A
avensi
Vieras
lämpöpumpuissa näyttää olevan paljon vikoja /murheita
kun seuraa palstaa
kun seuraa palstaa
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
avensi sanoi:lämpöpumpuissa näyttää olevan paljon vikoja /murheita
kun seuraa palstaa
Ja kuinka suuri määrä näistä 1/2 miljoonasta on palstan käyttäjiä :nackerton sanoi:Ilmalämpöpumppujakin on Suomessa kohta puoli miljoonaa, siihen nähden palstan ongelmamäärä on kovin pieni.
Espejot sanoi:Kun palstaa seuraa niin kaikissa laitteissa missä kulkee sähkö tuntuu olevan vikoja...
VesA sanoi:Lämpöpumpuissa on ehhhhh tyyppiominaisuuksia. Joku puhallinmoottori / laakeri on lyhytikäinen, jossain on herkästi hajoava ohjainkortti jne.. ja nyt on ollut framiilla kompura joka alkaa hissukseen vuotaa 6-7 vuoden iässä.
Koska pumppuvalmistajat eivät tee juuri mitään pumpun osaa itse tämmöinen vika on yleensä osien sisäänoston laadunvalvonnassa.. alihankkijalta tulee erä paskaa ja välillä sama huono osa ( vaikkapa puhallinmoottori ) on monessakin merkissä samaan aikaan.
Tälle ei voi mitään. Valmistajat ovat päättäneen laadunvalvontaan laitettavan rahamäärän ja sen silloin tällöin pettämisestä tulevan riskin hinnoitelleet. Kun riski toteutuu yrittävät päästä halvalla, autojen tapaisia korjauskampanjoita ei juuri näe.
Espejot sanoi:On myös rakenteelisia heikkouksi... mm. rootorit tuntuvat olevan ongelmallisia - ja osa pilppien viosta voidaan laskea samaan kategoriaan. Eikä noi kuutiotkaan ihan puhtain paperein selviä.
avensi sanoi:lämpöpumpuissa näyttää olevan paljon vikoja /murheita
kun seuraa palstaa
slpoy sanoi:Halvalla ei voi saada hyvää.
Mika73 sanoi:Olen saanut täällä käsityksen että laite toimii kun ulkoyksikköön kertyy jäätä. Monilla se jopa jäätyy umpeen ja sitä joudutaan erikseen sulattamaan. Olen ihmeissäni miksei ulkoyksikköön kerry jäätä. Ohut huurre tulee. Kaikki on varmaan hyvin, mutta epätietoisuus vaivaa.
raksa11 sanoi:Mikään ei estäisi nykyosaamisella tekemästä erittäin pitkäikäisiä laitteita. Se ei vaan ole tuottavaa.![]()