Kysymyksiä Sanyo124:n omistajille tai miksei muillekin.

N

Nuunikki

Vieras
Hei kaikille! Kirjauduin uutena jäsenenä palstalle. Tosin olen lukenut viestejänne 3-4 kuukauden ajan ja täytyy lipaista sen verran, että tämä keskustelufoorumi on asiallisin ja asiantuntevin foorumi kaikista niistä, joihin minä olen eläessäni tutustunut. Toivottavasti liittymiseni mukaan ei laske tasoa ainakaan hirveästi!

Osittain täällä käydyn keskustelun perusteella päädyin marraskuussa hankkimaan Sanyo124 ILPin. Värkki on toiminut toistaiseksi ihan niinkuin sen kuuluukin, mutta minua on laitteen käytössä askarruttanut muutama asia, joihin toivoisin saavani selvennystä:

1. Kaukosäätimellähän on oltava "näköyhteys" sisäyksikköön pystyäkseen välittämään sille komentoja. Miten on kaukosäätimessä olevan lämpötilan mittauksen kanssa. Pitääkö kakella olla "näköyhteys" sisäyksikköön välittääkseen tälle tietoa lämpötilasta?

Ohjekirjassa on seuraavanlainen teksti koskien antisuodatinta: Antisuodatin on tarkistettava ja puhdistettava kun punainen FILTER (ION) -lamppu syttyy: Filter (ION)-lamppu syttyy kun laitetta on käytetty 250 tuntia. Laite piippaa 4 kertaa ja Filter (ION) -lamppu vilkkuu 6 sekuntia seuraavat 125 tuntia (yhteensä 375 tuntia) kun suodatin on vaihtokunnossa...jne.

2. Laitteeni on ollut käytössä nyt yli 400 tuntia. En ole nähnyt em. lampun syttyvän, enkä liioin ole kuullut piippausta. Missä vika?

3. Mitä tarkoittaa ...lamppu vilkkuu 6 sekuntia seuraavat 125 tuntia...?

4. Mistä tuon nyt sitten oikeasti tietää koska suodatin on vaihtokunnossa?

Karhulitos

Aktiivinen jäsen
Vs: Kysymyksiä Sanyo124:n omistajille tai miksei muillekin.

Nuunikki sanoi:
Hei kaikille! Toivottavasti liittymiseni mukaan ei laske tasoa ainakaan hirveästi!
Ei varmasti laske! Tervetuloa

Nuunikki sanoi:
Pitääkö kakella olla "näköyhteys" sisäyksikköön välittääkseen tälle tietoa lämpötilasta?
Infrapunayhteydestä kun on kyse, niin kyllä, 'melkein'-näköyhteys on oltava. Eli samalla tavalla kuin telkkarin säädin saattaa toimia kulman takaa, toimii myös ILPpisi säädin.

tet

Hyperaktiivi

Karhulitos sanoi:
Nuunikki sanoi:
Pitääkö kakella olla "näköyhteys" sisäyksikköön välittääkseen tälle tietoa lämpötilasta?
Infrapunayhteydestä kun on kyse, niin kyllä, 'melkein'-näköyhteys on oltava. Eli samalla tavalla kuin telkkarin säädin saattaa toimia kulman takaa, toimii myös ILPpisi säädin.

Vielä sen verran aiheesta, että kaukosäädin lähettää lämpötilan sisäyksikölle viiden minuutin välein. Jos signaalia ei tule viiteentoista minuuttiin, sisäyksikkö siirtyy käyttämään omaa imuilman lämpöanturiaan säätöön siihen asti kunnes kaukosäätimen signaali taas näkyy.

Näköyhteys pitää olla.

Suodattimien imurointi on paikallaan, kun ko. lampun väri muuttuu vihreästä punaiseksi. Se ei siis syty, vaan vaihtaa väriään.

N

Nuunikki

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

En ole käyttänyt ION -toimintoa kuin satunnaisesti muutaman kerran. Eli minulla ei pala tuo Filter (ION) lamppu sen kummemmin vihreänä kuin punaisenakaan. Mikäli kytken ionisaattorin toimimaan syttyy vihreä lamppu palamaan, mutta punaisena tuo lamppu ei ole hohtanut vielä kertaakaan.

Oikeassa olet, mulla on vaan ollut tuo ionisaattori alusta asti koko ajan päällä.

Tuo ohjekirjan kohta näyttää olevan kökkö suomennus, englanninkielisessä versiossa seisoo "...after another 125 (375 total operation) hours..." eli seuraavan 125 tunnin jälkeen.

Mulla on kyllä mennyt homma niin kuin kerroin, eli ko. lamppu on vaihtanut väriään punaiseksi, jolloin olen puhdistanut suodattimet ja painanut sen jälkeen FILTER RESET-nappia. Siitä, kuinka monen tunnin välein tuo on tapahtunut en ole pitänyt kirjaa. Harvemmin kuitenkin kuin 125 tunnin välein - sehän ei ole kuin rapiat viisi vuorokautta.

N

Nuunikki

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Kotirintamamies sanoi:
Oikeassa olet, mulla on vaan ollut tuo ionisaattori alusta asti koko ajan päällä.

Tuo ohjekirjan kohta näyttää olevan kökkö suomennus, englanninkielisessä versiossa seisoo "...after another 125 (375 total operation) hours..." eli seuraavan 125 tunnin jälkeen.

Mulla on kyllä mennyt homma niin kuin kerroin, eli ko. lamppu on vaihtanut väriään punaiseksi, jolloin olen puhdistanut suodattimet ja painanut sen jälkeen FILTER RESET-nappia. Siitä, kuinka monen tunnin välein tuo on tapahtunut en ole pitänyt kirjaa. Harvemmin kuitenkin kuin 125 tunnin välein - sehän ei ole kuin rapiat viisi vuorokautta.
OK! Nappaan nyt ionisaattorin päälle ja katsotaan, muuttaako valo väriään jossain vaiheessa. Mikäli muuttaa, tarkoittanee se sitä, että tuo tuntilaskuri on kytkettynä päälle ainoastaan silloin kun ionisaattori on kytketty toimintaan!

V

vtk

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Enpä usko, että ionisaattorilla on sen kummempaa tekemistä suodatinvahdin kanssa. Kyllä käyttötunnit/suodattimien likaisuus ratkaisevat.

Meillä suodatinvahti (punainen valo syttyi) heräsi runsaan kuukauden käytön jälkeen. Tuolloin punainen valo paloi jatkuvasti: ilman ionisaattoria, sen päällä ollessa ja laitteen ollessa off-tilassa.

Tuon runsaan kuukauden käytön aikana ionisaattori oli välistä päällä ja välistä pois päältä.

Back
Ylös Bottom