Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Rassaaja sanoi:Mitsubishi Electric FD35VAH vaati 2009-2010 talvena kovan pakkaskauden aikana ulkoyksikön pohjan, kennoston alaosan ja päädyn sulattelua kuumalla vedellä suunnilleen parin viikon välein, jottei ulkoyksiköön kasvanut liian suurta jääpahkaa. Ulkoyksikön (kennon) sulatustoiminto oli sinällään melko toimiva.
maestro sanoi:mielenkiinnosta kysyn että onko tällainen kuumavesisulatus mitenkin yleinen uusissa ilmalämpöpumpuissa merkkiin katsomatta ?
/g035 Veit sanat suustani. Mitä ihmeen kuumasulatuksia ???maestro sanoi:mielenkiinnosta kysyn että onko tällainen kuumavesisulatus mitenkin yleinen uusissa ilmalämpöpumpuissa merkkiin katsomatta ?
Vanhemmilla on LG Art Cool 9 ja ei sitä tarvinnut sulatella millään tavalla viime talvena, itse se laite sulatukset hoiti, laite oli päällä koko talven ja -32 asteessa se sammutti itsensä lepotilaan vai mikä tila lie ollutkaan ja ilmojen lauhtuessa -27 laite alkoi taas puhaltamaan lämpöä.
Maaliskuun 1. päivänä asennettu Maestro hoiti myös kunnialla koko kuukauden omilla sulatuksillaan, jokainen savolainen ainakin muistaa että oli sitä pakkasta vielä maaliskuussakin. Niin ja Maestro ei muuten sammunut tuossa -32:ssa.
Tähänkö perustuu se poru täällä foorumilla ettei LG:llä tai muilla vähän myydyillä merkeillä säästöä synny niin paljoa kuin esim. mitsulla kun laite sulatteleekin itse itsensä ?

jarip sanoi:Ei tartte, varsinkaan jos pumppu on pikkuhommissa eikä sulatusvesiä edes tule. Näitä pumppuja, joiden alla ei ole astiaa tai jääkeko on alle 10 cm korkea, on yllättävän paljon, ovat kai enimmääkseen jäähdytyskäytöllä? Tositöissä oleva pumppu on hyvä käydä välillä vilkaisemassa, ettei runsaahko veden/jääntuotto saavuta pohjaa tai tee muita ylläreitä.
jarip sanoi:Ei tartte, varsinkaan jos pumppu on pikkuhommissa eikä sulatusvesiä edes tule. Näitä pumppuja, joiden alla ei ole astiaa tai jääkeko on alle 10 cm korkea, on yllättävän paljon, ovat kai enimmääkseen jäähdytyskäytöllä?.

felon sanoi:Ei minkäänlaista jäätymis ongelmaa ole ollut! muistaakseni 4 kertaa talven aikana tyhjensin pumpun alle virittelemäni sulamisvesi kaukalon. Ja pumppuna Hitachi 18SX8. Tota ei ole tarvinut itse sulatella!![]()
Juu kyllä menee ehkä pikkusen sivuunkin tosta ,mutta kokoa astialla on n 65 litraa.repomies sanoi:felon sanoi:Ei minkäänlaista jäätymis ongelmaa ole ollut! muistaakseni 4 kertaa talven aikana tyhjensin pumpun alle virittelemäni sulamisvesi kaukalon. Ja pumppuna Hitachi 18SX8. Tota ei ole tarvinut itse sulatella!![]()
Vain 4 kertaa talvessa tyhjensit? Oliko tuo siis joku pelkkä ohjuri vai suljettu astia? Mulla tuli pahimmillaan 20 litraa päivässä sulatusvesiä bilteman 45 litraiseen laastiastiaan. Kyllästyin tyhjentelyyn ja nyt vedet menee viemäriin.