Hankin kesällä Panasonic Nordic sarjan 12 ilmalämpöpumpun vanhaan rintamamiestaloon, jossa lämmitysmuotona on sähkö. Ajatuksena säästää sähkölaskussa lämmityskulujen osalta. Nyt kun ilmat viilenivät olen käyttänyt pumppua ajastimella yösähköaikaan 23-8 (Tuleva talviaika 22-7) lämpötila asetuksena 20C. Ajatuksena oli nostaa lämpötila asetusta muutama aste, jolloin päivällä olisi hieman lämpimämpi, nyt 18-19C. Päivällä kodintekniikka, liesi ja ruumiinlämpö tietysti lämmittää myös jonkunverran.
Millaisia lämpötila-asetuksia olette käyttäneet? Millaista lämpötilaa pumpussa voi pitää jotta se säästää sähkölaskussa?
Lämpötila-asetuksiin ja ajastukseen kaipaisi optiota, jolla eri aikaan (yösähkö/päiväsähkö) voisi määrittää eri lämpötilan.
Viime kesä ei ollut niin kuuma, että pumppua olisi paljon tullut käytettyä, muutamana hellepäivänä kokeilin.
Tässä muutamia uuden käyttäjän ajatuksia. Foorumia olen yrittänyt lueskella ahkerasti, vaikka hetki sitten vasta rekisteröin oman tunnuksen.
Millaisia lämpötila-asetuksia olette käyttäneet? Millaista lämpötilaa pumpussa voi pitää jotta se säästää sähkölaskussa?
Lämpötila-asetuksiin ja ajastukseen kaipaisi optiota, jolla eri aikaan (yösähkö/päiväsähkö) voisi määrittää eri lämpötilan.
Viime kesä ei ollut niin kuuma, että pumppua olisi paljon tullut käytettyä, muutamana hellepäivänä kokeilin.
Tässä muutamia uuden käyttäjän ajatuksia. Foorumia olen yrittänyt lueskella ahkerasti, vaikka hetki sitten vasta rekisteröin oman tunnuksen.
ajattelin aluksi käyttää omaa konettani yösähköllä. Laskin ja tulin toisiin ajatuksiin...