J
jule-
Vieras
Olen tässä yrittänyt pähkäillä IVT:n esitteessä esitettyjä taulukoita ja niiden suhteellisuutta keskenään.
Otetaan aluksi esimerkki joka lukee Konsumentverketin testistä.
Suuri COP 5,1 lämpötilassa +7°C , osakuorma.
Ottoteho 450W, lämmitysteho 2300W.
Tämä on yhtä kuin 2.3kW/0.45 = 5.1 OK
Taulukon mukaan +7°C:ssa:
Kompressoriteho 50% COP 5.1 , lämmitysteho 2.3kW = 2.3/5.1= 450W
Kompressoriteho 75% COP 4.2 , lämmitysteho 3.5kW = 3.5/4.2= 833W
Kompressoriteho 100% COP 3.4 , lämmitysteho 4.7kW = 4.7/3.4= 1382W
Tyyppikilvessä maximi ottoteho 1800W , esitteessä 1700W ja omasta kokemuksesta ~1500W.
450W*2=900W=100% , 1400W/2=700W=50%.
Onko tässä joku juju miksi tehot eivät mene yksiin. Lähinnä tuntuu heittoa olevan tuossa prosenttuaalisessa osassa.
Onko prosentit pyöristetty karkeasti?
Onko kompressoriteho siis eri kuin ottoteho? Ottotehossahan ovat kaikki muukin elektroniikka mukana , kuten tuulettimet.
Hämäävintä on , että mainittu ottoteho on sama kuin 50% kompressoritehon lukemat.
+2°C Kompressoriteho 50% COP 3.5 , lämmitysteho 1.6kW = 1.6/3.5= 457W
+2°C Kompressoriteho 100% COP 2.9 , lämmitysteho 3.5kW = 3.5/2.9= 1206W
-7°C Kompressoriteho 100% COP 2.7 , lämmitysteho 3.2kW = 3.2/2.7= 1185W
-15°C Kompressoriteho 100% COP 2.3 , lämmitysteho 2.5kW = 2.5/2.3= 1086W
-18°C Kompressoriteho 100% COP 2.1 , lämmitysteho 2.1kW = 2.1/2.1= 1000W
Missä kohtaa on virhe? Vai onko edes mitään virhettä?
Otetaan aluksi esimerkki joka lukee Konsumentverketin testistä.
Suuri COP 5,1 lämpötilassa +7°C , osakuorma.
Ottoteho 450W, lämmitysteho 2300W.
Tämä on yhtä kuin 2.3kW/0.45 = 5.1 OK
Taulukon mukaan +7°C:ssa:
Kompressoriteho 50% COP 5.1 , lämmitysteho 2.3kW = 2.3/5.1= 450W
Kompressoriteho 75% COP 4.2 , lämmitysteho 3.5kW = 3.5/4.2= 833W
Kompressoriteho 100% COP 3.4 , lämmitysteho 4.7kW = 4.7/3.4= 1382W
Tyyppikilvessä maximi ottoteho 1800W , esitteessä 1700W ja omasta kokemuksesta ~1500W.
450W*2=900W=100% , 1400W/2=700W=50%.
Onko tässä joku juju miksi tehot eivät mene yksiin. Lähinnä tuntuu heittoa olevan tuossa prosenttuaalisessa osassa.
Onko prosentit pyöristetty karkeasti?
Onko kompressoriteho siis eri kuin ottoteho? Ottotehossahan ovat kaikki muukin elektroniikka mukana , kuten tuulettimet.
Hämäävintä on , että mainittu ottoteho on sama kuin 50% kompressoritehon lukemat.
+2°C Kompressoriteho 50% COP 3.5 , lämmitysteho 1.6kW = 1.6/3.5= 457W
+2°C Kompressoriteho 100% COP 2.9 , lämmitysteho 3.5kW = 3.5/2.9= 1206W
-7°C Kompressoriteho 100% COP 2.7 , lämmitysteho 3.2kW = 3.2/2.7= 1185W
-15°C Kompressoriteho 100% COP 2.3 , lämmitysteho 2.5kW = 2.5/2.3= 1086W
-18°C Kompressoriteho 100% COP 2.1 , lämmitysteho 2.1kW = 2.1/2.1= 1000W
Missä kohtaa on virhe? Vai onko edes mitään virhettä?
