Kylmäaineen ajo laitteen omaan säiliöön

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja antran1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
A

antran1

Vieras
Otsikon mukaisen toimenpiteen suorituksesta kysymys; onnistuukohan tehdä näillä keleillä, vai vaatiiko reilusti plusasteita ulkona..?

Vs: Kylmäaineen ajo laitteen omaan säiliöön

antran1 sanoi:
Otsikon mukaisen toimenpiteen suorituksesta kysymys; onnistuukohan tehdä näillä keleillä, vai vaatiiko reilusti plusasteita ulkona..?

Mitä tarkoitat omalla säiliöllä? Jotakin ulkoista erillistä säiliötäkö?

Lähinnä tässä linkissä mainittua toimenpidettä:

http://www.raol.roiakk.fi/kt/lvi/lampu/09/index.htm

Epäilen, että tyhjiöinti ei ole onnistunut ihan niinkuin sen olisi pitänyt tapahtua, joten olisin tyhjiöinyt putkiston uudestaan..

Tyhjiöintivirhettä ei voi korjata samoilla aineilla. Se virhe pysyy niissä mukana.

Eli siis mahdollinen kosteus, ilma ym. imeytyvät kylmäaineeseen pilaten sen?

Kiitos tiedosta, eletään sitten tämän kanssa...

antran1 sanoi:
Epäilen, että tyhjiöinti ei ole onnistunut ihan niinkuin sen olisi pitänyt tapahtua, joten olisin tyhjiöinyt putkiston uudestaan..

Mihin tämä epäilysi perustuu?

Asensin ja tyhjiöin itse laitteen (Ultimate Pro Plus Basic 13 FB) vastoin Suomen lakia, ja kun tyhjiöinnissä käytin Ultikaverin vuotavanoloista manometrisarjaa, niin en voinut varmistua tyhjiöinnin pitävyydestä 100-varmasti. Todennäköisesti itse kylmäaineputkisto on ok, mutta kun ei voi olla varma asiasta... Nyt olen saanut käyttööni paremman manometriletkusarjan, ja olisin halunnut varmistaa epäilyni todeksi. Saippualiuostesti käytön aikana liitoksiin ei myöskään näyttänyt vuotoa.

Sinänsä lämpöpumppu tuntuu toimivan ihan hyvin, en ainakaan vielä ole havainnut siinä mitään erikoista.

Mutta, taidanpa sitten kuitenkin jättää uudelleentyhjiöinnin suorittamatta; pelatkoon laite sitten niin kauon kun pelaa. Takuuhan ei joka tapauksessa ole näiden itse tekemien asennusten jälkeen voimassa.

Laite täysille ja paineet ylös, niin kyllä tuolla "saippualiuostestissä" olisi pitänyt isommat vuodot löytyä. Haistelijalla sitten ne pienimmätkin.

Jos kiertoon jäi vain vähän huonon tyhjiöinnin jäljiltä kosteutta, niin sieltä laitteesta mitä ilmeisemmin löytyy kuivain johon ainakin osa kosteudesta päätyy.
http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=4507.msg54201#msg54201

Takuuhan ei joka tapauksessa ole näiden itse tekemien asennusten jälkeen voimassa.

Kyllä ultin 'takuu' taitaa olla voimassa kunhan täyttää käyttöönottopöytäkirjan ja palauttaa sen.

Kiittää ja kumartaa asiallisista vastauksista! :)

Takaisin
Ylös Bottom