Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
pökö sanoi:Täytynee hommata Lada, se ei ilmeisesti ole kompuksessa kovin monen (länsi)auton kanssa![]()
Kuka nyt enää vanhalla takavetoladallasulo_s sanoi:Niin, sehän on sentään italian ihmeen kopio... siis fiat 124:sen![]()
pökö sanoi:Kuka nyt enää vanhalla takavetoladallaTarkoitin uudempia etuvetoisia Ladoja, niitä virtaviivaisia...

Ilpisti sanoi:Jos vähänkin vilkuilee tuonne nettiauton puolelle niin aika paljon siellä on niitä 500+tkm ajettuja saksalaisia dieseleitä, eli en nyt ihan purematta niele selityksiä hajoavista moottoreista
Tottakai tuohon kilometrimäärään jotakin jo rikkoutuu mutta aina kun on kyse mekaanisesta laitteesta niin se riski on olemassa, merkistä riippumatta. Netin syövereistä löytyy kyllä tarinaa joka merkistä ja mallista puolesta ja vastaan, niitä lukemalla saa jonkinlaisen käsityksen kulkineista mutta yleensä siellä kirjoitellaan siitä 1:stä rikkoutuneesta autosta 10000ehjästä, ja ihminen on siitä hassu eläin että se yleistää välittömästi kaikki tuon merkkiset ja -malliset on huonoja autoja.


Aika ilmeisesti kultaa muistot autojen keston ja nissanin savuttavien moottorien kohdalla.Turska sanoi:Ennen autot tehtiin kestämään
Turska sanoi:Nykyautot tehdään kestämään sen 300tkm, sen jälkeen alkaa kovaa remppaa pukkaamaan.
Ennen autot tehtiin kestämään, kunnes tajuttiin ettei se ole bisnestä että kerran ostetaan. Paremmin tehdään rahaa kun myydään varaosia paljon vielä auton hankinnan jälkeen. Myös tämä ympäristöasia pistää jatkuvasti lisää teknologiaa autoihin jotka ovatkin yllättävän kalliita korjata vaikka kyseessä olisikin pelkkä päivitys. Fordin EB koneissa ei ole mitään sen kummosempia kestävyysongelmia (paitsi 1,6l taisi olla jotain palo-ongelmia USA'ssa sekä muutamia tapauksia Euroopassa) eikä TSI'ssäkään olisi niitä, jos se ketju olisi oikeanlainen. EB'ssa taisi olla hihna?
EU pakottaa valmistajat tekemään vähäpäästöisiä autoja mikä koituu siihen että lujat materiaalit siirtyy huonoihin, "ympäristöystävällisiin" materiaaleihin. Sehän on ympäristöystävällistä että moottori ei kestä 100tkm. Luonto kiittää
Ennen ne parhaat moottorit tuli Nissanilta, mutta sekin oli ennen, nyt on nyt.
Tuo Toyotan ja BMW'n yhteistyö taisi alkaa juuri siitä että Toyota ei saanut kestävää dieseliä kehitettyä itse. Toyotan 4D4 dieselissähän on ollut kestävyysongelmia.
VesA sanoi:No meillä on näitä ollut jo aika monta.. vaikkapa volkkarin 5-pyttyinen 2.5TDI jota myös muissa merkeissä pellin alla on alakerrasta aika umpirautaa ja menee varmaan miljoona kilsaa.. mutta noilla 500k kilometreilä niihin on tyypillisesti jo matkan varrella laitettu kansi ja ruiskupumppu ja vaihdettu vaihdelaatikko.. koska siinä vaiheessa kun ne hajoavat auto on vielä niin kallis että 'kannattaa' kalliisti laittaa. Sehän näissä on: kalliita autoja on myös korjattu kalliisti merkkihuollossa.. halvemmat lähtevät Motonet-hoitoon ja sieltä kun ostaa toprunia tai oscaa niin auto rapistuu nopeasti. Ostin vaihteeksi jobbarilta 390000 ajetun 2004 mallisen C5 HDI sitikan, eikä siinäkään mitään huteruutta ole toistaiseksi ilmennyt.. on sillä vaan meno ylellistä VAG:n vehkeisiin verraten. Eikä mennyt pääomia kiinni paljonkaan![]()
Ilpisti sanoi:VAGinoissa on ollut noita ketju-ongelmia, laatikon tai pumpun vaihtoihin en ota kantaa, en tunne asiaa sen paremmin. Mikä noita kansia syö?
Turska sanoi:Sehän on ympäristöystävällistä että moottori ei kestä 100tkm. Luonto kiittää
Ennen ne parhaat moottorit tuli Nissanilta, mutta sekin oli ennen, nyt on nyt.![]()
Pähkäilijä sanoi:Kuinkakohan monesta Nissanin King-Cabistä on kampiakseli tullut kyljestä pihalle ennen 100 tkm... Nissan ja paras moottori ainakin 4x4 pick upeissa on koomista liittää samaan tekstiin![]()
Både sanoi:Mites 4x4 Hiluxin 2,4D?Kesti vain noin 1000000km
VesA sanoi:Ostin vaihteeksi jobbarilta 390000 ajetun 2004 mallisen C5 HDI sitikan, eikä siinäkään mitään huteruutta ole toistaiseksi ilmennyt.. on sillä vaan meno ylellistä VAG:n vehkeisiin verraten. Eikä mennyt pääomia kiinni paljonkaan![]()
Turska sanoi:Tuo Toyotan ja BMW'n yhteistyö taisi alkaa juuri siitä että Toyota ei saanut kestävää dieseliä kehitettyä itse. Toyotan 4D4 dieselissähän on ollut kestävyysongelmia.
jep tunnttu juttu ett' hojo kesti... paremmin kuin esin volkkalipökö sanoi:Tuo tojotan 2,4 litran diesel (+ muu vetolinja) on erittäin kestävän koneen maineessa, eikä varmaan suotta. Ameriikassa hiluxiin sai aikoinaan muutossarjoja joissa tojon diesel korvattiin tehokkaalla V8 bensakokkareella, jenkit kutsui tojon vaihteistoa ja perää silloin sanoilla "bullet proof" kun eivät saaneet niitä runnottua rikki.
repomies sanoi:Ei taatusti syönyt tosiaan pääomia tuollainen. Mutta se on sitikka, ja niistä on tunnetusti sanomista:
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/peugeotin-ja-citroenin-etuakselistolle-uudet-katsastusohjeet
aina ja kahestpökö sanoi:Saitko kummastakaan suunnasta?
Saabissa ei sitten ole mitään pornoa, jos se on se "pornokaara".
pökö sanoi:Saabissa ei sitten ole mitään pornoa, jos se on se "pornokaara".
Maximassakin on ihan kestävä moottori, mutta automaattivaihteisto lahos meillä 170tkm kohdalla. Vaihteisto-ongelmia Nissanilla on muutenkin ollut.SAAPPI ei sitten ole dieseleitä tehnyt itselleen eikä varsikaan muille jos sitä tarkoitat.My.Ai.Hu sanoi:by tö vei siina oli yksi unohdetuista eurooppalainen kiisselin valmistaja eli hiivatti.
tekee myös oppelille ja gm;lle kiisselit
pökö sanoi:SAAPPI ei sitten ole dieseleitä tehnyt itselleen eikä varsikaan muille jos sitä tarkoitat.
Saapit liikkuu juuri GM ja Fiatin nakuilla, omia nakuja ei ole.
pökö sanoi:SAAPPI ei sitten ole dieseleitä tehnyt itselleen eikä varsikaan muille jos sitä tarkoitat.
Saapit liikkuu juuri GM ja Fiatin nakuilla, omia nakuja ei ole.
My.Ai.Hu sanoi:by tö vei siina oli yksi unohdetuista eurooppalainen kiisselin valmistaja eli hiivatti.
tekee myös oppelille ja gm;lle kiisselit
Ja se kone oli ilmeisesti 3,0 V6, jota myös ooppeleissa korjattiin kalliisti?Både sanoi:Itse asiassa Saabilla oli ainakin jossakin vaiheessa Isuzun valmistama dieselmoottori,jossa tyyppivikana oli sylnteriputkien vajoaminen..korjauskustannukset VAIVAISET 7000-10000€
Sun kannattaa varmaan olla ryyppäämättä vähän aikaa ja sitten vasta alat kirjoitella selvänä? Jookos?My.Ai.Hu sanoi:ähä ähä voisiko painottaa
niin se vaan on että hiivatti tekee kiisseliä joka kelpaa sekä GM:lle ja sen mukana obelixille. joku mainitsi tuon izutsu/opel jutun.. tais tulla gm :n mukana enne hiivattia
why why why näin on kivempaapökö sanoi:Sun kannattaa varmaan olla ryyppäämättä vähän aikaa ja sitten vasta alat kirjoitella selvänä? Jookos?
kuis ite monta kerkesit naatiskella ???En ainuttakaan.My.Ai.Hu sanoi:why why why näin on kivempaakuis ite monta kerkesit naatiskella ???

My.Ai.Hu sanoi:"suap eest suap takkoo"

Sawolaeine seksiaato:My.Ai.Hu sanoi:"suap eest suap takkoo"
ZONS sanoi:Sawolaeine seksiaato:
Suap eestä ja suap takkoo - suap molemmilta kuppeilta
Wua kävimpä Nolla-pelin, Sorsan... Corsan koeajamassa ja jäätieolosuhteissa, missä oli rosoa, pintasohjoa, vettä ja vähän lunta sekä pientä röykkelillöä. Oli pikkuhaastavissa olosuhteissa asiallinen ajettava. Paljon parempi kuin kulahtanut kenguruni. Ajovakaus ja ajolinjassa pysyminen olivat aivan eri planeetalta Stepway'hin nähden. Webasto vain on ihan käsittämättömän kallis (reilust yli 10% lisää auton hintaan).
Koeajamani siis Corsa (Active):
http://www.opel.fi/vehicles/opel-valikoima/autot/corsa-3-ovinen/mallit/saatavilla-olevat-mallit.html
Nyt olisi hyvä kuulla kritiikkiä, "haukkuja" ja miks'ei kehujakin - kannattaako meikeläisen pitää tuota kisassa mukana:
http://www.opel.fi/vehicles/opel-valikoima/vans/corsa_van/index.html
ZONS sanoi:Ehdin jo skipata Kian, mutta... maavara kuitenkin se 15cm...
Mitä kokemuksia / tietoja, yms. tästä?
Kia cee´d 1,4 CRDi ISG LX 5D EcoDynamics
http://ekoake.autoalanverkkopalvelu.fi/auton-tiedot/72413
http://www.delta.fi/Etusivu/Mallit/ceed/Tekniikka/tabid/273/Default.aspx
Takuu jokatapauksessa 3v,
mutta muutta muuten 7v tai 150'000 (kumpi ennemmin täyttyy).
Puhkiruostumattomuustakuu 12v