Vs: Lämpöpumpun valvonta, ulkoyksikön jäätymistä.
Jallu-v sanoi:
Hei Kakluuni sisäyksiköllä ei ole muistiakkuja ja tee koe / totea että lämpötila on mitä sattuu sähkökatkon jälkeen.
Koskee Sanyon sukuiset ilpit.
Moi, edellistä viestiäni kirjoittaessa testasin oikein uudelleen kun en ole aikaisemmin osannut ilmiötä epäillä, ja kyllä siellä kaukosäätimessä oli se yö-kuvake tallessa, koska kaukosäädintähän ei voi sammuttaa (paitsi patterit repimällä).
Sähkön kytkiessäni takaisin nyt tänään (otin topselistä irti viime perjantaina), palautti pumppu yläkerran sen hetkisen n. +6C asteen +12C:een. Kävi kyllä hetken +13, jonka jälkeen palautti taas +12. Kylmät pinnat ottaa aikansa, että lämpö tasaantuu.
Olisiko kertomasi tilanne jossain sellaisessa tilanteessa, että kaukosäätimen patterit olisi heikot ja se ei pystyisi käskyttämään pumppua? Silloinhan se alkaa mittamaan sisäyksikön anturilla sisälämpötilaa ja näin ollen saattaisi käynnistyessä palata jollain tehdas asetuksella esim. +22C toimintaan? En tiedä.. ???
Itse olen käsittänyt/todennut, että laite tekee juuri niin kuin kaukosäädin käskyttää muutaman minuutin välein. VesA osaisi ehkä paremmin kertoa tuosta Argo/Sanyon kaukosäätimen sielunelämästä.
Itse asiassa tuo kaukosäädinmittaus tekeekin laitteesta juuri niin erinomaisen, kun lämpötilamittausta ei tarvitse tehdä esim. ahtaassa eteisessä, jossa pumppu sijaitsee, vaan laitetta voi ohjata kauempaa todellisesta huonelämmöstä talon toisessa päässä. Ei tule katkokäyntiongelmaa esim. uuneja lämmittäessä.
Muutenhan laite ei enää nykymittapuun mukaan ole kummoinen hyötysuhteeltaan, paitsi edelleen kovilla pakkasilla. Nimenomaan siis tämä 123/35 -sarja, pienempi näyttää testien mukaan -7C jälkeen jäämään kelkasta.