Lämmittääkö Einhell pakkasella?

A

Anonymous

Vieras
Miten nyt ilmojen viilennyttyä, pelaakos "halpalaitteet" eli esimerkiksi Einhellin itseasennettavat mallit?

A

Anonymous

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Anonymous sanoi:
Miten nyt ilmojen viilennyttyä, pelaakos "halpalaitteet" eli esimerkiksi Einhellin itseasennettavat mallit?

Ainakin -6 asteeseen lämmittää hyvin.

H

Hemmo

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Einhell

Ei toimi yli -6 pakkasella.
Tai oikeastaan toimii, mutta pihisee ja puhisee kuumasulatuksella niin, ettei vaimon ääntä kuule. :D

Kokeiltu kolme eri konetta, kaikissa pakkasella ongelmia.

Ovat ns. välikausi lämmittimiä. Viilennystoiminta on ok.

K

kuuraukko

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
nyt kun ultimatesta on löytynyt "säädöt" kohdalleen, niin hienosti riittää lämmintä ja nyt sulatus toimii. tämä kone on mökillä ja omakotitalossamme on panasonic, on/off-malli niin tuntuu melkeinpä näillä keleillä paremmin ultimatesta irtoavan tehoa!! ei uskoisi kaikkien alkuhankaluuksien jälkeen!!

K

kuuraukko

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
sisälämpötilasetus täytyy olla vähintään 24-astetta, muutoin ei kuumakaasu sulatusta tapahdu.liian lämmintä vain meinaa olla. samoin lämpötila-anturit ovat nyt samoilla paikoilla kuin tuossa panasonicissa. sulatus tosiaan ei toimi ollenkaan alemmilla asetuksilla, ihmevekotin mutta, kyllä nyt lämmintä riittää!

T

teukka

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Minulla lienee se Luxus samaa rotua. Olen aina pitänyt asetuksen vähintäin 24 asteessa, eikä ole ollut ongelmia.

Tuo lämpötila-asetus sinänsä voi olla ihan mitä tahansa. Sillä ei ole kauheasti tekemistä itse laitteen hyvyyden kanssa. Se on niinkuin joku auton mittari, joka näyttää suurinpiirtein.

On tullut esiin jo muutaman kerran eräs heikkous: näiden laitteiden tietoja ja manuaaleja ei ole saatavissa. Mm. valojen vilkutuksella on aina sanoma, joka pitäisi tietää, mutta....

Vaillinaisten käyttöohjeiden suomennuksissakin on virheitä.

K

kuuraukko

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
tosiaankin tuo ultimate on mökillä ja siellä nopea lämpiäminen ja tasaisuus (korkea tila) on tärkeintä.mökkiä ei pidetä koko talvea lämpimänä! ja kolme viikonloppua tappelin tuon kanssa, kokeilin kaikkia mahdollisia asetuksia ja sulattelin konetta, kyllä hermot meinasi mennä. kauppahan oli tarkoitus purkaa, mutta kun sitä selvittelin niin minulle olisi kauppahinnasta jäänyt kulujen jälkeen vajaa satanen näppiin, itse konehan maksoi vajaat 300€. kulutusmittari näytti 6-8 kw-vuorokaudessa ulkolämpö 0 ja -5 asteen välillä, mitattu nyt kun laite toimii, 3-vrk jakso.

V

vesku300

Vieras
kuuraukko sanoi:
tosiaankin tuo ultimate on mökillä ja siellä nopea lämpiäminen ja tasaisuus (korkea tila) on tärkeintä.mökkiä ei pidetä koko talvea lämpimänä! ja kolme viikonloppua tappelin tuon kanssa, kokeilin kaikkia mahdollisia asetuksia ja sulattelin konetta, kyllä hermot meinasi mennä. kauppahan oli tarkoitus purkaa, mutta kun sitä selvittelin niin minulle olisi kauppahinnasta jäänyt kulujen jälkeen vajaa satanen näppiin, itse konehan maksoi vajaat 300€. kulutusmittari näytti 6-8 kw-vuorokaudessa ulkolämpö 0 ja -5 asteen välillä, mitattu nyt kun laite toimii, 3-vrk jakso.

onko sulla ultimate 7 ? mulla on autotallissa ultimate 7 nyt on -13* pakkasta onko sullakin niin kun sulatus menee päälle se sulattaa nopeasti mutta kennon alareunaan jää noin 10cm jäätä alhaalta ylös päin asteita mulla on minimi +18* päällä ja sähköä menee noin 20kw vuorokaudessa ei ole muuta lämmitystä olemassa kulutus mittari näytää noin 600 -700w kone on nyt ollut kytkettynä noin 3 vuorokautta

K

kuuraukko

Vieras
kyllä sinne alareunaan jää noin 1-5 sentin kerros jäätä, sulatus tapahtuu reilun tunnin välein ja kestää noin 15-minuuttia. tuo pieni kulutus mökillä johtuu varaavasta takka-uunista jota lämmitetään mokillä ollessa päivittäin. viikolla näkyy kulutus olevan noin 15 kw vuorokaudessa! pakkanen on pysytellyt tuossa -5 asteessa, ja ultimate 7 on käytössä. mulla kulutusmittari näytti vajaata 800 w pumpun pyöriessä ja 30w kun pummpu ei pyöri!

Back
Ylös Bottom