Kyytipeli?

sulo_s

Vakionaama
Vs: Kyytipeli?

pökö sanoi:
Täytynee hommata Lada, se ei ilmeisesti ole kompuksessa kovin monen (länsi)auton kanssa ;D

Niin, sehän on sentään italian ihmeen kopio... siis fiat 124:sen :)

Mut eiköhän se kohtuullinen menopeli löydy noista jo puolikymmentä vuotta valmistetuista perus dieseleistä, psan 1.6 löytyy monelta merkiltä, ministä fortsoniin, 2.0 on perusvarma motti jne...
Luultavammin koneen kanssa pärjää lähes kaikilla, sähköt ja alusta onkin sit eri juttu.
 

pökö

Kaivo jäässä
Vs: Kyytipeli?

sulo_s sanoi:
Niin, sehän on sentään italian ihmeen kopio... siis fiat 124:sen :)
Kuka nyt enää vanhalla takavetoladalla ;) Tarkoitin uudempia etuvetoisia Ladoja, niitä virtaviivaisia...
 

VesA

In Memoriam
Vs: Kyytipeli?

Ilpisti sanoi:
Jos vähänkin vilkuilee tuonne nettiauton puolelle niin aika paljon siellä on niitä 500+tkm ajettuja saksalaisia dieseleitä, eli en nyt ihan purematta niele selityksiä hajoavista moottoreista ;D
Tottakai tuohon kilometrimäärään jotakin jo rikkoutuu mutta aina kun on kyse mekaanisesta laitteesta niin se riski on olemassa, merkistä riippumatta. Netin syövereistä löytyy kyllä tarinaa joka merkistä ja mallista puolesta ja vastaan, niitä lukemalla saa jonkinlaisen käsityksen kulkineista mutta yleensä siellä kirjoitellaan siitä 1:stä rikkoutuneesta autosta 10000ehjästä, ja ihminen on siitä hassu eläin että se yleistää välittömästi kaikki tuon merkkiset ja -malliset on huonoja autoja.

No meillä on näitä ollut jo aika monta.. vaikkapa volkkarin 5-pyttyinen 2.5TDI jota myös muissa merkeissä pellin alla on alakerrasta aika umpirautaa ja menee varmaan miljoona kilsaa.. mutta noilla 500k kilometreilä niihin on tyypillisesti jo matkan varrella laitettu kansi ja ruiskupumppu ja vaihdettu vaihdelaatikko.. koska siinä vaiheessa kun ne hajoavat auto on vielä niin kallis että 'kannattaa' kalliisti laittaa. Sehän näissä on: kalliita autoja on myös korjattu kalliisti merkkihuollossa.. halvemmat lähtevät Motonet-hoitoon ja sieltä kun ostaa toprunia tai oscaa niin auto rapistuu nopeasti. Ostin vaihteeksi jobbarilta 390000 ajetun 2004 mallisen C5 HDI sitikan, eikä siinäkään mitään huteruutta ole toistaiseksi ilmennyt.. on sillä vaan meno ylellistä VAG:n vehkeisiin verraten. Eikä mennyt pääomia kiinni paljonkaan ;D
 
T

Turska

Vieras
Vs: Kyytipeli?

Nykyautot tehdään kestämään sen 300tkm, sen jälkeen alkaa kovaa remppaa pukkaamaan.
Ennen autot tehtiin kestämään, kunnes tajuttiin ettei se ole bisnestä että kerran ostetaan. Paremmin tehdään rahaa kun myydään varaosia paljon vielä auton hankinnan jälkeen. Myös tämä ympäristöasia pistää jatkuvasti lisää teknologiaa autoihin jotka ovatkin yllättävän kalliita korjata vaikka kyseessä olisikin pelkkä päivitys. Fordin EB koneissa ei ole mitään sen kummosempia kestävyysongelmia (paitsi 1,6l taisi olla jotain palo-ongelmia USA'ssa sekä muutamia tapauksia Euroopassa) eikä TSI'ssäkään olisi niitä, jos se ketju olisi oikeanlainen. EB'ssa taisi olla hihna?

EU pakottaa valmistajat tekemään vähäpäästöisiä autoja mikä koituu siihen että lujat materiaalit siirtyy huonoihin, "ympäristöystävällisiin" materiaaleihin. Sehän on ympäristöystävällistä että moottori ei kestä 100tkm. Luonto kiittää ;D

Ennen ne parhaat moottorit tuli Nissanilta, mutta sekin oli ennen, nyt on nyt. ;)
Tuo Toyotan ja BMW'n yhteistyö taisi alkaa juuri siitä että Toyota ei saanut kestävää dieseliä kehitettyä itse. Toyotan 4D4 dieselissähän on ollut kestävyysongelmia.
 

Både

Kylmämestari
Vs: Kyytipeli?

Turska sanoi:
Nykyautot tehdään kestämään sen 300tkm, sen jälkeen alkaa kovaa remppaa pukkaamaan.
Ennen autot tehtiin kestämään, kunnes tajuttiin ettei se ole bisnestä että kerran ostetaan. Paremmin tehdään rahaa kun myydään varaosia paljon vielä auton hankinnan jälkeen. Myös tämä ympäristöasia pistää jatkuvasti lisää teknologiaa autoihin jotka ovatkin yllättävän kalliita korjata vaikka kyseessä olisikin pelkkä päivitys. Fordin EB koneissa ei ole mitään sen kummosempia kestävyysongelmia (paitsi 1,6l taisi olla jotain palo-ongelmia USA'ssa sekä muutamia tapauksia Euroopassa) eikä TSI'ssäkään olisi niitä, jos se ketju olisi oikeanlainen. EB'ssa taisi olla hihna?

EU pakottaa valmistajat tekemään vähäpäästöisiä autoja mikä koituu siihen että lujat materiaalit siirtyy huonoihin, "ympäristöystävällisiin" materiaaleihin. Sehän on ympäristöystävällistä että moottori ei kestä 100tkm. Luonto kiittää ;D

Ennen ne parhaat moottorit tuli Nissanilta, mutta sekin oli ennen, nyt on nyt. ;)
Tuo Toyotan ja BMW'n yhteistyö taisi alkaa juuri siitä että Toyota ei saanut kestävää dieseliä kehitettyä itse. Toyotan 4D4 dieselissähän on ollut kestävyysongelmia.

No ei se nyt ihan näinkään ollut..
 

Ilpisti

Vakionaama
Vs: Kyytipeli?

VesA sanoi:
No meillä on näitä ollut jo aika monta.. vaikkapa volkkarin 5-pyttyinen 2.5TDI jota myös muissa merkeissä pellin alla on alakerrasta aika umpirautaa ja menee varmaan miljoona kilsaa.. mutta noilla 500k kilometreilä niihin on tyypillisesti jo matkan varrella laitettu kansi ja ruiskupumppu ja vaihdettu vaihdelaatikko.. koska siinä vaiheessa kun ne hajoavat auto on vielä niin kallis että 'kannattaa' kalliisti laittaa. Sehän näissä on: kalliita autoja on myös korjattu kalliisti merkkihuollossa.. halvemmat lähtevät Motonet-hoitoon ja sieltä kun ostaa toprunia tai oscaa niin auto rapistuu nopeasti. Ostin vaihteeksi jobbarilta 390000 ajetun 2004 mallisen C5 HDI sitikan, eikä siinäkään mitään huteruutta ole toistaiseksi ilmennyt.. on sillä vaan meno ylellistä VAG:n vehkeisiin verraten. Eikä mennyt pääomia kiinni paljonkaan ;D

VAGinoissa on ollut noita ketju-ongelmia, laatikon tai pumpun vaihtoihin en ota kantaa, en tunne asiaa sen paremmin. Mikä noita kansia syö?
 

VesA

In Memoriam
Vs: Kyytipeli?

Ilpisti sanoi:
VAGinoissa on ollut noita ketju-ongelmia, laatikon tai pumpun vaihtoihin en ota kantaa, en tunne asiaa sen paremmin. Mikä noita kansia syö?

Enpäs tiedä mikä niissä alkaa harmittaa. Meillä meni sellaisesta johon väitettiin kansi tehdyksi ( mittarissa 430000, mutta noihin on usein mittarikin jo vaihdettu ) nokka-akseli viiteen osaan ja venttiilit solmuun.. syytä ei oikein löydetty, mutta ei näyttänyt siltä että remmikään olisi ensimmäisenä katkennut.
 

Ilpisti

Vakionaama
Vs: Kyytipeli?

Olikos noissa kiristäjän kanssa ongelmia? Etäinen muistikuva että olisin jotakin sellaista lukenut. Selittäisi kyllä nokan katkeamisen ja venttiilin, jos päässyt hyppäämään kiristimen takia.
 
P

Pähkäilijä

Vieras
Vs: Kyytipeli?

Turska sanoi:
Sehän on ympäristöystävällistä että moottori ei kestä 100tkm. Luonto kiittää ;D

Ennen ne parhaat moottorit tuli Nissanilta, mutta sekin oli ennen, nyt on nyt. ;)

Kuinkakohan monesta Nissanin King-Cabistä on kampiakseli tullut kyljestä pihalle ennen 100 tkm... Nissan ja paras moottori ainakin 4x4 pick upeissa on koomista liittää samaan tekstiin :D
 

Både

Kylmämestari
Vs: Kyytipeli?

Pähkäilijä sanoi:
Kuinkakohan monesta Nissanin King-Cabistä on kampiakseli tullut kyljestä pihalle ennen 100 tkm... Nissan ja paras moottori ainakin 4x4 pick upeissa on koomista liittää samaan tekstiin :D

Mites 4x4 Hiluxin 2,4D?Kesti vain noin 1000000km
 

pökö

Kaivo jäässä
Vs: Kyytipeli?

Tuo tojotan 2,4 litran diesel (+ muu vetolinja) on erittäin kestävän koneen maineessa, eikä varmaan suotta. Ameriikassa hiluxiin sai aikoinaan muutossarjoja joissa tojon diesel korvattiin tehokkaalla V8 bensakokkareella, jenkit kutsui tojon vaihteistoa ja perää silloin sanoilla "bullet proof" kun eivät saaneet niitä runnottua rikki.
 
P

Pähkäilijä

Vieras
Vs: Kyytipeli?

Både sanoi:
Mites 4x4 Hiluxin 2,4D?Kesti vain noin 1000000km

2000 luvun alkupuolen 2.5 TDI koneet Nissanilta poikivat yksi toisensa jälkeen kun kiertokanki tuli kyljestä pellolle...
 

repomies

Hyperaktiivi
Vs: Kyytipeli?

VesA sanoi:
Ostin vaihteeksi jobbarilta 390000 ajetun 2004 mallisen C5 HDI sitikan, eikä siinäkään mitään huteruutta ole toistaiseksi ilmennyt.. on sillä vaan meno ylellistä VAG:n vehkeisiin verraten. Eikä mennyt pääomia kiinni paljonkaan ;D

Ei taatusti syönyt tosiaan pääomia tuollainen. Mutta se on sitikka, ja niistä on tunnetusti sanomista:
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/peugeotin-ja-citroenin-etuakselistolle-uudet-katsastusohjeet
 

nackerton

Vakionaama
Vs: Kyytipeli?

Turska sanoi:
Tuo Toyotan ja BMW'n yhteistyö taisi alkaa juuri siitä että Toyota ei saanut kestävää dieseliä kehitettyä itse. Toyotan 4D4 dieselissähän on ollut kestävyysongelmia.

Kyllä myös dieseleihin tulevaisuudessa osuvat päästömääräykset vaikuttivat. Toyotallahan on vahvistuva hybridipuoli, näkivät varmaan viisaammaksi siirtää paukkuja niiden lisäkehitykseen.
 

My.Ai.Hu

Vakionaama
Vs: Kyytipeli?

NO NIIN kommentti noihin patonkeihin.
itsellä on ollut yksi patonki joka kesti hyvin reilu 250kiloo
siihen asti söi pyöränlaakereita enemmän kuin öljyä... loppuun asti
loppu tuli nopeasti 280k rikki ja sitten alkoi.
koko patonki pehmeni... kaikki.. ihan kaikki vielä viimeisenä aamunakin laitoin pikkasen naftaa lisää niin mittarit+ajotietokone ei reAGOINUT
mitenkään.
vaihdettiin pornokaaraan jolla päästiin 200kiloon ilman ongelmia eikä ole mahdollisuutta odotella niitä vikoja.
 

pökö

Kaivo jäässä
Vs: Kyytipeli?

Muutama patonki on talossa ollut, ei tosin noin vähän ajettuja kun jo ostohetkellä on ollut satatuhatta enempi klasissa. Aina ne vaan eteenpäin vie vaikka kaikki niitä haukkuu. Noissa on semmoinen juttu että kun tankkaa auton ollessa käynnissä niin polttoaine mittari ja ajotietis en noteeraa että tankissa aine lisääntyy, eli sammuta auto tankilla ollessasi.
Nuo kun on ajoon tehty niin ne ei käsitä miksi ajossa tankki täyttyy.

Mikä on tuo pornokaara?
 

My.Ai.Hu

Vakionaama
Vs: Kyytipeli?

pökö sanoi:
Tuo tojotan 2,4 litran diesel (+ muu vetolinja) on erittäin kestävän koneen maineessa, eikä varmaan suotta. Ameriikassa hiluxiin sai aikoinaan muutossarjoja joissa tojon diesel korvattiin tehokkaalla V8 bensakokkareella, jenkit kutsui tojon vaihteistoa ja perää silloin sanoilla "bullet proof" kun eivät saaneet niitä runnottua rikki.
jep tunnttu juttu ett' hojo kesti... paremmin kuin esin volkkali
mautta samalla hiluuksia ja higacea joutu ajamaan kirjaimellisesti.

aikoinaan armeijassa sai kokeilla kaikkea,panssarivaunuja ei päässy testaamaan..
pakuista ajettavuudessa kärjessä oli volkkali silloin... nooh häänillä oli uaz mutta maastossa kaikki oli toisin. transintti hyi v***u. mielummin gaz.
Myöskin on tullut reivattua maastureiden isää lantikkaa .. ja 50-luvun saksalaisia mukaillen ainoa tehostin oli iso ruori. Seutaavia oli joskus rocky ja huh huh... ei ikinä..kunnes tuli patrol. jne jne.
valitettavasti jiponialaiset tulee perässä tekniikassa ja ajettavuudessa.
sekä kehityksessäettä ettäajettavuudessa vaha kunnon copy/paste mitä tekussa harjoitettiin ei vlttämättä toimi isossa muailmassa
 

pökö

Kaivo jäässä
Vs: Kyytipeli?

Saitko kummastakaan suunnasta ;D?
Saabissa ei sitten ole mitään pornoa, jos se on se "pornokaara".
 

VesA

In Memoriam
Vs: Kyytipeli?

repomies sanoi:
Ei taatusti syönyt tosiaan pääomia tuollainen. Mutta se on sitikka, ja niistä on tunnetusti sanomista:
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/peugeotin-ja-citroenin-etuakselistolle-uudet-katsastusohjeet

Joo.. siellä oli patonkiviritys joka ylitti katsastusmiehen ymmärryksen: http://www.trafi.fi/filebank/a/1337778115/ac2302ebdc744a65079ff425dca75f8e/9745-CITROEN_FRIP-nivelen_tarkastusohje.pdf

Auto on kyllä senverran painava että varmaan se noita niveliä syö.. näitä nivelensyöjiä on valitettavasti ollut vähän joka merkillä ( Saksan katsastustilastoista voi katsella alustan takia hylättyjä ) , mutta eipähän tuollaista varmaan kauan vaihda, puolen tunnin homma luulisin.
 

My.Ai.Hu

Vakionaama
Vs: Kyytipeli?

pökö sanoi:
Saabissa ei sitten ole mitään pornoa, jos se on se "pornokaara".

pornosta en tiedä mutta hel****n mukava ja kiva ajaa.
hyvät valot ja kyllä sille kilometrit kelpas.
asiaa kuvas parhaiten kun laitoin pikku sittiäisen aikoinaan
käymään snadissa sillä.. poika tuli takas hymy oli leveempi kuin korvasta korvaan.
ei se vielä mitään.. tuossa vaihdettiin pimmeriin niin kommentoin että on huonot valot nyt ja onnettomat reteot.. poika totes molempiin että "HEI SE Oli SAAB" että kommenttina 2kymppiseltä
by tö vei siina oli yksi unohdetuista eurooppalainen kiisselin valmistaja eli hiivatti.
tekee myös oppelille ja gm;lle kiisselit
 
T

Turska

Vieras
Vs: Kyytipeli?

Tuon King Cabin ongelmana olikin se suunnitteluvirhe, joka sitten kostautuikin kalliilla tavalla.
Lähinnä tarkoitin Nissanin ikiliikkujia Almeraa ja Sunnya ;D Maximassakin on ihan kestävä moottori, mutta automaattivaihteisto lahos meillä 170tkm kohdalla. Vaihteisto-ongelmia Nissanilla on muutenkin ollut.
Tietysti Toyotalla on niitä hyviäkin moottoreita ollut, paitsi että siihen se onkin jäänyt: ne ovat jämähtäneet sinne vanhaan 90-luvun aikaan. Täytyisi pysyä perässä kehityksessä siinä missä muutkin ovat. Jokaisella on oma automaku, muhun ei Toyota ole koskaan iskenyt sen kummosemmin :)
 

pökö

Kaivo jäässä
Vs: Kyytipeli?

My.Ai.Hu sanoi:
by tö vei siina oli yksi unohdetuista eurooppalainen kiisselin valmistaja eli hiivatti.
tekee myös oppelille ja gm;lle kiisselit
SAAPPI ei sitten ole dieseleitä tehnyt itselleen eikä varsikaan muille jos sitä tarkoitat.
Saapit liikkuu juuri GM ja Fiatin nakuilla, omia nakuja ei ole.
 

Både

Kylmämestari
Vs: Kyytipeli?

pökö sanoi:
SAAPPI ei sitten ole dieseleitä tehnyt itselleen eikä varsikaan muille jos sitä tarkoitat.
Saapit liikkuu juuri GM ja Fiatin nakuilla, omia nakuja ei ole.

Itse asiassa Saabilla oli ainakin jossakin vaiheessa Isuzun valmistama dieselmoottori,jossa tyyppivikana oli sylnteriputkien vajoaminen..korjauskustannukset VAIVAISET 7000-10000€
 

My.Ai.Hu

Vakionaama
Vs: Kyytipeli?

pökö sanoi:
SAAPPI ei sitten ole dieseleitä tehnyt itselleen eikä varsikaan muille jos sitä tarkoitat.
Saapit liikkuu juuri GM ja Fiatin nakuilla, omia nakuja ei ole.

ähä ähä voisiko painottaa
My.Ai.Hu sanoi:
by tö vei siina oli yksi unohdetuista eurooppalainen kiisselin valmistaja eli hiivatti.
tekee myös oppelille ja gm;lle kiisselit

niin se vaan on että hiivatti tekee kiisseliä joka kelpaa sekä GM:lle ja sen mukana obelixille. joku mainitsi tuon izutsu/opel jutun.. tais tulla gm :n mukana enne hiivattia
 

pökö

Kaivo jäässä
Vs: Kyytipeli?

Både sanoi:
Itse asiassa Saabilla oli ainakin jossakin vaiheessa Isuzun valmistama dieselmoottori,jossa tyyppivikana oli sylnteriputkien vajoaminen..korjauskustannukset VAIVAISET 7000-10000€
Ja se kone oli ilmeisesti 3,0 V6, jota myös ooppeleissa korjattiin kalliisti?
 

Ilpisti

Vakionaama
Vs: Kyytipeli?

Ei tuo Tojoloota ole koskaan ollut tekniikan edelläkävijä, paitsi nyt hsd, mutta ne on tehnyt Yleensä kestävää kalustoa, joka sitten on sitä vanhahtavaa hyväksi havaittua. Huomasin Hondan kohdalla saman, esim automaattia saa Hondalta vain ja ainoastaan perinteisellä tekniikalla. Tiedä sitten onko se hyvä vai paha...
 

pökö

Kaivo jäässä
Vs: Kyytipeli?

My.Ai.Hu sanoi:
ähä ähä voisiko painottaa
niin se vaan on että hiivatti tekee kiisseliä joka kelpaa sekä GM:lle ja sen mukana obelixille. joku mainitsi tuon izutsu/opel jutun.. tais tulla gm :n mukana enne hiivattia
Sun kannattaa varmaan olla ryyppäämättä vähän aikaa ja sitten vasta alat kirjoitella selvänä? Jookos?
 
T

Turska

Vieras
Vs: Kyytipeli?

Kieltämättä jutut alkaa mennä jo sille puolelle ettei enää pysy kärryillä kukaan.. ;D

Tuohon laatuun en niinkään takaisi sanoja, vikoja on kaikissa autoissa. Tällä viikolla Toyotalla "taas" 2 uutta takaisinkutsua: 1,9 milj ja 260t kpl. Tiedän kyllä että muillakin merkeillä on meneillään takaisinkutsuja, mutta ei taida ihan näin arkipäivää muilla olla. Laatuasioista on kuitenkin turha kinastella, toiset voivat ostaa vähänajetun mutta ra**skatun yksilön jossa kaikki on rempallaan, sitten se autohan onkin täysi susi hänen mielestään vaikka km olisikin vähän.. Yleensä se suurin vika on kuskissa eikä autossa.
 

ZONS

Mitsubishi Electric MSZ-FD25VA
Vs: Kyytipeli?

My.Ai.Hu sanoi:
"suap eest suap takkoo"
Sawolaeine seksiaato:
Suap eestä ja suap takkoo - suap molemmilta kuppeilta ;)

Wua kävimpä Nolla-pelin, Sorsan... Corsan koeajamassa ja jäätieolosuhteissa, missä oli rosoa, pintasohjoa, vettä ja vähän lunta sekä pientä röykkelillöä. Oli pikkuhaastavissa olosuhteissa asiallinen ajettava. Paljon parempi kuin kulahtanut kenguruni. Ajovakaus ja ajolinjassa pysyminen olivat aivan eri planeetalta Stepway'hin nähden. Webasto vain on ihan käsittämättömän kallis (reilust yli 10% lisää auton hintaan).

Koeajamani siis Corsa (Active):
http://www.opel.fi/vehicles/opel-valikoima/autot/corsa-3-ovinen/mallit/saatavilla-olevat-mallit.html

Nyt olisi hyvä kuulla kritiikkiä, "haukkuja" ja miks'ei kehujakin - kannattaako meikeläisen pitää tuota kisassa mukana:
http://www.opel.fi/vehicles/opel-valikoima/vans/corsa_van/index.html
 

My.Ai.Hu

Vakionaama
Vs: Kyytipeli?

ZONS sanoi:
Sawolaeine seksiaato:
Suap eestä ja suap takkoo - suap molemmilta kuppeilta ;)

Wua kävimpä Nolla-pelin, Sorsan... Corsan koeajamassa ja jäätieolosuhteissa, missä oli rosoa, pintasohjoa, vettä ja vähän lunta sekä pientä röykkelillöä. Oli pikkuhaastavissa olosuhteissa asiallinen ajettava. Paljon parempi kuin kulahtanut kenguruni. Ajovakaus ja ajolinjassa pysyminen olivat aivan eri planeetalta Stepway'hin nähden. Webasto vain on ihan käsittämättömän kallis (reilust yli 10% lisää auton hintaan).

Koeajamani siis Corsa (Active):
http://www.opel.fi/vehicles/opel-valikoima/autot/corsa-3-ovinen/mallit/saatavilla-olevat-mallit.html

Nyt olisi hyvä kuulla kritiikkiä, "haukkuja" ja miks'ei kehujakin - kannattaako meikeläisen pitää tuota kisassa mukana:
http://www.opel.fi/vehicles/opel-valikoima/vans/corsa_van/index.html

iyse mallista ei sen enempiä tietoja mutta OPEL
on parantanut laatuaa huimasti ja insignia on saksalaisissa tiastoissa
luotettavimpia autoja
 

ZONS

Mitsubishi Electric MSZ-FD25VA
Vs: Kyytipeli?

Ehdin jo skipata Kian, mutta... maavara kuitenkin se 15cm...

Mitä kokemuksia / tietoja, yms. tästä?

Kia cee´d 1,4 CRDi ISG LX 5D EcoDynamics

http://ekoake.autoalanverkkopalvelu.fi/auton-tiedot/72413

http://www.delta.fi/Etusivu/Mallit/ceed/Tekniikka/tabid/273/Default.aspx

Takuu jokatapauksessa 3v,
mutta muutta muuten 7v tai 150'000 (kumpi ennemmin täyttyy).
Puhkiruostumattomuustakuu 12v
 

VesA

In Memoriam
Vs: Kyytipeli?

ZONS sanoi:
Ehdin jo skipata Kian, mutta... maavara kuitenkin se 15cm...

Mitä kokemuksia / tietoja, yms. tästä?

Kia cee´d 1,4 CRDi ISG LX 5D EcoDynamics

http://ekoake.autoalanverkkopalvelu.fi/auton-tiedot/72413

http://www.delta.fi/Etusivu/Mallit/ceed/Tekniikka/tabid/273/Default.aspx

Takuu jokatapauksessa 3v,
mutta muutta muuten 7v tai 150'000 (kumpi ennemmin täyttyy).
Puhkiruostumattomuustakuu 12v

Kiat taitavat toimia.. mutta joskusmuinoin kun sellaista harkitsin niiden pitkän takuun ehtona oli tiheästi toistuvan merkkihuollon omien palvelujen käyttö.. jossa oli varmaan joku IVT-tyyppinen vakuutus huollon hinnassa, takuu olisi tullut tosikalliiksi 7 vuoden aikana. On niissäkin ollut omat kummalliset tyyppivikansa joita en vanhana tietona ala tässä muistelemaan, kannattaa tarkistaa.
 
Back
Ylös Bottom