Kysymyksiä

S

s-anyo123

Vieras
Tere vaan täältä pohjosesta(Oulu).Olen ollut nyt puolisenvuotta ton sanyon123ehn omistajana ja nythän noi pakkasetkin on alkanut,joten pääsee kokeileen toimiikos toi pumppu.
Muutama kysymys ois teille esittää.Pidättekös pumppua näin talvella päällä 24/7 ja paljos teillä pyyntilämpötilat?
Ite oon pitänyt tässä jo jokusen viikon pumppua päällä ympäri vuorokauden.Lämpötila pyynti on ollu 22-24 astetta.
Talo on 50-luvun 2-kerroksinen rintamamiestalo ja suorasähkö lämmitys,apuna takka.Muutamaan patterin oon laittanut päälle,tosin termostaatit on säädetty aikas pienelle.Hyvin on pumpusta ainakin vielä riittäny lämpö,tyytyväinen ainakin vielä.Toivottavasti toi pumppu näkyy vielä tossa sähkönkulutuksessakin,alentavasti siis.

Joksa

Aktiivinen jäsen
Vs: Kysymyksiä

Mulla on ollut asennettuna tuo 123eh toista vuotta tuon öljykattilan kaverina. Pyyntinä on ollut 21 (kovimmilla pakkasilla viimetalvena 22) astetta, kun se asetus tuntui sopivalta ja tuossa säätökeskuksen anturin luona asettui lämpötila 20 asteeseen. Kaukosäätimelle piti etsiä semmoinen paikka, jossa nämä täsmäsivät. Säätökeskukseen on matkaa lämpöpumpun sisäyksiköstä yli kymmenen metriä, ja lämmitettävää tilaa siihen mennessa melkein 100 neliötä. Joten pumpun lämpö vaikuttaa suoraan isolle alueelle. Pumppu on päällä kun lämmitystä tarvitaan (lämmityksellä) eli kun ulkolämpö laskee riittävästi, keväällä taisi mennä melkein juhannukseen asti. Kesällä jäähdytettiin (jäähdytysasento) silloin kun sisälämpötila meni yli 24 asteen, silloinkin parituntia riitti ennen nukkumaan menoa. Pumppu on säästänyt mielestäni hyvin, jos excel seurantataulukossa ei ole "oksia" niin pumppu on haukkunut hintansa parissa vuodessa. Pumpun olen sammuttanut n. 25 asteen pakkasessa kun tuossa eh mallissa ei tuota sammutusautomatiikkaa ole.
Ilmansuuntausta kannattaa automaattiasennosta kääntää muutama pykälä ylöspäin, ilma leviää paremmin.

Back
Ylös Bottom