Lämmityskalvo vai kaapeli kaakelin alle?

lmfmis

Vakionaama
Uutta kylppäriä pukkaa.

Haluaisin lämpimät pyyhkeet, mutta en rumia pyyhekuivaimia.

Pyyhkeiden ripustuskohdan alle seinälle tulee kaakeli. Sen alle voisi laittaa lämmityskalvon niin että seinä kuumenisi pyyhkeiden kohdalta.

Tilaaa 0,5m2...tähän sais 100w lämpökalvoa. Voisi riittääkin.

Sitten tilaa jyrsimällä saisi lämmityskaapeliakin.

Kokemuksia?

Mikki

Hyperaktiivi
Ihan vinkeä ajatus. Mutta mietin sitä että tuleeko laattoihin lämpölaajenemista mikä voisi joko saumoja tai itse laattoja halkoa.

Jotta pyyhkeet lämpenisi, pitää sen 0,5m2 tilan lämmetä tosi reilusti. Ja sen ympärillä kun ei ole lämmitystä, lämpenee seinä epätasaisesti.

Voi olla aika teoreettinen ongelma toki.

pökö

Kaivo jäässä
Ihan vinkeä ajatus. Mutta mietin sitä että tuleeko laattoihin lämpölaajenemista mikä voisi joko saumoja tai itse laattoja halkoa.
Laatat kestää takoissa ja uuneissa, kai tuossa pyyhejutussakin.

Itse laittaisin sähköisen rättipatterin

pökö

Kaivo jäässä
Olen itse aikeissa laittaa pyyhepatterin jotta kesälläkin saa kuivaksi. Täytyisi vaan päästä ajatuksista tekoihin.

Tifo

Vakionaama
Tuollainen?
Toi ei käy liimattavaksi laatan alle. Se on uivaan rakenteeseen.
Laittaisin ohuen saneerauskaapelin ja kun sen pitää olla kaunis niin lämmitetty alue mosaiikilla laatoittaen.

MetaX

Aktiivinen jäsen
Meillä on takka kylppärin seinää vasten. Kuivuu pyyhkeet hyvin kun takkaa lämmitää 😅 Ei tosin toimi kesällä hyvin..

hiksi

Aktiivinen jäsen
Takana ilmeisesti kiviseinä? Laittaisin varuiksi esim kahden laatan leveydeltä alhaalta ylös asti lämmitettynä, keskellä seinää neliö äkkiseltään kyllä kuulostaa siltä että voi joskus irrota tai ainakin saumat murtua. Saneerauskaapeli tosiaan menee tosi pieneen roiloon jossei jaksa joko seinää tasottaa muutamaa milliä

lmfmis

Vakionaama
Takana ilmeisesti kiviseinä? Laittaisin varuiksi esim kahden laatan leveydeltä alhaalta ylös asti lämmitettynä, keskellä seinää neliö äkkiseltään kyllä kuulostaa siltä että voi joskus irrota tai ainakin saumat murtua. Saneerauskaapeli tosiaan menee tosi pieneen roiloon jossei jaksa joko seinää tasottaa muutamaa milliä

Takana villa, eli pystyy upottamaan näppärästi. Paksumpikin kaapeli mahtuis...

Ja - ei - pyyhkeet ei voi laittaa kaappiin :rolleyes:

Saksassa on kyllä sellaisia pyyhkeenlämmityspönttöjä käytössä, mutta ihan overkill.

Arisoft

Hyperaktiivi
Tämä kuulostaa kuin yrittäisi keksiä, mikä on tehottomin tapa lämmittää pyyhe. Eikös ne lämmittimet, joissa pyyhe roikkuu vapaana ilmatilassa, ole tarkoitettu pyyhkeen kuivaamiseen? Eihän se pyyhe edes pysy lämpimänä kuin joitain sekunteja sen jälkeen kun se on otettu lämmityksestä käyttöön.

Tifo

Vakionaama
Itse olen miettinyt myös jos laittaisi olohuoneen ikkunaseinälle seinälämmityksen noin puoli metriä korkeana. Lattialämmitystä ei ole ja jossain vaiheessa nappasin ikkunoiden alla olevat patterit pois. Listalämmitystä olen myös miettinyt.

Back
Ylös Bottom