintaan tulee niin muutamista "laatumerkeistä" otin tarjoukset ennen ostopäätöksen tekoa ja tein päätökseni niiden mukaan, täytyy tosin myöntää että yhden "laatupumpun" tarjouksen lisätiedot on vielä tulematta, ei varmaan sit halunnu kertoa tarjoamansa pumpn tarkkaa mallia ja onko esim lämmityskaapeöi mukana hinnassa.. sen kerto minkä merkkinen ja et on invertteri malli ja maahantuojan suosituksen mukaan tän kokoseen taloon..

Mutta en halua alkaa vääntämään sen enempää tätä mun isi hakkaa sun isin leikkiä eli taidan pitää pääni toistaseks kiinni täällä foorumilla, eli palaan asiaan sit kun on kokemuksia miten ulti pelittää (menee varmaan pari viikkoa kun ei kerkee ihan heti ees olemaan kotona saatikka pumppua ruuvaan seinälle)

tet

Hyperaktiivi

tuplis sanoi:
tuolta http://www.ahlsell.fi/upload/Kylm%E4n%20esitteet/SAP%20KCRV93-123EHN%20esite.pdf kun kattoo niin tehossa on aika paljonkin eroa ton sanyo 93:n ja ultimate 13:n välillä, esim se ottoteho:
-sanyo : lämmitys 995 (se 1515 suluissa oleva lienee hetkellinen huippu vai ottaako se ihan oikeasti noin paljon pidemmällä aikavälillä?
-Ultimate: 1150

ja vielä lämmitys ja jäähdytys teho: sanyossa 3,6 ja 2,65 ja ultimatessa 5,5 ja 3,7

eli jos kokoluokkaa vertaa niin toi 13 ulti lienee lähempänä sitä 123 sanyoo ja 93 sanyo ulti 10:ä

Pannaanpas nuo lukemat nyt heti korjaten oikeaksi, olet katsellut Sanyosta nimellistehoja ja Ultista maksimeita:

Nimellinen lämmitysteho: Ultimate 3.8 kW, Sanyo 3.6 kW
Maksimi lämmitysteho: Ultimate 5.5 kW, Sanyo 5.0 kW
Ottoteho lämmityksessä: Ultimate 500-1150 W, Sanyo 250-1340 W

Nimellinen jäähdytysteho: Ultimate ??, Sanyo 2.65 kW
Maksimi jäähdytysteho: Ultimate 3.7 kW, Sanyo 3.2 kW
Ottoteho jäähdytyksessä: Ultimate ??, Sanyo 250-1150 W

Nämä suoraan esitteistä, Sanyo SAP-KRV93EH ja Ultimate Ultra Thin 13 Super Inverter. Sanyon esite Scanofficelta (ei ole enää jakelussa, malli poistunut markkinoilta) ja Ultimaten esite Ultimatemarketin sivuilta. Ja tietenkin tulee muistaa, että nämä ovat vain valmistajan ilmoittamia lukuja. :D

Siinä olet oikeassa, että Sanyo 93 on periaatteessa 10-sarjan ultin kanssa samaa kokoluokkaa. Mutta käytännössä näyttää että ultilla nuo "kokonumerot" on jonkin verran yläkanttiin heitetty. Yleensä saman sarjan laitteisiin vertailtaessa Ultimate jää "merkkikoneiden" taakse.

T

tuplis

Vieras

munhan kyllä piti vaieta toistaseks (en sit malttanu kun on vähän yllytyshullun vikaa) , mutta jos noi ultin lukemat ei ollu nimellistehoja niin mitäs noi tyyppikilven 1600w ja 1650w on? onks ne vaan sit sitä varten et voi vetää tätä mun isi hakkaa sun isin skabaa?
???

tet

Hyperaktiivi

tuplis sanoi:
munhan kyllä piti vaieta toistaseks (en sit malttanu kun on vähän yllytyshullun vikaa) , mutta jos noi ultin lukemat ei ollu nimellistehoja niin mitäs noi tyyppikilven 1600w ja 1650w on? onks ne vaan sit sitä varten et voi vetää tätä mun isi hakkaa sun isin skabaa?
???

Rated input on käsittääkseni maksimi ottotehoja, siis varmaankin koko laitteiston sisältäen sisä- ja ulkoyksikön puhaltimet ym. Sanyossa ei ole erikseen jäähdytys- ja lämmitysmoodista noita kerrottu, vain yksi lukema "max power input" 2050 wattia.

Eipä tätä "meidän äiti tekee teidän äitin ruuat"-kisaa kannattane jatkaa, kun ei sellaista ole ollutkaan. Tarkoitus oli vertailla kahden laitteen hintaa ja tehoa, ja kuten huomattiin tehossa on pieni ero ultin hyväksi, hinnassa taas ei juurikaan eroa.

J

Jihala

Vieras

Pannaan vähän paremmaksi ;D
Argo 25 (Sanyo 93) esitteessä ottoteho lämmitykselle 250-1700 W.

Jos olis kolmas kaima, menis melekeen kahteen tonniin ;)

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Ehkäpä tuo P-testi (sivu 7) kuitenkin kertoo totuuden Sanyosta (SAP-KRV93), testissä ulkoyksikkö +7 asteessa ja pyynti +28 astetta => ottoteho 1691 W. ;D
http://lampopumput.info/foorumi/index.php?action=dlattach;topic=908.0;attach=238

J

Jihala

Vieras

Ugh, janti on puhunut!
Tehot samat, hinta sama. Nyt päätösvalta asiakkaalla. Postimyynti/yritys. Vapaa kilpailu. Niiiin, kumpaan :-\

F

Freeze

Vieras

"tuplis" totesi:
"Onhan se suorastaan mahtavaa että tuollaisella kylmäkallella riittää huolenpitoa meitä tavallisia tee se itse miehiä kohtaan ettei vaan ostettas huonoa tavaraa liian kovalla hinnalla, vai kaihertaako mieltä ettet päässy vetään välistä tänkään pumpun tapauksessa."

Todettakoon tässä jälleen kerran, etten hanki elantoani ILP asennuksilla. ;)
Voit ostaa mistä haluat ja mihin hintaan tahansa, se ei vaikuta minun vuosiansiooni ;D

Ihmettelin tuossa vaan sitä, että miksi kyselit täältä, etkä sieltä mistä pumpun ostit?

T

tuplis

Vieras

ei toi ultimatemarketti nyt sentään mikään tv shoppi oo joka on auki 24/7 :p

Z

Zetori

Vieras

Freeze sanoi:
"tuplis" totesi:
"Onhan se suorastaan mahtavaa että tuollaisella kylmäkallella riittää huolenpitoa meitä tavallisia tee se itse miehiä kohtaan ettei vaan ostettas huonoa tavaraa liian kovalla hinnalla, vai kaihertaako mieltä ettet päässy vetään välistä tänkään pumpun tapauksessa."

Todettakoon tässä jälleen kerran, etten hanki elantoani ILP asennuksilla. ;)
Voit ostaa mistä haluat ja mihin hintaan tahansa, se ei vaikuta minun vuosiansiooni ;D

Ihmettelin tuossa vaan sitä, että miksi kyselit täältä, etkä sieltä mistä pumpun ostit?

Freeze, vuoden foorumilainen on kova jätkä vittuilemaan. Eikös tämä foorumi ole juuri tällaisia keskusteluja varten?

F

Freeze

Vieras

Kyllä tästä on vittuilu vielä kaukana.
Edelleenkin ihmettelen sitä ettet saa tietoa sieltä mistä laitteen ostit.
Kyllä tämä foorumi on keskusteluja varten, olet oikeassa.
Tosin kyllä sen tiedon siitä onko ulkoyksikössä lämmitysvastusta vai ei pitäisi tulla kyllä myyjältä päin eikä täältä foorumilta eikö totta?

Noin yleensä ihmettelen välillä noita tee se itse miesten kysymyksiä.
Etenkin heidän herkkänahkaisuuttaan jos eivät jotain tiedä ja sitten vastaus ei satu mielyttämään. ;)

T

tuplis

Vieras

Freeze sanoi:
Edelleenkin ihmettelen sitä ettet saa tietoa sieltä mistä laitteen ostit.
Kyllä tämä foorumi on keskusteluja varten, olet oikeassa.
Tosin kyllä sen tiedon siitä onko ulkoyksikössä lämmitysvastusta vai ei pitäisi tulla kyllä myyjältä päin eikä täältä foorumilta eikö totta?

Taitaa kroonisen freezellä kroonisen vittuilutarpeen lisäks olla sisälukutaidossa vikaa...
Sain myyjältä kyllä heti seuraavana aamuna tietoa kuten tuolla aikasemminkin lukee niin on vastuskaapelin lisäksi se kompuranlämmitin, mutta sun mielestäs en ois sit varmaan saanu sitä täällä kysyä ennen myyjälle soittamista?

F

Freeze

Vieras

Tuolla alkupäässä kun oli tuollainen lauseenpätkä niin sitä lähinnä tarkoitin.

tuplis toteaa:
"Nyt on vaan oikeestaan suurin kyssäri se talvivarustus että mitä se pitää sisällään ja mistä tiedän onko tossa se " .

Tämä lienee kirjoitettu ennen sitä seuraavaa aamua? ;)
Mun mielestä saat kyllä kirjoitella ja soitella kenelle haluat.

T

tuplis

Vieras

se pätkähän on kirjoitettu jotakuinkin 22-02-2007, 20:05:47 eli samana päivänä jona kiitolinja kiikutti pumpun tänne vähän yli klo 16 ja seuraava päivä oli ainakin mun kalenterin mukaan vasta 23...

F

Freeze

Vieras

;D
Nyt kannattaa lopettaa tämä tähän.
Eihän tämä johda enää mihinkään.
Ei minua kiinnosta se milloin pumppusi tuli pihaan ja milloin tänne kirjoitit.
Kommentoin nimen omaan noita alkupään kirjoituksia.

Se mitä niiden jälkeen on kirjoitettu ja milloin ei vaikuta näihin kommentteihini.
Kiitos ja hyvää yötä. ;D

K

Kingman

Vieras

No siis kyllä... Järkevää keskustelua... Joko pumppu pelittää? :)

Back
Ylös Bottom