Lämpömittausongelma

NIBE F1145-10, käyttöveden täyttö (BT06) lämpötila seilaa holtittomasti. Saattaa parissa sekunnissa muuttua 25,7 asteesta 4 asteeseen ja heti edelleen 15 astetta ja sitten pari sekuntia ja saattaa olla -4 astetta! Lisäksi kompressori ei käynnisty vedenlämmityksessä läheskään aina, Ilmoittaa vaan että Käyttövesi on priorisoitu (Pois/Lämmitys/Käyttövesi). Lisäys on estetty. BT07 toimii normaalisti, tosin nousee joskus 5-10 astetta korkeammalle kuin normaalisti, kun täyttölämpö sählää.

Kesällä ukkonen iski talosta n. 10m etäisyydellä olevaan puuhun. Rikkoi pyykinpesukoneen kodinhoitohuoneessa ja samassa teknisessä tilassa oleva Enerventin Pandeon meni tilttiin, tosin käynnistyi katkaisemalla virrat hetkeksi. Olisiko tuo Nibe ottanut myös osumaa tuosta salaman virtapiikistä?

Mitta-anturi ei kuulemma rikkoonnut ihan keposasti.

Viimeksi muokattu:

Arisoft

Hyperaktiivi
Onko tietoa minkälainen operaatio vaihtaa tuo anturi?

Vähän kuin vaihtaisi autoon uudet pyyhkijän sulat. Kallista jos sen teettää, halpaa jos vaihtaa itse.

https://lp-varaosaksi.fi/Temperature-sensor joku anturi on tuon näköinen, en tiedä onko tämä kysytty juuri saman näköinen, mutta saattaa
olla. Eri malleissa saattaa olla erilaisia vastusarvoja, joten eivät aina käy ristiin vaikka olisi saman näköinen.

Ensin kuitenkin kannattaa mitata se anturi onko siinä edes vikaa. Vika voi olla myös piirilevyllä, varsinkin jos muidenkin anturien kanssa on ongelmaa.

Viimeksi muokattu:
  • Keskustelun aloittaja
Vähän kuin vaihtaisi autoon uudet pyyhkijän sulat. Kallista jos sen teettää, halpaa jos vaihtaa itse.

https://lp-varaosaksi.fi/Temperature-sensor joku anturi on tuon näköinen, en tiedä onko tämä kysytty juuri saman näköinen, mutta saattaa
olla. Eri malleissa saattaa olla erilaisia vastusarvoja, joten eivät aina käy ristiin vaikka olisi saman näköinen.

Ensin kuitenkin kannattaa mitata se anturi onko siinä edes vikaa. Vika voi olla myös piirilevyllä, varsinkin jos muidenkin anturien kanssa on ongelmaa.
Asentaja vaihtoi tänään anturin ja toimii erinomaisesti. Vika oli siis siinä. En itse alkanut vaihtamaan, kun ei ollut oikein selvillä mistä ja mitä. Olipa helppo operaatio,...nyt osaan vaihtaa sen :D ... tosin ehkä tarvetta ei enää tule

Back
Ylös Bottom