Läpimenoputken eristäminen uretaanilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ilppanen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vs: Läpimenoputken eristäminen uretaanilla

Valitettavasti noita laitteita joudutaan uudistamaan useammin kuin ikkunoita. Jopa kaksi vuotta vanhoja on vaihdettu uusiin, seiniä levytetään ja tapetoidaan, toiset haluavat levyttää sen seinän sisäyksikön takaakin. Lisäksi jotkut myyvät tilaan sopimattomia laitteita joita siirretään muihin paikkoihin ja laitetaan uusia tilalle. Jokatapauksessa tuon laitteen oletettava käyttöikä on 8-12 vuotta.

Joka väittää että se uretaanilla liimattu laite on helppo ottaa pois ehjänä, ei ole varmasti ottanut yhtään ehjänä pois. Eikä se vaahdotu se uretaani yhtään paremmin suojaputkessa on siellä putkia tai muuta roinaa, kokeilkaa. Eikun vaahdottuu se, mutta ei kovetu ilman kosteutta ja menee "liruksi" sieltä välistä.

Tuo oli huikea suoritus se ilman suojaputkea asentaminen ja uretaania reikään. Siellä se on kyllä vaahtoa ja hyvin eristetty, toivottavasti mun ei tarvitse ottaa sitä pois koskaan.

Menee jo jankuttamiseksi kokeilkaa ja todetkaa ihan itse. Laittakaa vaikka tuloksia näytille, valokuva on ihan mainio keksintö.

Kun putket tulee sisäyksikön vasemmalta puolen läpi niin yksikkö kallistuu irti seinästä ja liitoksen saa auki...olen irrottanut!

ilppanen sanoi:
Valitettavasti noita laitteita joudutaan uudistamaan useammin kuin ikkunoita. Jopa kaksi vuotta vanhoja on vaihdettu uusiin, seiniä levytetään ja tapetoidaan, toiset haluavat levyttää sen seinän sisäyksikön takaakin. Lisäksi jotkut myyvät tilaan sopimattomia laitteita joita siirretään muihin paikkoihin ja laitetaan uusia tilalle. Jokatapauksessa tuon laitteen oletettava käyttöikä on 8-12 vuotta.

Joka väittää että se uretaanilla liimattu laite on helppo ottaa pois ehjänä, ei ole varmasti ottanut yhtään ehjänä pois. Eikä se vaahdotu se uretaani yhtään paremmin suojaputkessa on siellä putkia tai muuta roinaa, kokeilkaa. Eikun vaahdottuu se, mutta ei kovetu ilman kosteutta ja menee "liruksi" sieltä välistä.

Tuo oli huikea suoritus se ilman suojaputkea asentaminen ja uretaania reikään. Siellä se on kyllä vaahtoa ja hyvin eristetty, toivottavasti mun ei tarvitse ottaa sitä pois koskaan.

Menee jo jankuttamiseksi kokeilkaa ja todetkaa ihan itse. Laittakaa vaikka tuloksia näytille, valokuva on ihan mainio keksintö.
Ei se parin minutin lisähomma ole ongelma urtsilla tiivistetystä vanhoissa purettavissa laitteissa jota ei tarvitse sääliä niinkuin slpoy:kin totesi aikaisemmin.
Niinkuin varmaan tiedät niin vanhempia laitteita on paljon ja moni on pääsääntöisesti aikanaan asentanut ilman suoja putkea urtsilla, joita nyt sitten vanhuksina irroitellaan ja korvataan pikkuhiljaa uusilla laitteilla ,näitä meilläkin toimitetaan useampi kuukaudessa.
Ns. remontti irroitukset/siirrot ovat harvinaisempia vaikka niitäkin silloin tällöin tulee eteen. Oikeilla työkaluilla irroitus onnistuu ehjänäkin asiallisesti vaikka siihen hetki toki aikaa menee ja näissä tilaaja tietenkin maksaa aina irroituksesta tai siirrosta. Kukin tehköön omallatavallaan ,mutta itse pidän uretaania erittäinhyvänä eristeenä oikein käytettynä.

Takaisin
Ylös Bottom