Labrapowereita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TopiR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

TopiR

Aktiivinen jäsen
Tuli työn puolesta tarve vähän jytkymmälle labrapowerille. Löysin Puolalaisen nettikaupan jossa ilmeisesti saksalaista Peaktech:in aparaatteja.

30V / 30A / 900W, veroton hinta vajaa 300 euroa (3 kpl erässä).

Pistän jonkinmoista raporttia tänne kun olen testannu...

Noniin, Fedexin muutaman päivän viiveen jälkee powerit saapus.

Säätö potikoilla. Virta yksikierroksinen, jännite monikierroksinen.

Pikatuomio:

+ Avasin yhden ja ei heti osunu silmään mitään tyypillistä Kiina-disainia jolla pilattu sähköturvallisuus.

+ Etupanelin banaaniliittimien kohdalla on huomautus että tarkoitettu max 5A kuormalle. Kyseiselle liittimelle on sisällä PTC-sulake rajoittamassa virtaa.

- Asetettua virtaa ei näe kuin tekemällä oikosulun lähtöön.

- Virran säätö vähän karkea, jos siis tarttee käyttää vakiovirtamodessa.

+ Kevyt laite.

+ CC/CV symboli vaihtuu tosi tiheään jos toimii nurkkapisteen molemmilla puolilla. Pistin ton syöttämään Hoymilesin (aurinko)mikroinvertteriä, ja kun virran sääti rajoille ni CC/CV vilkku varmaan 15 kertaa sekunnissa ja sen vaihtumisen silti erotti silmällä (LCD).

- Kelvin-liitoksen puuttuminen.

+ Takalähtö tukevilla M8 ruuviliitoksilla.

- Lähtöjännitteen ohjauskytkintä ei ole. Sähköt saa pois kiertämällä virran nollille, tai katkaisemalla verkkokytkimestä.

+- Hyötysuhde 89% (650 W teholla).

Mulla on tarve kytkeä nuita useampi sarjaan. Pitää selvittää (pistin kyselyä supporttiin) onko laitteessa sisällä väärinpäindiodi lähdössä, vai pitääkö tehdä semmoinen sarjaankytkentäjohtosarja jossa ko diodit on.

Minäkin olen tuolta tilaillut kymmenisen vuotta. Jotain saa hyvin halvalla, mutta usein tulee tilattua Mouserista tai Digikeystä.

Tme:ltä tullut nyt pari vuotta tilattua mekaanista rojua (ruuvit, johtimet, yms) joita ei muualta tunnu saavan, elektroniikkarojut sitten akselilta mouser/farnell/digikey. Hyvin pelittää kaikki.

Takaisin
Ylös Bottom